
Avansert diplom in
Avansert diplom i spill – programmering George Brown College

Introduksjon
Enten det er online eller konsoll, mobiltelefon eller PC-basert, er spillindustrien i Canada stor og vokser raskt. Spillutviklere og utgivere i Greater Toronto-området spenner fra små spesialiserte enheter til mellomstore selskaper til Microsoft, Nintendo og andre industriledere.
Dataprogrammerere er den grunnleggende ressursen for selskaper som utvikler, produserer, distribuerer og markedsfører databaserte spill. Faktisk forteller våre bransjerådgivere oss at det er de tekniske ferdighetene som er mest etterspurt – en etterspørsel som dette George Brown-programmet er fokusert på å møte.
Som student i dette treårige spillet – programmering avansert diplomprogram, vil du lære de tekniske ferdighetene som trengs for å lykkes på arbeidsmarkedet ved å lære "spillets språk" (C og C++), samt kunstig intelligens, 3D grafikk og mye mer.
Den ekstra fordelen med dette programmet er at du også vil bli undervist av George Browns School of Design-fakultet gjennom hele programmet, i tett samarbeid med designstudenter for å lage spill, utforske alle aspekter av spillindustrien og lære å jobbe i team, akkurat som du ville i bransjen. Klassene finner sted på George Brown – Waterfront Campus, kveldskurs kan være nødvendig.
Merk: Studenter som starter programmet i januar (vintertermin) vil bli pålagt å delta på kurs i sommermånedene (mai til august).
Opptak
Stipend og finansiering
Stipend for internasjonale studenter ved George Brown College er generelt premiering i programmet basert på studentenes akademiske prestasjoner (og andre kriterier) på George Brown College etter begynnelsen av det akademiske programmet.
Læreplan
Obligatoriske kurs
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
**Basert på resultatene fra plasseringstesten din, kan det hende du må ta COMM1000 Introduksjon til høyskolekommunikasjon før du går videre til COMM1007. COMM1000 teller ikke som et kurs som kreves for eksamen, og du vil bli belastet for dette ekstra kurset. Vennligst besøk georgebrown.ca/assessment for mer informasjon.
Valgfag
Alternative studietilbud
Studenter som ønsker å fokusere mer på kunst-/aktivautviklingsaspektet ved spillutvikling kan være mer interessert i vårt Game – Art avansert diplomprogram (G119), som er sentrert i George Brown School of Design. Selv om flere kurs er samlevert i begge programmene, oppfordrer vi deg til å vurdere hvilket program som passer best til dine mål før du tar en endelig beslutning.
Programresultat
Kandidaten har pålitelig demonstrert evnen til å:
- Analyser forskjellene i spillsjangre for å utvikle spill som oppfyller behovene til spesifikke markeder.
- Analyser historien til videospill for å sammenligne ulike tilnærminger til spillutvikling.
- Støtt utviklingen av spill ved å identifisere og relatere konsepter fra en rekke bransjeroller – programmering, design og kunst.
- Bidra som individ og medlem av et spillutviklingsteam til effektiv gjennomføring av et spillutviklingsprosjekt.
- Utvikle strategier for pågående personlig og faglig utvikling for å forbedre arbeidsytelsen i spillindustrien.
- Utfør alt arbeid i samsvar med relevante lover, forskrifter, lovverk, industristandarder og etiske retningslinjer.
Karrieremuligheter
Din karriere
Våre kandidater vil kunne jobbe i mange områder av den digitale spillindustrien, inkludert:
- Programvare- eller maskinvareutvikling
- Forlegger
- ISP og spillportalutvikling og vedlikehold
- utvikling av nettsider
- distribusjon mellomvare og verktøyleverandør
- produksjonsservice
- innhold/IP-eier
Industri
"Canadas videospillindustri er anerkjent som et globalt kraftsenter for spillutvikling og har spilt en betydelig rolle i å flytte det som en gang var en "nisjeindustri" til en storfilmindustri og driver for innovasjon. I 2015 bidro industrien med mer enn 3 milliarder dollar til den kanadiske økonomien og ga 20 400 heltidsekvivalenter (FTE) jobber over hele landet, noe som representerer en økning på henholdsvis 31 prosent og 24 prosent siden 2013.
"Veksten i industrien både globalt og i Canada har vært eksplosiv og forventes å fortsette inn i fremtiden Canadas videospillindustri krysser landet med 472 aktive studioer som utvikler, publiserer og distribuerer videospill. Sektoren er hovedsakelig konsentrert i provinsene Quebec (29,4 prosent), British Columbia (27,1 prosent) og Ontario (22,9 prosent). – Entertainment Software Association of Canada
Pedagogisk Pathways
Graduates of Game - Programmering har muligheten til å søke på BSc (Honours) Computer Games Design-programmet ved University of Gloucestershire, som begynner på nivå 6.