Profesjonelt høyere teknisk kurs i digital markedsføringsledelse
ISAG - European Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Porto, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 315 / per year *
Søknadsfrist
02 Aug 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* Gjeldende tabell for skoleåret 2023/2024
Introduksjon
GENERELL BESKRIVELSE AV KURSET
Dette kurset tar sikte på å utdanne profesjonelle seniorteknikere innen ledelse av sosiale medier, med evne til å utvikle innovative programmer for tilstedeværelse i søkemotorer, identifisere og segmentere organisasjonens kunder, skape og evaluere attraktivt innhold og formidle det i tekstformat, bilde, lyd og video . Den fremtidige seniorteknikeren innen ledelse av sosiale medier vil være den betrodde personen som i en organisasjon overvåker, filtrerer, måler og veileder tilstedeværelsen på sosiale medier av en merkevare, et produkt, en person eller en juridisk enhet.
LÆRINGSRESULTAT/HOVEDAKTIVITETER
Utvikle en administrasjonsplan for sosiale medier tilpasset markedskrav og organisasjonens egenskaper:
a) Identifiser segmenter og definer målet;
b) Definer posisjonering basert på differensierende attributter til merkevaren, produktet eller tjenesten;
c) Utvikle blandingen av sosiale nettverk;
d) Utvikle analyse-, overvåkings- og rapporteringsmekanismer;
Definer retningslinjer, instrumenter og kommunikasjonsstøtter brukt på sosiale nettverk:
a) Definer den redaksjonelle linjen som skal brukes på de forskjellige sosiale nettverkene;
b) Lag nyhetsbrevapplikasjoner og landingssider på mobile enheter;
c) Utvikle virale og Buzzmarketing-kampanjer ved å bruke video- og lydmedier;
d) Lag kommunikasjonsstøtter ved å bruke verktøy og teknologier, nemlig geolokalisering og rask respons;
Utvikle og implementere retningslinjer og handlinger for netthandel og nettsideadministrasjon:
a) implementere online salgssider ved å bruke og tilpasse spesialiserte plattformer;
b) Implementere nettsider ved å bruke innholdsstyringssystem (CMS) plattformer;
Lag prosedyrer og instrumenter for å kontrollere og overvåke aktivitet på sosiale nettverk:
a) Definer nøkkelindikatorer i henhold til målene skissert i planen;
b) Oppretting og mating av informasjonssystemer med sikte på effektiv overvåking;
c) Beregn blyverdiindikatorer;
d) Kontroll av praksis iboende data- og informasjonssikkerhetsstandarder;
PROFESJONELLE UTTAK
Digital markedssjef og tilrettelegger | Digital Strategy Manager for et selskap | Booster for plattform og nettsteder | Mobilmarkedssjef, e-postmarkedsføring, sosial annonsering
UNDERVISNINGSSPRÅK: Portugisisk
Læreplan
KURSINNHOLD
1. ÅR
1. semester
- Lov anvendt på digitale medier
- Grunnleggende om ledelse
- DET
- Introduksjon til digital markedsføring
- Engelske språk
- Markedsføring
2. semester
- E-handel
- Markedskommunikasjon
- Entreprenørskap og innovasjon
- Strategisk markedsføring for digitale medier
- Multimedia
- Portugisiske og forretningskommunikasjonsteknikker
2. ÅR
1. semester
- Digital markedsføringsledelse
- Integrasjonssystemer
- Mobil markedsføring
- Overvåking og kontroll av digital markedsføring
- Digital markedsføringsplan
- Webdesign
2. semester
- Praksis
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
PROFESJONELLE UTflukter
Digital markedssjef og tilrettelegger | Digital Strategy Manager for et selskap | Booster for plattform og nettsteder | Mobilmarkedssjef, e-postmarkedsføring, annonsevisning i sosiale medier.