Advanced Diploma in Game – Art
George Brown College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toronto, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 20 946 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* innenlandsundervisning | $18 450 for internasjonal undervisning. Alle gebyrer kan endres uten varsel
Introduksjon
Videospill har blitt en av de ledende formene for kunstnerisk uttrykk i det tjueførste århundre. Spillkunst krever en kombinasjon av talenter, hardt arbeid og lidenskap. The Game - Art treårig avansert diplom er et strengt studieprogram som fokuserer på prinsippene og teknikkene for videospillkunst som kreves for å bryte inn i bransjen.
Som student på dette programmet vil du utvikle både todimensjonale og tredimensjonale kunstneriske evner ved å lære konseptkunst, sprite- og pikselkunst, modellering, teksturering, animasjon og nivådesign. Undervist av fakultetet med bransjeerfaring og veiledet av lokale spillindustriledere, vil du utvikle spill for kommersielle, pedagogiske og andre formål.
Du vil få den unike muligheten til å utvikle kommersielle kvalitetsspill i et simulert videospillstudiomiljø, til tider i samarbeid med industripartnere og spillprogrammerere. Det andre året velger du om du vil spesialisere deg i spillmodellering eller spillanimasjon.
Før eksamen, vil du sette sammen en portefølje/demo av ditt kreative arbeid som viser din evne til spillutvikling og fremhever det valgte spesialiseringsområdet. Det er forventet at nyutdannede fra spillutviklingsprogrammet vil finne arbeid i spillindustrien på nybegynnere.
Dine feltutdanningsalternativer
Studenter med godkjente mapper er kvalifisert for ikke-obligatoriske eksterne feltplasseringer i semester 5 og/eller semester 6.
Opptak
Stipend og finansiering
Stipend for internasjonale studenter ved George Brown College er generelt premiering i programmet basert på studentenes akademiske prestasjoner (og andre kriterier) på George Brown College etter begynnelsen av det akademiske programmet.
Læreplan
Obligatoriske kurs
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Spesialisering innen spillmodellering
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
Spesialisering i spillanimasjon
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
**Basert på resultatene av plasseringstesten din, kan det hende at du må ta COMM 1000 Introduction to College Communication før du går videre til COMM 1007. COMM 1000 teller ikke som et kurs som kreves for eksamen, og du vil bli belastet for dette ekstra kurset.
Programresultat
Den nyutdannede demonstrerer evnen til å:
- Analyser forskjellene i spillsjangre for å utvikle spill som oppfyller behovene til spesifikke markeder.
- Analyser historien til videospill for å sammenligne ulike tilnærminger til spillutvikling.
- Støtt utviklingen av spill ved å identifisere og relatere konsepter fra en rekke bransjeroller – programmering, design og kunst.
- Bidra som individ og medlem av et spillutviklingsteam til effektiv gjennomføring av et spillutviklingsprosjekt.
- Utvikle strategier for pågående personlig og faglig utvikling for å forbedre arbeidsytelsen i spillindustrien.
- Utfør alt arbeid i samsvar med relevante lover, forskrifter, lovverk, industristandarder og etiske retningslinjer.
- Utvikle pre-produksjon og konseptuell kunst for spill og spill gjennom valg og bruk av relevante designverktøy og tegneteknikker.
- Lag originale spillressurser for å møte kravene som er beskrevet i spilldesigndokumenter og/eller kreative briefer.
- Engasjer deg i original verdensbygging og nivådesign innenfor en rekke spillmotorer for å møte industri- og markedskrav.
- Generer brukergrensesnittdesign i samsvar med Game Design Documents for å optimalisere både estetikken og funksjonen til spillingen.
Karrieremuligheter
Din karriere
Nyutdannede av dette programmet vil ha tilegnet seg de nødvendige ferdighetene for å bli ansatt i forskjellige spill- og digitale mediestudioer, med karrierer innen:
- Karakterkunst
- 2D miljø kunst
- 3D miljø kunst
- 3D-modellering
- 3D-animasjon
- Karaktermodellering
- Nivå design
- Kinematisk animasjon
- Spesialeffekter
- Tekstur design
- Design av brukergrensesnitt
- Kvalitetssikring
Fremtidige studiealternativer
Nyutdannede kan være kvalifisert for opptak til George Brown postgraduate programmer. Studenter som fullfører dette programmet med et karaktergjennomsnitt på 3.0 eller høyere kan være kvalifisert for direkte opptak til Game Design-programmet.