Diplom i gjestfrihet - Hotel og Resort Services Management (Co-op)
Fanshawe College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 8 497 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* USD 2 652,21 / termin: total avgift for kanadiske studenter. USD 8 617,94 / termin: total avgift for internasjonale studenter per termin. De faktiske kostnadene for 2020/21 blir fortsatt bestemt
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Du er planleggeren, den som husker hver detalj, som forsøker å gjøre hver opplevelse en positiv for deg og de som er rundt deg. Disse personlige egenskapene, kombinert med Fanshawe-opplevelsen, vil gjøre deg vellykket i gjestebransjen.
Med en bred, men relevant læreplan, vil vårt hotellstyringsprogram lære deg om gjestesystemer og reservasjonsstyringssystemer og gi praktisk erfaring med matservicedrift på Fanshawes restaurant på stedet og moderne kjøkkenfasiliteter. Du får ikke bare et vitnemål i hotellstyring, men også en forståelse av hva som gjør en vellykket virksomhet med kurs i regnskap, human resource management, økonomistyring og eventplanlegging.
Endelig vil vår co-op-plassering sikre at du når du oppgraderer har den rette kombinasjonen av klasserom i læring fra hotellledelseskurs, samt forretnings kunnskap og praktisk opplæring som arbeidsgivere i matservicebransjen søker etter . Du kan forvente å finne meningsfull jobb i en rekke forskjellige stillinger på et hotell, fra matservering til romdivisjon. Fanshawes hotellledelsesprogram gir også muligheten til å utforske en karriere som ledelse trainee før han går videre til ledelsen.
Hotellbransjen er ikke bare begrenset til Canada - du kan gå praktisk talt hvor som helst etter at du har fullført hotellledelsen din. Du kan velge å fortsette din utdanning med postgraduate programmer eller forfølge en grad i International Hotel Management på Royal Roads University.
Hvor du går og hva du gjør er, selvfølgelig, opp til deg.
Annen informasjon
Alderskrav: For å overholde AGCO-lisensforskriften, må studentene være minst 18 år ved begynnelsen av nivå 1 av studiet.
Samarbeidsprosjekt
For å være kvalifisert for co-op, må studentene opprettholde en 2,0 GPA og være faglig fullstendige ved begynnelsen av co-op-arbeidsperioden.
Dette er et to år kooperativt utdanningsprogram. Studenter som oppfyller både de faglige og co-op kravene til programmet vil være kvalifisert til å oppgradere med et Co-op påtegnet vitnemål.
Læringsutbytte
- Støtt en industri og kultur på arbeidsplassen ved å innta en positiv holdning og profesjonell dekor, imøtekomme forskjellige og spesielle behov, og bidra som et teammedlem.
- Lever kundeservice og løsninger som forutser, oppfyller og / eller overgår individuelle forventninger, samt organisatoriske forventninger, standarder og mål.
- Bruk markedsføringskonsepter, markedsundersøkelser, sosiale nettverk, salgs- og inntektsstyringsstrategier, relasjonsstyringsevner og produktkunnskap for å markedsføre og selge gjestfrihetstjenester, produkter og gjesteopplevelser.
- Bruk forretnings- og inntektsmodeller samt grunnleggende ferdigheter innen regnskap, budsjettering, økonomi og administrasjon for å støtte effektiv styring og drift av en rekke organisasjoner som leverer gjestfrihetstjenester og produkter.
- Overhold relevante organisasjons- og arbeidsplasssystemer, prosesser, retningslinjer, standarder, juridiske forpliktelser og forskrifter, og bruk risikostyringsprinsipper for å støtte og opprettholde effektive, trygge, sikre, tilgjengelige og sunne gjestfrihetsoperasjoner.
- Bruk passende teknologier for å forbedre kvaliteten og leveringen av gjestfrihetstjenester, produkter og gjesteopplevelser og for å måle effektiviteten av gjestfrihetsdriften.
- Hold deg oppdatert om gjestfrihetstrender og -problemer, og gjensidig avhengige forhold i den brede reiselivsnæringen * sektorene for å forbedre arbeidsytelsen og lede karriereutviklingen.
- Bruk ferdigheter og verktøy for ledelse, teamarbeid, konflikt og relasjonsstyring, samt kunnskap om organisasjonsatferd, arbeidsforhold, ansettelsesstandarder og menneskerettigheter for å bidra til et positivt arbeidsmiljø.
- Svar på problemer og dilemmaer som oppstår ved levering av gjestfrihetstjenester, produkter og gjesteopplevelser ved å bruke og fremme etisk atferd og beste praksis for samfunnsansvar og miljømessig bærekraft.
kurs
Nivå 1
Ta alle de følgende obligatoriske kursene:
- HOSP-1020 Hotel & Resort Operations
- MATH-1210 Matematikk for gjestfrihet
- HOTL-1014 Gjesteforhold
- BEVR-1026 Øl, vin og brennevin
- DEVL-1049 Karriereforberedelse
- SFTY-1067 matsikkerhet, smart server og førstehjelp
- COOP-1020 Kooperativ utdanning Sysselsetting Prep
- FDMG-1115 Service Intro
- COMP-1517 Teknologi for gjestfrihet
- WRIT-1042 Årsak og skriving 1-turisme / gjestfrihet
Nivå 2
Ta alle de følgende obligatoriske kursene:
- ACCT-1104 Accounting Fundamentals
- HOTL-1015 Front Office
- FDMG-1039 Servering for profesjonell suksess
- FDMG-3048 Service Excellence
- MKTG-1059 Markedsføring for turisme og gjestfrihet
- COMM-3080 Comm for turisme og gjestfrihet
Nivå 3
Generell utdanning - Ta et valgfritt 3-studiepoeng Generell utdanning
Ta alle de følgende obligatoriske kursene:
- FDMG-5023 Servicelederskap
- FINA-3048 Finansiell økonomi & analyse
- HOSP-1021 Styring av bærekraftige fasiliteter
- MGMT-3081 Tilsynsferdigheter
- HOTL-5002 Inntektsstyring
- ENTP-3001 Entreprenørånd
Nivå 4
Ta alle de følgende obligatoriske kursene:
- HOTL-3012 Catering & Events
- ECON-3008 Global Economics
- MGMT-3082 Global hotellledelse
- PLAN-5001 Hovedarrangementet
- LAWS-3058 Law & Risk Management
- HOSP-5001 Hospitality Human Resources Management
- HOTL-3013 Global & Premium Service
Generell utdanning - valgfag
- Ta 3 generelle utdanningskreditter - Normalt tatt i nivå 3
Program Residency
Studentene må fullføre minimum 22 studiepoeng i dette studiet ved Fanshawe College å oppfylle kravet til bostedsprogrammet og uteksaminere seg fra dette studiet. Helena Lopes / Pexels
Opptakskrav
- OSSD med kurs fra College (C), University (U), University / College (M), eller Open (O) stream med :
- Enhver grad 12 engelsk (C) eller (U)
- Hvilken som helst grad 11 matematikk * (C), (U) eller (M)
eller
- Akademisk og karriere inngang sertifikat (ACE)
eller
- Ontario High School Equivalency Certificate (GED) og :
- Hvilken som helst grad 11 matematikk * (C), (U) eller (M)
eller
- Moden søker med stående på de obligatoriske kursene som er angitt ovenfor
Merk:
* Søkere som mangler den nødvendige matematikken, kan fremdeles oppnå kvalifisering for opptak ved å fullføre passende oppgradering før.
Engelsk Språkkrav
Søkere hvis første språk ikke er engelsk, vil bli pålagt å demonstrere ferdighet på engelsk ved en av følgende metoder:
- En grad 12 College Stream eller University Stream engelsk kreditt fra en Ontario Secondary School, eller tilsvarende, avhengig av programmets opptakskrav
- Test av engelsk som fremmedspråk (TOEFL) -test med en minimumsscore på 79 for den Internett-baserte testen (iBT), med testresultater i løpet av de to siste årene
- International English Language Testing System (IELTS) Akademisk test med en samlet poengsum på 6,0 uten poengsum mindre enn 5,5 i noen av de fire bandene, med testresultater i løpet av de to siste årene
- Kanadisk faglig engelsk språk (CAEL) test med en samlet score på 60 uten poengsum mindre enn 50 i noen av de fire gruppene, med testresultater de siste to årene
- Pearson Test of English Academic (PTE) med minimum score på 53, med testresultater de siste to årene
- En Cambridge engelsk test (FCE / CAE / CPE) med en samlet poengsum på Cambridge English Scale of 169 uten språkkunnskap mindre enn 162, med testresultater de siste to årene
- En engelsk språkevaluering (ELE) ved Fanshawe College med en minimumssats på 70% i alle seksjoner av testen, med testresultater de siste to årene
- Fanshawe College ESL4 / GAP5 studenter: Minimumsklasse på 80% i ESL4 / GAP5 nivå 8, 75% i ESL4 / GAP5 nivå 9 eller 70% i ESL4 / GAP5 nivå 10
Anbefalt faglig forberedelse
- Grad 11 og Grad 12 gjestfrihet og turisme (C)
- Eventuelle Grade 11 eller Grade 12 Entrepreneurship (C) eller (O)
- Grad 11 Informasjons- og kommunikasjonsteknologi: Det digitale miljøet (O) ELLER Grad 12 Informasjons- og kommunikasjonsteknologi: Multimedieløsninger (C)
- Grad 11 Regnskapsgrunnlag (M)
- Grad 12 Regnskapsprinsipper (M)
- Grad 12 Business and Technological Communication (O)
- Grad 12 Matematikk (C), (U) eller (M)
- Internasjonale språk
- Akademisk og karriereopptak sertifikat (ACE): Business eller teknisk matematikk kurs og Computer Skills kurs
Anbefalt personlig forberedelse
- Utforsk gjestfrihetsbransjen gjennom kundeserviceopplevelser i gjestfrihetsinstitusjoner.
- Opplev skikker og kulturer for forretningsetikette gjennom opplevelser med personlige, akademiske eller forretningskontakter.
- Hvis det er mulig, søk sysselsetting eller frivillig erfaring i gjestfrihetsbransjen.
Søkers utvalgskriterier
Hvor antall kvalifiserte søkere overstiger ledig plass i programmet, vil søkerens utvalgskriterier være:
- Preferanse for faste innbyggere i Ontario.
- Mottak av søknad innen 1. februar (Etter denne datoen vil Fanshawe College vurdere søkere på førstemann til mølla til programmet er fullt).
- Prestasjon i opptakskravene.
Karrieremuligheter
Nyutdannede vil finne karrieremuligheter i gjestfrihetsorganisasjoner både nasjonalt og internasjonalt. Karrieremuligheter inkluderer hotell, feriesteder, underholdningsfasiliteter, cruiseskip, kasinoer, aldershjem og mat og drikke. Studentene vil komme videre i karriereveiene sine til tilsyns- og lederstillinger på alle områder i bransjen.
Galleri
Opptak
Læreplan
Samarbeidsmuligheter
Hospitality - Hotel and Resort Services Management-programmet tilbyr en samarbeidende utdanningskomponent, som gir studentene muligheten til å få uvurderlig førstehånds arbeidserfaring innen det valgte feltet. Her er noen samarbeidsjobber som har satt i gang karrieren til noen Hospitality – Hotel and Resort Services Management-studenter før de til og med ble uteksaminert!
Dining Room Service Manager
Overvåke, planlegge, trene og evaluere servere mens du administrerer bord og sitteplasser samt renslighet og vedlikehold av spisestuen.
Front of House Management Intern
Få erfaring i et globalt hotellmerke på et luksuriøst 5-stjerners resort på en pittoresk tropisk øy.
Agent for gjestetjenester
Opprettholde salgs- og kundeservicefunksjoner som opprettholder kundeservicestandarder for et cruiserederi.
Kurs
Nivå 1
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- HOSP-1020 ---- Hotell- og feriesteddrift
- MATH-1210 ---- Matematikk for gjestfrihet
- HOTL-1014 ---- Guest Relations
- COOP-1020 ---- Co-operative Education Employment Prep
- COMP-1517 ---- Teknologi for gjestfrihet
- WRIT-1042 ---- Årsak og skriving 1-turisme/gjestfrihet
- FDMG-1144 ---- Mat- og drikkevirksomhet
- ANTH-1012 ---- Kulturantropologi
Nivå 2
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- ACCT-1104 ---- Grunnleggende om regnskap
- COMM-3080 ---- Comm for turisme og gjestfrihet
- HOSP-3009 ---- Hotell- og feriesteddrift 2
- HOTL-3015 ---- Gjesterelasjoner 2
- FDMG-3055 ---- Mat- og drikkedrift 2
- TOUR-1015 ---- Turisme rekreasjon og fritid
- HOTL-1018 ---- Overnattingsadministrasjon
Nivå 3
Generell utdanning - Ta et 3-studiepoengs valgfag for generell utdanning.
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- HOSP-1021 ---- Sustainable Facilities Management
- HOTL-5002 ---- Inntektsstyring
- MGMT-3103 ---- Organisasjonsledelse
- HOTL-3016 ---- Innkjøp og kostnadskontroll
- HOTL-3017 ---- Residence Management
- MKTG-1113 ---- Markedsføring og sosiale medier
Nivå 4
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
- ECON-3008 ---- Global økonomi
- LOVER-3058 ---- Lov og risikostyring
- HOTL-3012 ---- Catering og arrangementer
- FINA-3048 ---- Økonomistyring og analyse
- DEVL-1062 ---- Karriereutvikling
- HOTL-3018 ---- Strategisk hotellledelse
- MGMT-3104 ---- Menneskelige ressurser for hotell
Generell utdanning - Valgfag
Ta 3 studiepoeng - Vanligvis tatt på nivå 3
Program Residency
Studenter må fullføre minimum 22 studiepoeng i dette programmet på Fanshawe College for å oppfylle programmets residencykrav og oppgradere fra dette programmet
Programresultat
- Støtt en bransje- og arbeidsplasstjenestekultur ved å innta en positiv holdning og profesjonell innredning, imøtekomme ulike og spesielle behov, og bidra som et teammedlem.
- Levere kundeservice og løsninger som forutser, oppfyller og/eller overgår individuelle forventninger, så vel som organisatoriske forventninger, standarder og mål.
- Bruk markedsføringskonsepter, markedsundersøkelser, sosiale nettverk, salgs- og inntektsstyringsstrategier, relasjonsledelse og produktkunnskap for å markedsføre og selge gjestfrihetstjenester, produkter og gjesteopplevelser.
- Bruk forretnings- og inntektsmodeller samt grunnleggende ferdigheter innen regnskap, budsjettering, økonomi og administrasjon for å støtte effektiv ledelse og drift av en rekke organisasjoner som leverer gjestfrihetstjenester og -produkter.
- Overhold relevante organisasjons- og arbeidsplasssystemer, prosesser, retningslinjer, standarder, juridiske forpliktelser og forskrifter, og bruk risikostyringsprinsipper for å støtte og opprettholde effektiv, trygg, sikker, tilgjengelig og sunn gjestfrihetsdrift.
- Bruk passende teknologier for å forbedre kvaliteten og leveringen av gjestfrihetstjenester, produkter og gjesteopplevelser og for å måle effektiviteten til gjestfrihetsoperasjoner.
- Hold deg oppdatert med gjestfrihetstrender og problemstillinger, og gjensidig avhengige relasjoner i den bredere reiselivsnæringen*-sektorer for å forbedre arbeidsytelsen og veilede karriereutviklingen.
- Bruk lederskap, teamarbeid, konflikt- og relasjonshåndteringsevner og verktøy, samt kunnskap om organisatorisk atferd, arbeidsforhold, ansettelsesstandarder og menneskerettigheter for å bidra til et positivt arbeidsmiljø.
- Reagere på problemer og dilemmaer som oppstår ved levering av gjestfrihetstjenester, produkter og gjesteopplevelser ved å bruke og fremme etisk oppførsel og beste praksis for samfunnsansvar og miljømessig bærekraft.
Karrieremuligheter
De lidenskapelige, hardtarbeidende, innovative og målorienterte kandidatene fra Fanshawe's Hospitality – Hotel and Resort Services Management (Co-op)-programmet vil finne spennende karriereveier inn i tilsyns- og lederstillinger som støtter hoteller, feriesteder, underholdningsfasiliteter, cruiseskip, kasinoer, og pensjonister rundt om i verden.
Her er noen eksempler på karrieremuligheter for nyutdannede fra Fanshawes Hospitality – Hotel and Resort Services Management (Co-op)-program:
Driftskonsulent
Samarbeid med ledende hotelleiere og administrasjonsselskaper for å oppleve ulike funksjonelle områder innen gjestfrihetsbransjen.
Driftsdirektør for Beach Resort
Utvikle strategier for å hjelpe et lederteam med å maksimere inntekter og lønnsomhet samtidig som du sikrer utmerket gjestetjenester på et feriested.
Assisterende feriestedssjef
Bistå med daglig drift, vedlikehold og ansatte på et feriested.
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.