Immersive Experience Creator (VR, AR, MR, XR)
Futuregames
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Stockholm, Sverige
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 15 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisningen er for hele programmet og er delt opp i to rater
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Skap fremtiden til metaverset!
Du vil lære å analysere, evaluere og produsere prosjekter innenfor VR/AR/XR og andre oppslukende medier med hensyn til teknisk design, innhold, formspråk, visuelle trender og målgruppe. Teoretisk kunnskap kombineres med praktiske øvelser i historiefortelling, manus og narrativ for oppslukende medier.
Fokus er på kunnskap i den raskt voksende immersive sektoren, på mediets muligheter, og på mottakerens persepsjon og erkjennelse. Du får kunnskap i å analysere resultater innenfor mediet, for å kunne fastslå om de samsvarer med kravene som stilles av sluttbruker og kunde. Dette inkluderer også kunnskap om strategi for produksjoner som er knyttet direkte til målgruppen og de forretningsmessige fordelene.
For å lykkes som en oppslukende skaper trenger du kunnskap om hvordan du kan pitche ideer, lage visuelle presentasjoner, gjennomføre kundemøter og workshops. Opplæringen gir deg kunnskap om ulike tekniske formater, avspilling, levering og lagring.
LIA (lärande i arbete), også kjent som internship er en del av programmet. Den praktiske delen av ditt internship/LIA utdyper læringen din og gir deg arbeidserfaringen som kreves for å utvikle dagens og morgendagens oppslukende opplevelser. Du vil også få muligheten til å bygge ditt nettverk og skape relasjoner med fremtidige arbeidsgivere i løpet av programmet.
Opptak
Stipend og finansiering
<span translate="no">Futuregames</span> Åpent hus 2023
Møt Futuregames ansatte og elever, lær mer om skolen og få svar på alle spørsmålene dine!
Læreplan
- Forbrukeratferd: Immersive Media
- Avhandling
- Form og design av Immersive Media
- Presentasjon og pitch for Immersive Media
- Kreativ og produksjonsplanlegging for Immersive Media
- Historiefortelling og fortelling for Immersive Media
- Strategier for Immersive Media
- Teknikk og innovasjon for Immersive Media
- UX (brukeropplevelse) for Immersive Media
- Oppslukende produksjon
- Internship (LIA)
Programresultat
Etter vellykket gjennomført utdanning vil studentene være dyktige og ha kunnskap innen:
- Hvordan lage innhold best mulig for oppslukende medier (VR, AR og annen interaktiv video og lyd).
- Kunnskap om forhold, regler og begreper innen historiefortelling, manus og narrativ i oppslukende medier.
- Kunnskap i forskningssektoren og nye muligheter innen utvikling av både programvare og maskinvare samt mottakers oppfatning av disse.
- Kunnskap om hvordan du trygt kan analysere resultater innenfor det oppslukende mediet for å oppfylle begge; underholdningsindustrien, forsknings- og utdanningssektoren og for å kunne fastslå om resultatene samsvarer med kravene som stilles av sluttbruker og kunde.
- Kunnskap om strategi for produksjon av oppslukende opplevelser som er direkte knyttet til målgruppe og forretningsnytte.
- Kunnskap om hvordan du kan lage presentasjoner, pitcher, kundemøter og workshops innen oppslukende medier.
- Kunnskap i ulike formater for produksjon, levering og lagring av produksjoner.
- Godt bevandret i brukervennlighet, design og UX (brukeropplevelse) i oppslukende medier, samt formspråk og visuelle trender.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Denne yrkesrollen er ny, raskt voksende, og er svært ettertraktet ikke bare innen IT, men også i andre teknologisentrerte bransjer og offentlig sektor.
Eksempler på titler og yrkesroller for deg etter endt utdanning er:
- Oppslukende opplevelsesskaper
- VR/AR-direktør
- Oppslukende manusforfatter
- Oppslukende produsent
- Oppslukende designer
- Oppslukende film-/videoregissør