Graduate Certificate in Customer Relationship Marketing and Sales Management
Fanshawe College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
CAD 3 996
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmet Customer Relationship Marketing and Sales Management svarer på det økende behovet i en virksomhet for et ferdighetssett som setter kunden i sentrum for forretningsbeslutninger. Denne ferdigheten er avgjørende, siden markedsføring og salgssuksess avhenger av å tiltrekke seg nye kunder mens de beholder og styrker forholdet til nåværende kunder.
Dette ett-årige sertifikatprogrammet gir studenter et grunnlag i markedsføring og salg, med fokus på undersøkelse og anvendelse av Customer Relationship Management (CRM) og Customer Experience (CX) beste praksis, strategier, taktikk, verktøy og teknikker. Studentene får muligheten til å bruke bransjestandard forretnings- og markedsanalyse og bruke CRM-plattformer for å forbedre markedsførings- og salgsprosessen. Studenten vil også lære strategier og taktikker for kontoutvikling innen salg og salgsledelse.
Læringsutbytte
- Lag en profesjonell markedsføringsplan ved hjelp av standard markedsføringsplanleggingsprosesser og verktøy;
- Utvikle en omfattende Customer Relationship Management (CRM) markedsføringsplan som bruker en klients nåværende databasestrategi som er personlig og skalerbar;
- Bruk strategiske kommunikasjonsplanleggingsprosesser og verktøy for å generere kundeemner og forbedre kundetilbakeholdelse, tilfredshet og lønnsomhet;
- Evaluere data hentet fra en rekke markedsføringsteknologiske plattformer for å støtte problemløsings- og beslutningsprosesser i markedsføring;
- Bruk Customer Relationship Management (CRM) og Customer Experience (CX) beste praksis, strategier, taktikker og teknikker for å styrke kundeforhold for både business-to-business (B2B) og business-to-consumer (B2C) markeder;
- Design kartopplevelse for kundeopplevelse for å identifisere områder for å forbedre kundeopplevelser og automatisere personlig digital markedsføring;
- Bruk bransjestandard markedsføringsanalyse og CRM-plattformer på salgs- og markedsføringsprosesser;
- Samle og analysere primær og sekundær markedsundersøkelse for å støtte sunne markedsføringsbeslutninger som forbedrer kundeopplevelser;
- Kommunisere komplekst markedsføringsmateriale muntlig, skriftlig og digitalt for en rekke målgrupper og formål;
- Modell profesjonelle standarder for å gi pålitelig og handlingsbar analyse mens du respekterer global regulering og praksis knyttet til personvern og sikkerhet for data;
- Utvikle strategier for å skape, vurdere og utføre forretningsutviklingsmuligheter;
- Utvikle strategier for å etablere og opprettholde arbeidsforhold med klienter for å styrke deres lojalitet til organisasjonens produkter og tjenester;
- Konstruer planer for strategisk kontoadministrasjon, inkludert hvordan du nærmer deg nøkkelkontoer, områdestyring og kategoristyring.
kurs
År 1
Ta alle de følgende obligatoriske kursene:
Gruppe 1
- MGMT-6163 CRM forretningsstrategi 3
- MKTG-5006 Markedsføringsledelse 3
- MGMT-6164 kundeopplevelse 3
- MGMT-6165 CRM Verktøy og teknologi 3
- MKTG-6037 Analytics & Metrics 3
- MGMT-6166 CRM aktivert salg 3
- MGMT-6168 CRM Strategic Project 6
- MGMT-6169 Emerging Trends in CRM 3
- MGMT-6170 CRM aktivert salgsadministrasjon 3
- MGMT-6167 Datavisualisering og rapportering 4
Gruppe 2
Studentene vil bli påmeldt et av følgende kurs:
- MGMT-6171 eller INNV-6001
- MGMT-6171 Automatisering og arbeidsflytstyring 3
- INNV-6001 Innovasjonsapplikasjoner 4
Program Residency
Studentene må fullføre minimum 10 studiepoeng i dette programmet på Fanshawe College å møte Program Residency kravet og uteksaminere fra dette programmet
Opptakskrav
Et to- eller tre-årig høyskoleeksamen, eller en grad (Merk: minimum 'C +' gjennomsnitt eller kumulativ 2,5 GPA)
eller
Akseptabel kombinasjon av beslektet arbeidserfaring og etter videregående opplæring, bedømt av høyskolen *
eller
Fem års arbeidserfaring innen markedsføring / forretningsfeltet som høgskolen bedømmer som tilsvarende *
Merk:
* Søkere kan bli pålagt å sende inn CV og omslag som inneholder opplysninger om arbeidserfaring.
Engelsk Språkkrav
Søkere hvis første språk ikke er engelsk, vil bli pålagt å demonstrere ferdighet på engelsk ved en av følgende metoder:
- En grad 12 College Stream eller University Stream engelsk kreditt fra en Ontario Secondary School, eller tilsvarende, avhengig av programmets opptakskrav
- Test av engelsk som fremmedspråk (TOEFL) -test med et minimumsscore på 88 for den Internett-baserte testen (iBT), med testresultater i løpet av de to siste årene
- International English Language Testing System (IELTS) Akademisk test med en total poengsum på 6,5 uten poengsum mindre enn 6,0 i noen av de fire båndene, med testresultater de siste to årene.
- Kanadisk faglig engelsk språk (CAEL) test med en samlet score på 70 uten poengsum mindre enn 60 i noen av de fire gruppene, med testresultater de siste to årene
- Pearson Test of English Academic (PTE) med minimum score på 59, med testresultater de siste to årene
- En Cambridge engelsk test (FCE / CAE / CPE) med en samlet poengsum på Cambridge English Scale of 176 uten språkkunnskap mindre enn 169, med testresultater de siste to årene
- En engelsk språkevaluering (ELE) på Fanshawe College med en minimumspoengsum på 75% i alle deler av testen, med testresultater de siste to årene
- Fanshawe College ESL4 / GAP5 studenter: Minimumsklasse 80% i ESL4 / GAP5 nivå 9 eller 75% i ESL4 / GAP5 nivå 10
Anbefalt faglig forberedelse
Det anbefales sterkt at studentene er dyktige på følgende områder før de går inn i programmet:
- Matematikk
- Forretningskommunikasjon
- Dataprogrammer, spesielt Microsoft Word, Excel og PowerPoint
Søkers utvalgskriterier
Hvor antall kvalifiserte søkere overstiger ledig plass i programmet, vil søkerens utvalgskriterier være:
- Preference for permanente innbyggere i Ontario
- Mottak av søknad innen 1. februar (Etter denne datoen vil Fanshawe College vurdere søkere på først til mølle, til programmet er fullt)
- Oppnåelse i opptakskrav
Karrieremuligheter
Customer Relationship Marketing and Sales Management Graduate Certificate Program forbereder kandidater for en dynamisk karriere innen salg til marked, markedsføring og analyse.
Jobber som programmet vil tjene
Denne spesialiteten kan ha potensial til å gi studentene muligheten til å jobbe mot deres Salesforce Business Specialists Designation (TrailHead), CSP-sertifisering og andre spesifikke referanser for kundeforholdshåndtering. Her er typer jobber som programmet vil være fokusert på å forberede kandidater til:
- Markedsføringsspesialist / markedssjef / markedsdirektør
- CRM-analytikere / CRM-konsulent / CRM-konsulentspesialist
- Salgssjef / salgsdirektør
- Salgsdriftsleder
- Kontosjef
- Teknisk salgssjef
- Forretningsanalytikere / Forretningsinformasjonsanalytikere
- Business Development Rep / Inside Sales / Presales Engineer
- Salesforce-administrator / Salesforce-utvikler
- Kundeservicerepresentant / kundeservicekoordinator / kundeopplevelsesleder / kundeforholdssjef
Galleri
Opptak
Læreplan
Kurs
År 1
Ta alle følgende obligatoriske kurs:
Gruppe 1
- MGMT-6163 ---- CRM forretningsstrategi
- MGMT-6192 ---- CRM digital markedsføring
- MGMT-6164 ---- Kundeopplevelse
- MGMT-6165 ---- CRM-verktøy og teknologi
- MKTG-6037 ---- Analyse og beregninger
- MGMT-6166 ---- CRM-aktivert salg
- MGMT-6168 ---- CRM strategisk prosjekt
- MGMT-6169 ---- Nye trender i CRM
- MGMT-6170 ---- CRM-aktivert salgsadministrasjon
- MGMT-6167 ---- Datavisualisering og rapportering
Gruppe 2
Studentene vil bli registrert på ett av følgende kurs:
MGMT-6171 eller INNV-6001
- MGMT-6171 ---- Automatisering og arbeidsflytstyring
- INNV-6001 ---- Innovasjonsapplikasjoner
Program Residency
Studenter må fullføre minimum 10 studiepoeng i dette programmet på Fanshawe College for å oppfylle programmets residencykrav og oppgradere fra dette programmet
Programresultat
- Lag en profesjonell markedsføringsplan ved å bruke standard markedsføringsplanleggingsprosesser og verktøy;
- Utvikle en omfattende markedsføringsplan for Customer Relationship Management (CRM) som bruker en klients gjeldende databasestrategi som er personlig og skalerbar;
- Bruk strategiske kommunikasjonsplanleggingsprosesser og verktøy for å generere potensielle kunder og forbedre kundebevaring, -tilfredshet og lønnsomhet;
- Evaluere data hentet fra en rekke markedsføringsteknologiplattformer for å støtte problemløsnings- og beslutningsprosesser i markedsføring;
- Bruk Customer Relationship Management (CRM) og Customer Experience (CX) beste praksis, strategier, taktikker og teknikker for å styrke kundeforhold for både business-to-business (B2B) og business-to-consumer (B2C) markeder;
- Design reisekartlegging for kundeopplevelser for å identifisere områder for å forbedre kundeopplevelser og automatisere personlig digital markedsføring;
- Bruk bransjestandard markedsanalyse og CRM-plattformer på salgs- og markedsføringsprosesser;
- Samle og analyser primær og sekundær markedsundersøkelse for å støtte fornuftige markedsføringsbeslutninger som forbedrer kundeopplevelser;
- Kommunisere komplekst markedsføringsmateriale muntlig, skriftlig og digitalt for en rekke målgrupper og formål;
- Modeller profesjonelle standarder for å gi pålitelige og handlingsdyktige analyser samtidig som global regulering og praksis knyttet til personvern og sikkerhet respekteres;
- Utvikle strategier for å skape, vurdere og gjennomføre forretningsutviklingsmuligheter;
- Utvikle strategier for å etablere og opprettholde arbeidsforhold med kunder for å styrke deres lojalitet til organisasjonens produkter og tjenester;
- Konstruer planer for strategisk kontoadministrasjon, inkludert hvordan man nærmer seg nøkkelkontoer, territorieadministrasjon og kategoriadministrasjon.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Diplom i virksomhet - markedsføring (online)
- Online Canada
- Toronto, Canada
Graduate Certificate in Marketing Management (Online)
- Online Canada
- Toronto, Canada
Graduate Certificate in Marketing - Corporate Account Management (Valgfritt Co-op) (Online)
- Online Canada
- Toronto, Canada