Sommerkurs i grafisk design i merkevarebygging
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
3 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 3 150
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2024
Introduksjon
Feltet for visuell identitetsdesign for bedrifter, produkter, arrangementer og tjenester har endret seg betydelig. I dag er merker mer dynamiske, skiftende, tilpasningsdyktige og utviklende enn noen gang. De er ikke lenger et statisk element, og flere og flere enheter og plattformer dukker opp for å distribuere visuelle identitetssystemer. Dette krever en strategisk tilnærming og effektiv design som er i stand til å holde tritt med disse trendene.
Summer Graphic Design in Branding- kurset utforsker forholdet mellom visuelle grensesnitt og brukeropplevelse og søker å forstå hvordan de er knyttet til trykte og digitale medier, sosiale medier, digital formidling og promoteringsplattformer, og hvordan det hele gjelder miljøene rundt oss .
Ideelle studenter
Studentprofil
Dette kurset er spesielt rettet mot personer som er interessert i å få innsikt i hovedverktøyene som brukes til å generere design- og visuelle kommunikasjonsprosjekter og lære de grunnleggende konseptene som brukes i den grafiske designverdenen og spesielt innen visuell identitet, merkevarebygging og merkekultur.
Den retter seg også mot designere fra andre felt, nyutdannede og studenter innen kunst, kommunikasjon, fotografi, publisering, reklame eller trykking, og gründere som ønsker å utvide kunnskapen sin om strategisk grafisk design. Universitetsstudenter og nyutdannede innen grafisk design og visuell og interaktiv kommunikasjon.
En viss beherskelse av Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign og/eller Acrobat vil bli verdsatt positivt. Studentene vil ikke bli undervist i hvordan de skal bruke disse verktøyene i klasserommet, men vil bli bedt om å produsere prosjektene sine ved å bruke programvaren de velger.
Opptak
Galleri
Læreplan
Metodikk
Kurset er basert på case-studier og andre prosjektmetodikker som Visual Design Thinking.
Dette sommerkurset handler i hovedsak om å observere, analysere, sammenligne, skape og utvikle strategier, ressurser og metoder for å designe visuelle identitetssystemer. Gjelder for bedriftsidentitet, merkevarebygging, veifinning, eventdesign, produktdesign, utstillingsvisninger, sosiale medier og digitale medier.
Det øker kreativiteten, fremmer nye designtrender, og trener designerenes måte å tenke på (bevisst), og oppmuntrer dem til å prosjektere og designe ansvarlig med nåtid og fremtid i tankene.
Format
Blandet, 8 uker online, 1 uke på stedet. Tidsplan på stedet: mandag, onsdag og fredag fra 9.30 til 15.00; Tirsdag og torsdag fra 9.30 til 15.00 og fra 16.00 til 18.30.
Programresultat
Mål
- Gir en introduksjon til de forskjellige stadiene i et design- og visuell kommunikasjonsprosjekt rettet mot visuelle identitetssystemer.
- Arbeide med ulike representasjonsteknikker, lage modeller (dummies), trekke opp sitater og forstå hvordan man administrerer, produserer og implementerer et prosjekt.
- Utforske nye designkriterier basert på en casestudie og andre prosjektmetodikker (visuell designtenkning) og analysere de ulike ideene studentene kommer opp med for å løse det samme problemet innenfor et spesifikt prosjekt.
- Lære om materialene, verktøyene, strategiene, teknikkene og teknologien knyttet til grafisk design og visuell kommunikasjon.
- Utvikle kreative konsepter og evnen til å tenke opp estetisk tiltalende, funksjonelle og effektive design- og kommunikasjonsløsninger for merkevareprosjekter.
- Bygge opp ferdighetene som trengs for å presentere et godt profesjonelt prosjekt.
- Tolke trender og følge med på teknologiske og innovative gjennombrudd.