Motemarketing og kommunikasjon Akademisk år - høstinntak
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
9 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 14 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
04 Sep 2024
* påmeldingsavgift € 3.000 + kursavgift € 11.000
Introduksjon
Dette kurset holdes på engelsk
Mote er nært knyttet til kommunikasjon og markedsføring ettersom de tillater merkevarer å kommunisere sine produkter, identitet og strategi. Av denne grunn er det veldig viktig å kunne designe reklamekampanjer, samt å identifisere og organisere salgsfremmende aktiviteter gjennom de mest passende kommunikasjonskanalene for å formidle egenskapene til et merke og annonsere produktene.
Det akademiske året motemarkedsføring og kommunikasjon lar deg analysere forholdet mellom merkevare, produkter og publikum og rollen som markedsføring og kommunikasjon spiller innen moteindustrien. Du vil utforske hvordan merkevarer kommuniserer sine hovedbudskap på tvers av salgsfremmende plattformer som merkevarebygging, reklame, trykte, digitale og sosiale medier, visuell markedsføring, detaljhandelsmiljøer, arrangementer og eksperimentell markedsføring.
Kurset tar en grundig titt på posisjonering og målgruppeteorier og analyserer spesifikke casestudier av noen av markedsførings- og kommunikasjonsstrategiene som er vedtatt av de mest kjente merkevarene.
Plan: Leksjonene kjøres fra mandag til fredag på heltid.
Galleri
Ideelle studenter
Mål
Studenter som går på sitt andre år med universitetsstudier i kommunikasjon, markedsføring eller motestyling, og fagfolk som jobber på et av disse feltene, og søker å oppnå karriereutvikling og ytterligere ferdigheter og kunnskap i et bestemt felt.
Opptak
Stipend og finansiering
For å støtte deltakere i dekningen av deltakeravgiften, har IED aktivert et artikulert system med fasiliteter: delvis eller totalt stipend på studieavgift; Early Bird er tilrettelegging for studenter som fullfører påmelding innen gitte frister.; Finansiering med mulighet for å betale studieavgiften i avdrag takket være avtaler med kredittforetak.
Læreplan
Metodikk og struktur:
Utdanningsveien er basert på tilegning av den kulturelle, metodiske, tekniske og teknologiske kunnskapen og ferdighetene i det valgte feltet. Kurset veksler teoretiske leksjoner med workshops og møter med representanter for ledende selskaper i sektoren.
Studieåret består av høstsemesteret i motemarkedsføring og et av de to vårsemestrene: Motekommunikasjon eller motestyling.
Målet med kurset er å lære deg å utvikle analytisk og kritisk tenkning, evnen til å jobbe uavhengig og som en del av et team, bruk av effektiv kommunikasjon og evnen til å gi og motta konstruktiv tilbakemelding.
Gjennom høstsemesteret utdyper du markedsføringsstrategiene som merkevarer ofte bruker, og forstår hvordan disse kan måles når det gjelder produktivitet, gjennom produktposisjonering, perseptuelle kart og forbrukerportretter.
Basert på ditt valg, i løpet av vårsemestret, vil du konsentrere deg om en ny produktlansering, omlansering og omplassering av merkevarer, eller du vil tilegne deg forberedelse i planlegging og kommunikasjon av begivenheter for mote, med utgangspunkt i studiet av viktige casehistorier , samt lære de mest effektive metodene for å administrere et prosjekt, en kunde eller et arrangement med digitale verktøy for å øke de integrerte strategiene for kommunikasjon.
Rangeringer
IED streber etter å bygge et støttende miljø og samarbeidsforhold med partnere. Det er derfor IED leverer de nødvendige verktøyene for å støtte potensielle studenter i å utforske muligheter, ta informerte beslutninger og utforme fremtiden deres.
Takket være den innovative metodikken og den profesjonelle suksessen til IED-studenter, har utdannings- og forskningsdepartementene i landene der IED opererer direkte – Italia, Spania og Brasil – offisielt akkreditert flertallet av IED-undergraduate- og masterkursene.
Programresultat
Du lærer kommunikasjonsstrategien og hvordan du kan utvikle en skriftlig, visuell og digital fortelling og å lansere, markedsføre og støtte merkevarene du kobler deg til.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Du lærer kommunikasjonsstrategien og hvordan du utvikler en skriftlig, visuell og digital fortelling og å lansere, markedsføre og støtte merkene du kobler til.
Kurset tar en grundig titt på posisjonerings- og målgruppeteorier og analyserer spesifikke casestudier av noen av markedsførings- og kommunikasjonsstrategiene vedtatt av de mest kjente merkevarene.