
Vitnemål i anvendt vitenskap (Associate of Applied Science) in
Yrkesmessig AAS-grad i lydproduksjon og live lyd Institute Of Production and Recording IPR

Introduksjon
Associate of Applies Science in Audio Production and Live Sound-programmet tilbyr en grad designet for å trene produsentingeniører som er entreprenører, musikalsk og teknisk kreative, og dyktige i moderne opptaksteknologi og teknikker. I skolens avanserte klasser forbedrer studentene sine kreative og tekniske ferdigheter mens de arbeider med avansert innspilling, redigeringsteknologi, miksing og mestringsteknikker, sangarrangement og drift og planlegging av arrangementer og bedriftsproduksjoner.
I tillegg presenterer programmet Audio Production & Live Sound det grunnleggende innen akustikk, signalstrøm, farge og lys, grunnleggende elektronikk, lyd, belysning og videogjengivelsesenheter. IPRs kondenserte lydproduksjon og Live Sound-gradsprogram lar studentene oppgradere raskere, med flere ferdigheter og på kortere tid. Din vei til en spennende karriere innen lyd starter ved IPR - lær deg å spille inn spor praktisk med musikkfagfolk, arbeid som en del av et team på virkelige show og arrangementer, og få ferdigheter til å spille inn og mikse i et studiomiljø. Du vil uteksaminere karriereklar med kvalifikasjoner for å oppnå en startnivå stilling i studio lydteknikk og live lydproduksjon!
Gjennom hele lydproduksjonen og live-lydprogrammet er studenter involvert i praktiske øvelser, virkelige studioprosjekter og live-show og arrangementer som gjør det mulig for dem å bruke kunnskapen og foredle lydproduksjon og live lydferdigheter. Etter å ha mestret kjernekonseptene, lærer studentene lydproduksjon og ingeniørstudier kunstneriske og tekniske ferdigheter: mikrofonteknikk, miksing, kritisk lytting, øktledelse, studioetikette, menneskers ferdigheter og grunnleggende sangkomposisjon og programmering. Studenter av lydproduksjon og live lydstudier introduseres for mange aspekter av bransjen - fra tradisjonelt studioarbeid til live lyd, postproduksjon, lyddesign, komposisjon, A&R, markedsføring og distribusjon.