Animasjon, VXF, spill og VR: Fundamentals
Escola Britânica de Artes Criativas
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Pinheiros, Brasil
Språk
Portugisisk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
5 måneder
Tempo
Be om info
Studieavgift
BRL 1 300 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 6 AVTALER PÅ 1.300 BRL
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Om Wiki
En unik mulighet til å komme nærmere universet av datagrafikk og tilegne seg generell kunnskap innen de ulike segmentene som: Animasjon, Konseptkunst, Spesialeffekter (VFX), Spill og Virtual Reality (VR). Læring skjer under utviklingen av en rekke prosjekter, det vil si at studenten skal "learn by doing", på en 100% praktisk og tverrfaglig måte. Programmet er laget for studenten som er interessert i faget, men har liten eller ingen erfaring og ønsker å bli profesjonsutøver på området eller bytte karriere.
Kurset er bygget opp i tre moduler. I den første jobbes det med sentrale elementer, som: bildefangst, opprettelse fra råmateriale og generelle forestillinger om hovedprogramvaren som brukes i bransjen. I denne fasen kontekstualiseres områdenes profesjoner. I andre og tredje modul velger studenten et spesifikt område for å utvikle seg mer i dybden: Animasjon, spill eller visuelle effekter. Med ekte briefs, i samarbeid med produsenter i markedet, deltar han i alle ledd i prosjektene frem til presentasjonen for sluttkunden.
Forventede resultater
- Viktige grunnprinsipper innen de ulike områdene innen datagrafikk: Animasjon, konseptkunst, spesialeffekter (VFX), spill og virtuell virkelighet (VR). Denne kunnskapen vil gjøre at eleven kan ta trygge valg om de neste stegene mot en fordypning innen det området som passer best for ham.
- Kunne lede prosjekter i området
- Formulere løsninger på problemer
- Forståelse av grunnleggende elementer og konsepter, generell teknisk kapasitet og innen interesseområdet
- Personlig portefølje (ShowReel)
timeplan
Tre ganger i uken:
Onsdag og torsdag fra 19:00 til 23:00
og på lørdager fra 9.00 til 13.00
*kan endres.
Kursstruktur
Dette er et emne som ikke er delt inn i emner, det følger britisk undervisningsmetodikk, er 100 % tverrfaglig og fokusert på læring gjennom en rekke prosjekter. Alle begreper, teori og praksis presenteres for studentene gjennom hele utviklingen av arbeidet, på en helt tverrgående måte.
MODUL I: KUNNSKAP OM ANIMASJON, SPILL OG VISUELLE EFFEKTER
- bildefangst
- skapelse fra råstoff
- generell kunnskap om hovedprogramvaren som brukes i bransjen
- kontekstualisering av hovedyrkene for å hjelpe studenten med å velge interesseområde.
MODUL II - PROSJEKT RØRLEDNING
På dette stadiet vil studentene gå gjennom prosjektpipelines og arbeide med generelle ferdigheter og på valgområdet: spill, animasjon eller visuelle effekter i bestemte grupper av områder. På slutten kommer teamene sammen for å fullføre prosjektet.
MODUL III - BRANSCHER
I samarbeid med produsenter i markedet presenterer koordinator noen briefs for studentene. Disse prosjektene vil bli utviklet fra begynnelsen, slik at studenten kan ha kontakt med alle stadier: pre-produksjon, produksjon og post-produksjon, innenfor deres tidligere valgte interesseområde. Avslutningsvis lager studentene en presentasjon for sluttkunden, og simulerer en ekte leveranse.
registreringsbetingelser
Kandidater tatt opp til utvelgelsesprosessen kan melde seg på ved å presentere følgende dokumenter:
- Kopi av RG og CPF (eller pass / RNE for internasjonale studenter)
- Kopi av bevis for opphold (med postnummer)
- 1 3x4-bilde (eller digital fil i JPG-format)
- Underskrift av kontrakten for levering av utdanningstjenester av EBAC