Sommerkurs i interiør og utstillingsdesign
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 600 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
03 Jul 2024
* påmeldingsavgift € 600 + kursavgift € 2.000
Introduksjon
Kurset introduserer den italienske designindustrien og gjeldende trender innen interiørdesign for å gjøre deg i stand til å utvikle de nødvendige ferdighetene til å produsere layouter for utstillingsrom og butikker på høyt nivå med en essensiell uttrykksverdi.
I løpet av kurset undersøker og analyserer du italiensk interiør og kommersielle rom. "Interiør" refererer til nøkkelrom for å forbedre hverdagen: steder å spise, handle og lese, og andre offentlige rom.
Du vil også øke sammenhengen og flyten i å uttrykke ideer, forfølge en narrativ, men analytisk tilnærming til arbeidet ditt, og vil få en bedre forståelse av hvordan du strukturerer og utvikler et prosjekt etter den italienske metodikken - kort, konsept, design, kommunikasjon - kunne for å velge de riktige verktøyene og bruke dem.
Rute
Fra mandag til torsdag i løpet av de to første ukene og fra mandag til fredag i 3. uke, på heltid (morgen og ettermiddag) har kurset en varighet på 75 timer fordelt på 3 uker
Metodikk og struktur
I løpet av kurset tilegner du deg teoretisk og praktisk bevissthet om italiensk interiør og kommersielle rom, og du tar kunnskap om de siste trendene innen italiensk design.
Synergien mellom forelesninger og praktisk opplæring, som begge støttes av workshops og besøk til relevante utstillingslokaler, butikker og utstillinger, lar deg dra nytte av en 360° visjon av italiensk - spesielt milanesisk - virkelighet og designmetodikk.
Stedsbesøk er en integrert del av programmets læringserfaring og er utformet for å utfylle det som tilegnes i klasserommet, samt tjene som en kontinuerlig orientering til feltet.
Ideelle studenter
Kurset er designet for kvalifiserte søkere, for eksempel studenter som deltar på de siste årene av universitetsstudier i arkitektur, interiørdesign og industriell design, eller nyutdannede, og unge fagfolk som er interessert i å berike sin personlige kunnskap og forståelse av feltet.
Søkere må ha mestret representasjonsteknikk ferdigheter som tegning, skisser og gjengivelse av visuelle kommunikasjonsferdigheter som datagrafikk og gjengivelse, samt modellfremstilling og verbale kommunikasjonsevner.
Søkere må vise sterk motivasjon og evne til å jobbe i grupper.
Galleri
Læreplan
Studieplan
Italiensk design samt moderne trender
Målet med kurset er å gi deg verktøyene for å identifisere, lese og analysere de viktigste europeiske trendene innen produkt, møbler, interiør, motedesign, farger, materialer og etterbehandling.
Historie og utvikling av kommersielle rom
I løpet av dette kurset vil du få en oversikt over den historiske utviklingen av kommersielle rom. Trender og formspråk fra romertiden (III århundre f.Kr.) til XXI århundre vil bli undersøkt. Du vil også bli bevisst og fokusere på rollen som de multisensoriske og psykologiske aspektene ved interiørdesign spiller i de kommersielle rommene.
Introduksjon til display og detaljhandel
Kursets mål er å analysere og forstå moderne salgspunktdesignstrategi og merchandising-bevissthet; produktvisning og kundeadferd.
Introduksjon til lys
Designerens oppgave er å forvandle 'lyskilden' til en form som kommuniserer og forsterker humør, atmosfære og følelser.
Introduksjon til materialer
Målet med kurset er å finjustere din kjennskap til innovative materialer, deres tekniske egenskaper og deres bruksområder; utvikle evnen til å bruke materialer praktisk til en designmodell; utvikle den selvstendige kritiske evnen til å utføre individuell forskning på materialer innenfor rammen av interiørdesignprosjekter. En kort introduksjon til emnet vil bli gitt gjennom besøk til italienske lysutstillingslokaler og/eller bedrifter.
Interiør & Butikkdesign Workshop
I løpet av denne workshopen vil du anvende den teoretiske kunnskapen tilegnet i løpet av kurset i kreative gruppebaserte prosjekter.