Keystone logo
IED – Istituto Europeo di Design Madrid

IED – Istituto Europeo di Design Madrid

IED – Istituto Europeo di Design Madrid

Introduksjon

Innovative fagfolk for urbane og hjemlige habitat.

Århundrer med delt påvirkning har preget de historiske og kulturelle forholdet mellom Italia og Spania. Vi kan huske det spanske herredømmet over Milano, som varte i nesten to århundrer, og det i Sør-Italia. På en måte kom avgjørelsen om at Spania skulle være det første landet utenfor Italia til å være vertskap for IED-campus ganske naturlig.

I denne byen, en av de viktigste i verden og et veiskille mellom europeiske og latinamerikanske kulturer, utvikler IED sin undervisning i design i sine tradisjonelle områder (design, mote, visuell kunst og kommunikasjon), samtidig som den implementerer innovative områder for trene fagfolk som er i stand til å designe interaksjoner, tjenester og systemer som setter fokus på individet. Dette er fagfolk som er bevisste på moderne problemstillinger i stand til å designe i henhold til miljømessige, etisk-sosiale, økonomiske og politiske krav.

Design

I årevis har studentene våre utmerket seg profesjonelt og næret både Made in Italy-fenomenet og produksjonen i opprinnelseslandene med sin kreativitet og kompetanse.

IED Design er skolens konkrete og komplette svar på de utallige og varierte kravene til det profesjonelle designmiljøet.

I disse dager er design en avgjørende bestanddel i alle produksjonsområder, medvirkende innhold, leksika, koder for uttrykk og form, og tekniske og funksjonelle aspekter. Gatemøbler, motetilbehør, biler og IT-maskinvare er bare noen av feltene hvor verdsettelsen av verdien av design har skutt opp de siste årene.

Designeren er per definisjon en innovatør av former og funksjoner, en fortolker og samtidig en forløper for nye estetiske linjer og for moderne funksjonelle krav. Kursene hos IED Design er skreddersydd for å utvikle disse gavene, samtidig som de favoriserer tilegnelse av omfattende tekniske og designferdigheter i løpet av workshops og en rekke aktive partnerskap med ledende industrielle selskaper.

Mote

90 000 firmaer og 800 000 arbeidsplasser er den vitale statistikken til det italienske motesystemet. Hvis vi relaterer dem per innbygger til landets befolkning, oversetter de til en verdensherredømme når det gjelder kvalitet, kvantitet og økonomisk innvirkning.

IED Fashion er et komplett, uttømmende svar på de stadig mer diversifiserte og spesialiserte opplæringskravene som uttrykkes av motesystemet.

En komplett skole i seg selv, basert på prinsippet om kryssbefruktning og fullstendigheten av dens undervisningsmetoder som, i tråd med IED-filosofien, kombinerer kunnskap med kunnskap, teori med praksis.

Grunnleggende for denne tilnærmingen er skolens forhold til gründere og fagfolk som jobber i den italienske motebransjen, verdens største konsentrasjon av klesindustriister og kreative. Menneskene som jobber i denne bransjen har oppnådd suksess og internasjonal anerkjennelse som et resultat av motesystemets evne til å blande en gründerånd med kreativitet og oppfatning av innovasjon.

IED Fashion viser veien for studentene til å leve og føle denne følelsen av mote, i en omfavnende helhet og i dens individuelle deler, som et samspill mellom ulike perspektiver og en kombinasjon av ulike faglige ferdigheter. Ettersom kursene tar sikte på å trene de profesjonelle profilene som er viktige for bransjen, spenner disse fra de mer rent kreative til de strategiske områdene, fra organisatoriske til kommersielle aspekter, fra markedsføring til image- og kommunikasjonsarbeid.

Visuell kunst

Bildene og lydene som er inngrodd i livene våre formidler verdier og betydninger knyttet til svært forskjellige områder av produksjonssystemet, som mote, produktdesign, alle de forskjellige områdene av industriell produksjon der den brukes, og kultur og politikk.

IED Visual Arts er det kreative laboratoriet hvor man kan lære om instrumentene, det spesifikke språket og uttrykkene, nye teknikker og teknologien som trengs for å utvikle et visuelt kommunikasjonsprosjekt.

Vi lever i en verden der bilder og lyder gjennomsyrer vår daglige eksistens og er de primære kjøretøyene vi bruker for å overføre verdier og betydningen av våre ideer og produkter, som mellom dem er så forskjellige, som mote, design, ulike typer industriell produksjon, og reklame; men også kulturelle, politiske og sosiale felt.

Måten et konsept eller prosjekt 'presenteres' på anses ikke lenger som bare et tilbehør. Det bestemmer og bidrar betydelig til suksessen til kommunikasjonen av en melding.

Å vite hvordan man opererer i dette miljøet med profesjonalitet og kompetanse betyr at du har en eklektisk og variert kulturell bakgrunn, basert på en dyp forståelse av både de sosialkulturelle aspektene ved situasjonen, så vel som de nye informasjonsteknologiene som kontinuerlig endrer rollen av bildene og lydene av selve kommunikasjonen.

I dag designer og produserer man innenfor systemet for multimedia, men multimedia må vurderes fra to synsvinkler; den impulsive og stadige endringen av digital teknologi, og samtidig sameksistensen av andre typer medier som krever andre ferdigheter og kreativ kompetanse.

Kursene som tilbys i IED Visual Arts er en kilde til fortsatt stolthet og gjør denne skolen unik i panoramaet av italienske utdanningsprogrammer. De kontinuerlige teknologiske oppdateringene som studentene har tilgang til, etter en lang og historisk tradisjon, gjør denne skolen til et forskningslaboratorium hvor man kan eksperimentere for å utvikle høyere kreative ferdigheter, både i forhold til innholdet i programmet, så vel som språket. , og dermed bidra til å danne og kvalifisere studentene og forberede dem på dagens arbeidsmarked.

Kommunikasjon

Italiensk fortreffelighet innen design og edelt håndverk vil kreve flere og flere gründere og ledere med en proaktiv holdning til lokal produksjon

IED Communication er den første IED-plattformen dedikert til opplæring i håndtering av kreativitet i forretningsprosesser.

Den foreslår en alternativ modell til de tradisjonelle skolene for økonomi, kommersielle studier og kommunikasjon, og konsentrerer seg hovedsakelig om behovene til kreativitet og kunstneriske følsomheter som Italia er så kjent for over hele verden.

IED Communication området foreslår ledertrening der "designtenking" er det utbredte temaet. Denne kreative tilnærmingen, typisk i designverdenen, betinger ledelsen og de økonomiske aspektene ved alle virksomheter, og som er en naturlig del av enhver bedriftsstudieerfaring.

Målet med skolen er å trene en leder som vil være i stand til å fremme og administrere, som en del av ledergruppen i et kreativt eller mer tradisjonelt selskap, utviklingsprosessen av nye produkter og tjenester, og ta en ledende strategisk rolle. Slik sett representerer denne studieveien en utvikling i den tradisjonelle figuren til en designleder, som tar sikte på å utvide kompetansen hans når det gjelder strategi, tjenester, ledelse og markedsføring.

Alle kursene som tilbys av IED Communication- området er sterkt tilpasset temaene for bærekraftig utvikling, både fra et miljømessig så vel som et sosialt synspunkt: kursene er designet med temaet bærekraft som er tilstede i alle aspekter av utdanningsprosessen , slik at bortsett fra å bare ha prinsippene om hva som er rett og nødvendig til felles, utgjør det faktisk en integrert del av den totale identiteten til IED-kommunikasjonsområdet.

Campus funksjoner

    Stipend og finansiering

    bds

    Steder

    • Madrid

      C/ Flor Alta 8 28004 , , Madrid

    Spørsmål