NeuroMarketing i Business Spesialisering Kurs
ISAG - European Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Porto, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
56 timer
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 750 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Mar 2024
* Gjeldende tabell for skoleåret 2023/2024
Introduksjon
BESKRIVELSE
Dette kurset kombinerer et teoretisk rammeverk med en dominerende praktisk komponent for det sentrale temaet Neuroscience Applied to Consumption, og lar dermed hver student identifisere potensialet til atferdsanalyse, psykofysiologiske og elektrofysiologiske data, brukt i konteksten av forbruk eller interaksjon med individer av forbruk. .
Kurset kommer med en dynamisk og innovativ motor som skal integreres i eksisterende praksis i bedrifter, og kombinert med mer tradisjonelle markedsstudier vil kursinnholdet være utfyllende og motivere til strukturelle endringer i bedrifter og partnere.
Den har som mål å vise deltakerne viktigheten av å bruke nevrovitenskap i sammenheng med forretningsstrategi, produktskaping, prisstrategi, distribusjon og kommunikasjon.
Med dette kurset vil traineer endre sinnstilstand angående de strategiske intervensjonene som skal brukes i bedrifter, de vil forstå viktigheten av å identifisere og reagere på stimuli, og deretter tilpasse og lage produkter, kampanjer, priser, nettsider eller emballasje som kan involvere kundene dine.
MÅL
- Identifisere de grunnleggende forestillingene om nevroanatomi og nevrofysiologi av den menneskelige hjernen, for å nå et grunnleggende/middels nivå;
- Forstå fysiologiske og nevronale responser gjennom forskning brukt på forbrukerens nevrovitenskap med teknologiske midler (eyetracking, EEG, galvanisk hudrespons, blant andre);
- Bidra til å forstå forbrukernes kjøpsatferd og deres beslutningsprosesser i lys av anvendt nevrovitenskap;
- Forstå de vitenskapelige prinsippene knyttet til anvendelsen av nevrovitenskap anvendt på markedet og forbruk i følgende dimensjoner: produkt, design, kommunikasjon, emballasje og web.
UNDERVISNINGSSPRÅK: Portugisisk
Læreplan
KURSINNHOLD
1. ÅR
- Neuro Human
– Nevrovitenskap brukt på forbruk
- Studier, verktøy og beregninger til disposisjon for forretningsstrategi
- Nevrostrategi
- Neuro Design
- Neuro Architecture of Consumer Areas
- Nevrovitenskap brukt på kommunikasjon
- Nevrovitenskap brukt på annonse
- Nevrovitenskap brukt på Emballasje
- Neuro Web Marketing
- Emosjonell intelligens i næringslivet
- Pitch Deck Brain