Kellogg Chief Product Officer-program
Emeritus Institute of Management
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 30 000
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Utviklende markedsdynamikk krever et behov for toppledere som kan drive produktvisjon sammen med forretningsvekst. Læreplanen for Chief Product Officer-programmet er utformet for å møte den økte betydningen av denne rollen.
- 16 uker med kjernemoduler. Få en omfattende forståelse av verktøyene og rammeverket som driver produktstrategi gjennom programmets fire kjernemoduler.
- Opptil 18 uker med online og live valgfag. Velg to nettbaserte valgfag og ett personlig eller live virtuelt valgfag som vil berike kunnskapen din og hjelpe karriereveksten.
- Tre dager med personlig nettverksbygging. Bygg livslange forbindelser gjennom personlig interaksjon med fakultetet og globale kolleger i løpet av tre dager med personlig nettverksbygging.
"Programmet utnytter Kelloggs tankelederskap i å utvikle produktledere gjennom banebrytende tenkning på strategisk planlegging, kundesentrisitet, 10X-veksttankegang, forretningssans og lederskap som trengs på C-suite-nivå. Det oppslukende programmet, med prosjektarbeid og applikasjoner, vil gjøre det mulig for deltakerne å bli effektive CPO-er, som er tidens behov i denne epoken med digital transformasjon."
— Mohanbir Sawhney
Førsteamanuensis dekan, digital innovasjon | McCormick Foundation Teknologileder | Klinisk professor i markedsføring | Direktør for Senter for forskning innen teknologi og innovasjon
Ideelle studenter
Deltakerprofil
Chief Product Officer-programmet er:
- Designet for senior- og midtkarriere-produktledere som er ansvarlige for produktledelse, design, engineering eller markedsføring
- Egnet for produktledere som ønsker eller allerede tjener i roller på C-nivå som ønsker å holde seg oppdatert på trender for å akselerere veksten
- Ideell for ledere som ønsker å tilpasse produktstrategi med forretningsstrategi, forstå implikasjonene av teknologi på produktporteføljen og administrere tverrfunksjonelle team i organisasjonen
Deltakerne forventes å ha:
- Minimum 12 års erfaring i en produktlederrolle
- Flytende skriftlig og muntlig engelsk
- Internasjonal eksponering (foretrukket)
Programresultat
Læringsutbytte
- Lag og artikuler en sterk visjon og samkjør produktstrategien med bedriftens forretningsmål
- Bruk kundedataanalyse for å måle og forbedre ytelsen til produktporteføljen
- Presenter klare budskap om verdien av produktet til interessenter
- Utvid ferdighetene dine innen finansiell analyse, talentutvikling og produktledelse
Læreplan
- Kundesentrisitet
Forretningssans