BYGG DIN MODE-RIK
Future London Academy
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
5 timer
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 500 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Er du en strålende motedesigner som trenger mer veiledning om hvordan du kan bygge en bærekraftig virksomhet? Er du i ferd med å lage din første samling og vil sørge for at den blir utsolgt? Eller ser du hvordan du kan øke din tilstedeværelse utenfor hjemlandet ditt, være en del av New York Fashion Week og bli omtalt i Vogue? Dette praktiske kurset vil hjelpe deg med å forstå hva som kan hindre merkevaren din i å bli et moteimperium, og vil lede deg gjennom prosessen med å bygge, markedsføre og selge kolleksjonene dine.
Hvem er dette programmet for?
- Uavhengige motedesignere som ønsker å utvide merkene sine
- Eiere av moderne motemerker som ønsker å utvide seg internasjonalt
- Visjonærer som vil forstyrre motemarkedet
Du vil lære
- Hvordan velge riktig segment og priser for merkevaren din
- Hvordan komme inn i store motepublikasjoner som Vogue og Elle
- Hvordan få kjendiser til å bære brikkene dine
- Hva kan gjøre at merkevaren din skiller seg ut
- Hva er den beste måten å selge på nettet og i butikken
- Hvordan komme inn i Paris Fashion Week og New York Fashion Week
- Feil motedesignere lager det som dreper merkene deres
PRAKTISK KURS FOR FASHION DESIGNERS
RIKTIG INDUSTRIINSIKT
Lær av menneskene som fikk det til. Forstå hvordan bransjen virkelig fungerer, og hvordan du kan komme deg foran konkurransen
PRAKTISKE VERKTØY & MALER
Vi kuraterte alt innhold nøye for å gjøre det inspirerende og anvendelig. Kurset inkluderer verktøy og nedlastbare maler du kan beholde.
Spørsmål og svar og spesielle gjester
Se opp for bonusinnhold fra spesielle gjester og spørsmål og svar med motedesignere som er på forskjellige stadier av karrieren.
PROGRAMSTRUKTUR
KAPITTEL 1 - KRYSTALLISER DIN VISJON
Du har en prøvesamling, hva er det neste?
Du har talent. Du har en strålende prøvesamling. Du er klar til å gjøre det til en virksomhet. Men vil det fungere? Hvordan vite før du investerer all din tid og penger i det og unngår feil så mange motedesignere gjør på dette stadiet.
▶ ︎ Krystallisere visjonen din - hva som gjør deg og merkevaren din unik
▶ ︎ Forstå kunden din - hvordan finne publikum som vil være besatt av samlingen din
▶ ︎ Velge stykker som selger - hvordan du forbereder samlingen din for det amerikanske markedet
▶ ︎ 100 måter å gå i stykker - feil motedesignere gjør som dreper virksomheten deres
▶ ︎ Casestudier: fra ingenting til berømmelse - hvordan uavhengige merkevarer bygget imperier
KAPITTEL 2 - Å BYGGE ET MERKE
Hvordan lage et sterkt merke som alle vil snakke om
Fra logoen din til lookbooks og Instagram - forstå hva du trenger for å lage et merke som alle vil ha på seg.
▶ ︎ Hvorfor merkevare betyr noe, og hvordan kan du skille deg ut fra konkurrentene
▶ ︎ Navngivning og visuell identitet - gjør merkevaren din klar for en global utvidelse
▶ ︎ Nettsted, lookbooks og kampanjer - hvordan du bygger en online tilstedeværelse uten å bryte banken
▶ ︎ Instagram - gjør og ikke bør gjøre for et uavhengig motemerke
KAPITTEL 3 - ARBEID MED TRYK
Hvordan lage et sterkt merke som alle vil snakke om
Få samlingene dine til topp publikasjoner, begivenheter på rød løper og påvirkere. Bygg en online tilstedeværelse som forsterker visjonen din og bygger en lojal følge.
▶ ︎ Trykk - hvorfor du trenger det og hvordan du får motepublikasjoner til å skrive om deg
▶ ︎ Editorial, Article / Profile, Product Feature, Runway Coverage - forstå hva som fungerer for deg og hvordan du kommer inn
▶ ︎ Arbeide med kjendiser og deres stylister - hvordan få influencere til å bruke merkevaren din
▶ ︎ Andre typer samarbeid
KAPITTEL 4 - SELGER SAMLINGEN DIN
La oss snakke penger. Hva er de beste kanalene for å selge dine fantastiske brikker.
Motevirksomheten er til tider tøff og forvirrende. Hvordan kommer du i detaljhandel? Bør du bare være online? Hvor får du dine første lojale kunder?
▶ ︎ Selge online og offline - hva er den mest kostnadseffektive måten for deg å selge samlingen din på
▶ ︎ Tradisjonelle butikker, pop-ups, bagasjeromsutstillinger, markeder, co-retail - hvordan jobbe med hver av de offline plattformene
▶ ︎ Selge online - hvordan lede trafikk til e-handelsnettstedet ditt og begynne å selge i morgen
▶ ︎ Merchandising-kunsten - få samlingen til å skinne i butikken din (online eller offline)
KAPITTEL 5 - GÅR GLOBAL
Fra New York Fashion Week til å bygge et imperium
Hva trenger du å vite hvis du vil selge utenfor det kjente markedet og være en del av de globale moteukene.
▶ ︎ New York Fashion Week - hvor mye koster et moteshow, hvordan du kommer inn og får all oppmerksomhet
▶ ︎ Individuelle show vs multi-merke show - hva vil fungere for ditt merke
▶ ︎ Forgrening i nye kategorier og kjønn på mote - trenger du separate samlinger?
▶ ︎ Fremtidig strategi - hva er ditt neste trekk?
Programkurator
Elizabeth Solomeina
Medstifter og administrerende direktør i Flying Solo
Flying Solo er en innovativ butikk og utstillingslokale i Soho, New York, som representerer uavhengige motedesignere og velger dem til NYFW & PFW rullebaneshow. Flying Solo-designere blir ofte favorisert av kjendiser, inkludert Lady Gaga, Kim Kardashian, Cardi B og andre. Elizabeth har også over 10 års erfaring innen mote, samt driver sitt eget smykkemerke Solomeina, som har blitt omtalt i Vogue, New York Times, L'Officiel, WWD.
Galleri
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Kort nettkurs i luksusmerkevarebygging og forbrukeropplevelse
- Online France
Starting An Online Fashion Retail Business Online Short Course
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Fashion Design CSM Summer School Short Course
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland