Sertifisering i mellommenneskelig kommunikasjon
IFCAM
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Montrouge, Frankrike
Språk
Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 dager
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 3 597 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
10. september - 9. oktober 2020
Sertifisering i mellommenneskelig kommunikasjon
Utvikle en konstruktiv kommunikasjon
Generell informasjon
mål
På slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- å tilpasse seg ulike typer personlighet,
- å ta i bruk en effektiv kommunikasjon med samtalepartnerne, i henhold til deres personlighetstyper,
- å oppdage tegn på stress i første og andre grad,
- å få på plass konstruktive kommunikasjonsstrategier i sin profesjonelle kontekst.
sammenheng
Process Com®-modellen er et verktøy designet for NASA-astronauter utviklet av Taïbi Kahler, PhD i psykologi. Siden den gang har den blitt brukt i selskaper over hele verden som gir ledere, ledere eller prosjektledere et verktøy for å utvikle en konstruktiv kommunikasjon for å oppnå målene for selskapet. Regulering av yrkesopplæring oppmuntrer til sertifisering av ferdigheter tilegnet gjennom opplæring. Sertifisering planlegges for å oppfylle disse nye kravene, samtidig som de tillates anvendt i et operativt rammeverk.
Disse ferdighetene er underlagt sertifisering av APMG International, et uavhengig sertifiseringsorgan.
Forutsetninger
Inventar av personlighet å fullføre før trening.
offentlig
Ledere, teamledere, prosjektledere
nivåer
forbedring
rawpixel / Pixabay
program
beskrivende
Forstå de grunnleggende begrepene prosesskommunikasjon
- Skille måten å si det som blir sagt
- Kjenne til de seks typene personlighet og deres spesifikke måte å kommunisere på: gi hver deltaker sin personlighetsinventar
Utvikle positiv kommunikasjon
- De forskjellige modusene for oppfatning for hver type personlighet
- Gjenkjenne avslørende tegn, holdninger og atferd av personens personlighetstype
- Bruk riktig kommunikasjonskanal
Forstå og håndtere situasjoner med "mangel på kommunikasjon", spenninger, misforståelser, ineffektivitet, voksende eller påvist konflikt.
- Psykologiske behov: kilde til motivasjon eller demotivering
- Hvordan identifisere de positive eller negative manifestasjonene av den andre personens psykologiske behov. Hvordan svare på det?
- Negativt stress og dets forskjellige manifestasjoner
- De tre graden av stress: "drivere", mekanismer for fiasko og fortvilelse
- Intervensjonsstrategier for å gå tilbake til positiv kommunikasjon
Ytterligere informasjon
Læringsmetode
Pedagogikk er basert på:
- vekslende mellom teori og praksis: øvelser, rollespill, coaching med treneren og mellom jevnaldrende,
- bruk av simulatoren gjennom hele kurset: interaktivt og innovativt verktøy som tilbyr mange interaksjoner med virkelige karakterer som er reaktive på forslagene som deltakeren har laget.
sertifisering:
- Online eksamen med simulatoren. Eleven må oppnå en poengsum på 90% på minimumslinjen. Dette første trinnet gjør det mulig å nå muntlig eksamen.
- Muntlig eksamen ved videokonferanse med en godkjent sertifiserer.
- Ved feil kan kandidaten gjenta den skriftlige og muntlige eksamenen tre ganger, på de eneste testene der han mislyktes.
høyttalere
Konsulenttrener spesialisert i profesjonell utvikling