Kurs i Introduksjon til Design - Vårsemester
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 8 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
04 Mar 2025
* påmeldingsavgift € 2.000 + kursavgift € 6.100
Introduksjon
Interiørdesign er praksisen med romplanlegging og design av interiørrom i hjem og bygninger. Det innebærer å lage plantegninger, møbeloppsett og utforme utseendet til et rom. Interiørdesign inkluderer også spesifikasjon av møbler, inventar og utførelser, og koordinering av installasjonen.
Gjennom vårterminen Introduksjon til Design, opplever du designmetoden, lærer å designe interiørområder for privat bruk, fra analyse av hjemlige rom og utvikling av det opprinnelige konseptet, til 2D-utsikten og opp til realiseringen av modeller, slik at definer ideen og kontroller dens gyldighet.
Rute
Leksjonene går fra mandag til fredag morgen og / eller ettermiddag.
Nivå og forutsetninger
Dette kurset er ideelt for nybegynnere med alvorlig interesse for emnet. Studenter direkte fra videregående skole, eller modne studenter som er klare for karriereendring.
Metodikk og struktur
Dette kurset vil gi deg grunnleggende om interiørdesign. I løpet av studiet vil du utforske materialer, finish, arealplanlegging og konstruksjonsteknikker for en rekke boligprosjekter, slik at du kreativt presenterer arbeidet ditt ved hjelp av den nyeste bransjeprogramvaren, inkludert AutoCAD 2D, Photoshop og Illustrator.
De 17 undervisningsukene som inkluderer en strategisk kombinasjon av teoretiske leksjoner, case-studier og workshops med fagpersoner i bransjen, lar deg få et solid fundament i de teoretiske aspektene ved design, og gjennom verdifulle praktiske prosjekter vil du også få praktisk kunnskap. Disse treningsaktivitetene lar deg bli kjent med det grunnleggende tekniske utstyret, samt tilegne seg en tilstrekkelig designmetodikk og en solid kulturell forberedelse
Mens du arbeider med ditt sluttprosjekt, opplever du fasene i designmetoden med tanke på de økonomiske og produksjonsegenskapene.
For hvert enkelt fag tar du en avsluttende eksamen, og ved slutten av studiet presenterer du det endelige arbeidet ditt for å demonstrere kunnskap og ferdigheter som oppnås.
Studieplan
Historie om design 1
Studiet av designhistorien starter konvensjonelt fra slutten av 1800-tallet, når de sosiale, teknologiske og industrielle faktorene tillater serieproduksjon. Kurset analyserer de viktigste italienske og internasjonale bevegelsene i designkulturen, syntetiserer utviklingen av typologiske og formelle arketyper og fremskritt innen byggeteknikker og funksjonalitet.
Studentene lærer den historiske utviklingen av vestlig arkitektur, fra den industrielle revolusjonen til det moderne scenariet, og fokuserer på prosjektfilosofien til hovedrepresentantene for den moderne bevegelsen, og analyserer de viktigste verkene som markerte designhistorien.
Teknisk tegning: Autocad 2D
Dette kurset lar deg utvikle grunnleggende tekniske tegneegenskaper samt 2D designferdigheter. Kurset fortsetter deretter med å studere illustrasjonen av byggesteinene: fundamentene, murverket og gulvene, og de grafiske teknikkene som brukes til innvendige overflater, komponenter, dekorasjoner og teknisk tilbehør. Du lærer å bruke programvare som lar deg utføre 2D-prosjekter av objekter og arkitekturer, for å sjekke dimensjoner og sammensetning, før du tegner prosjektet og produserer de tekniske tegningene i UNI-format som skal leveres til kunden.
Modelleringsteknikker 1
Kurset gir teoretiske og praktiske verktøy for å lage visuelle og ekspressive modeller, ved hjelp av de mest egnede materialene i henhold til designskalaen og til de spesifikke funksjonene i prosjektet. 3D-visningen lar deg definere ideen og kontrollere dens gyldighet, med respekt for fysiske lover og teknikker. Gjennom laboratorier bygger du modeller med enkle materialer som muliggjør raske korreksjoner. Riktig kunnskap om verktøyene og nøyaktig oppmerksomhet på detaljer gjør det mulig å utvikle raffinerte modeller for prosjektpresentasjonen for kunden.
Materialtypologi 1
Dette kurset fokuserer på å analysere hvordan materialer oppfører seg: kunnskap av avgjørende betydning for å oversette en idé til skapelsen og utnytte det ekspressive potensialet til de forskjellige materialene, både tradisjonelle og eksperimentelle, best mulig. Kurset tar for seg dette emnet fra to relaterte synspunkter: det ene tekniske og vitenskapelige, det andre fokusert på teknologiens historie. Teoretiske leksjoner er ment å undersøke materialets fysiske og morfologiske egenskaper, samt verifisere teknologiene som brukes til å transformere dem, og de industrielle og håndverksprosessene som brukes til å jobbe med dem. Kurset tar for seg alle komponentene i bygningens struktur, og studerer alle naturlige og kunstige materialer som brukes til å definere et interiør, med spesielt fokus på utseende og teknisk ytelse. Oppmerksomhet rettes da til å designe et hjemmebad og alle relaterte maskinvarebeslag.
Grafisk design: Photoshop og Illustrator
Kurset lærer grafisk programvare, Photoshop og Illustrator, som hovedverktøyet for å representere og kommunisere et prosjekt. Programmet introduserer deg for det grunnleggende i den digitale verden og gir viktig kunnskap og grunnleggende forestillinger om grafisk design og bildebehandling.
Grafisk komposisjon muliggjør uttrykk for en idé og gjør det mulig å skape den rette relasjonen mellom digitale verktøy og visuell oppfatning; i tillegg letter den grafiske utformingen utviklingen av konsepter, den todimensjonale bildebehandlingen og redigering av innholdet.
Introduksjon til markedsføring
Dette kurset ser på rollen som markedsføring spiller for å definere produktstrategi og dens forhold til design. Den utvikler konseptet med marked, som behandles som en samling av segmenter og som et sted hvor konkurransen foregår mellom firmaer, noe som fører til behovet for markedsundersøkelser. Du lærer metodene som brukes for å utføre posisjoneringsforskning med det formål å ta en strategisk tilnærming til merkevare og produktverdi. Kurset utforsker begrepet mål, det vil si forbrukeren og / eller den som utløser kjøpsprosessen, og dermed påvirker markedet. Til slutt takler den markedsføringsmiksen, studerer hvordan produktet forholder seg til prisen og så til markedet, for å definere alle markedsførings- og annonseringsaktivitetene som er nødvendige for et vellykket produkt.
Design 1
Kurset står overfor metodologisk utvikling av et prosjekt, med utgangspunkt i analysen av korte og videre til forskningsfasen. I løpet av kurset vil du arbeide med et konsept med innvendige rom, fra analysen av et privat hus, distribusjonen og funksjonaliteten til rommene, for å fullføre designet på utviklingen av hjemmepleier, designet for ulike mål for å leve. Kurset gir deg mulighet til å forstå forholdet mellom mennesker og det innenlandske rom og hvordan sammensetningen av et miljø påvirker folks psykofysiske oppfatninger og sensoriske responser.
Galleri
Stipend og finansiering
Les mer på vår hjemmeside: