Utdannet i dataanalyse og markedsføring
ESPM – Brasil
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
São Paulo, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
2 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
BRL 1 462 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* opptil 35 avdrag på 1 462,58 BRL + 1 avdrag på 1 610,59 BRL
Introduksjon
Presentere og beskrive de avanserte applikasjonene til Data Analytics og Big Data på ulike områder, som markedsføring, økonomi, investeringer, produktplanlegging og kontroll, personalledelse, etc. Hensikten er å la studenten få et bredt syn på dagens muligheter for å anvende teknologiske ressurser i analyse og prediksjon av resultater, samt å presentere fremtidige trender på området. Gjør det mulig for deg å utvikle og delta i nye prosjekter som involverer denne kunnskapen.
Modalitet
HYFLEX. Vær fri til å delta i live-klasser personlig på ESPM-enheter eller virtuelt via Zoom. Delta personlig for å leve oppslukende opplevelser og nettverk. Eller bli med virtuelt fra hvor enn du er for å passe best mulig tidsplan og plassering. Forelesningsopptak tilgjengelig for gjennomgang av diskusjoner (genererer ikke fraværspenger).
* Det er et obligatorisk ansikt-til-ansikt møte på lørdager per disiplin i HyFlex graduate programmer, i gjennomsnitt en lørdag per måned.
I samarbeid med IBM
Gjennom partnerskapet med IBM utforsker kurset integrasjonen mellom den analytiske kapasiteten ved å jobbe med data fra databaseposter, sosiale nettverk, geolokalisering, etc., og markeds- og forretningsvisjon. Denne integrasjonen er stadig mer vanlig i bedrifter. Ved å lage et postgraduate-kurs i Big Data og Marketing Intelligence, søker ESPM og IBM å trene ledere ved å gi dem et sterkt og solid grunnlag i å administrere programvare- og teknologiløsninger, men utvikle fokus, lidenskap og lojalitetsmarkedsførings misjon om å møte behov og ønsker gjennom markedsføring . Visjonen vil være å være en referanse innen dette hybride opplæringsfeltet, systematisk bidra til kunnskapsgenerering og møte og foregripe krav fra bedrifter og samfunnet. Kursets oppgave er å trene fagfolk til å bruke teknikker i de integrerte områdene markedsføring og BigData, og søke synergi mellom kunnskapen om disse områdene ved å bygge et miljø med vekt på individet og dets innføring i det nåværende teknologiske rommet.
Ideelle studenter
hvem det er ment for
Markedsførings-, forretnings-, kvantitativ analyse- og/eller teknologifagfolk, i begynnelsen av karrieren, men med noe yrkeserfaring som er interessert i å kjenne til eller utvide kunnskapen sin innen Market Intelligence og Big Data. Medlemmer av markedsførings-, Business Intelligence-, Business Intelligence- eller teknologiteam.
Indikert for profesjonelle i begynnelsen av karrieren og i fasen av profesjonell vekst.
Læreplan
hva vil du lære
Alle kursdisipliner vil ha en klasse dedikert til deltakelse av en spesiell gjest, leder for et relevant selskap og relevant for temaet for hvert emne.
Utjevning
- Markedsføring Fundamentals (Fjernundervisning)
- Fundamentals of Finance (Fjernundervisning)
Ledelse
- Prosjektledelse
- Analyse og beslutningsstøtte
- Ledelse og digital kultur
markedsføring
- Markedsinformasjon
- Designtenkning og nye forretningsmodeller
- CRM og forbrukerinnsikt
Teknologi
- IT og datainfrastruktur
- Informasjonsarkitektur
- Database og BI Management
- Konsepter og praksiser for kunstig intelligens
- Big Data og forretningsapplikasjoner
Integrering
- Tverrfaglig integrerende prosjekt (veiledning, styrer og prosjektutvikling)
Klassene holdes på ESPM graduate campus, og kan undervises på andre steder, forhåndsplanlagt av professoren. EAD-disiplinene, angitt i kursprogrammet, vil finne sted samtidig med ansikt-til-ansikt-disiplinene og i den første perioden av kurset.
Programresultat
Konseptet Data Analytics dukker opp som en ny stor kraft i organisasjoner
Å jobbe med data fra salgsposter, sosiale nettverk, geolokalisering, atferdsprognosemodeller, forbrukerinnsikt blir mindre uvanlig for bedrifter. Tradisjonelle prognosemodeller har en tendens til å bli trege hvis vi vurderer ekstremt store datamengder. Og det er da konseptet Data Analytics dukker opp som en ny stor kraft i organisasjoner. Spørsmålet som søkes besvart er hvordan man konsekvent og raskt kan analysere informasjon i sanntid og i ukontrollerte mengder, strategisk påvirke beslutningsprosessen til bedrifter? Volum, Variety, Velocity og Veracity definerer de grunnleggende dimensjonene til Big Data. For å jobbe i disse dimensjonene er det behov for å organisere informasjonen slik at vi effektivt kan analysere den på en rimelig og gjennomførbar måte. Å kjenne i hovedsak de analytiske teknikkene som involverer manipulering av store sett med data er oppgaven til nye ledere.