Markedsføring og kommunikasjon for luksus
Haute Future Fashion Academy
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milano, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Utvikle markedsføringsstrategier og kommunikasjon i et luksusmerket signi ca veicolarne ef ectively verdier og identitet, opprettholde en konsekvent posisjon i markedet med løfte om unikhet og eksklusivitet, sine luksusvarer.
Den Summer Campus Marketing & Communication For Luxury Den er utformet for å gi en grundig bilde av luksus markedet og introdusere hovedelementene i markedsføring og kommunikasjon.
I løpet av kurset vil det utforske teorier om posisjonering og målretting og, gjennom analyse av spesifikke c "case studies", vil analysere markedsføring og kommunikasjonsstrategier som er vedtatt av de mest kjente luksusmerket.
PROGRAM
uke 1
- Innføring og analyse av "luksus konseptet"
- De ulike oppfatninger av luksus de nert gjennom variabelen "tid og sted"
- Luksusen som et kommunikasjonsverktøy
- Case-studier: de store reklamekampanjer, kjendis Anbefalinger og kjendis sladder
- Luksus mote system: generell analyse, styrker og svakheter
- Brand segmentering: internasjonal scenario og viktige konkurransefaktorer
uke 2
- posisjonering analyse på referansemarked
- posisjonering strategier på grunnlag av referansemålet
- Analyse av distribusjon av luksuriøse produkter: nye formater og markedspotensial for de fem hovedkanalene (detaljhandel, engros, reiser privatpersoner, næringsliv og online utsalgssted)
- Kommunikasjon ledelse: kommunikasjon i form av sosial endring, utviklingen av reklame og distribusjon av digitale medier
- Situasjonen for nåværende og prognose fremtidige scenarier markeder