Markedsføring
Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Porto, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
målsettinger
Graden i markedsføring (1. syklus) gir opplæring basert på ledelse med sterk spesialisering i markedsføring, i stand til å svare på kravene fra konkurrerende markeder. Det er ment å forberede kvalifiserte fagfolk som er i stand til å svare på ledelses- og markedsføringsbehovene til forretningsstrukturen, innen tjenester eller industri. Kurset er således utviklet med sikte på å gi studentene anvendt praksis basert på en aktuell teoretisk komponent, ikke å glemme sammenhengen mellom faglige konsepter og behovene til bedriftsmiljøet. Det er også en forpliktelse til innovative læreplanenheter med oppdaterte emner om nye teknologier til tjeneste for markedsføring.
Derfor er hovedmålene:
- Gi studentene det grunnleggende og en visjon om nåværende ledelse, tverrfaglig kunnskap og dype ferdigheter innen relevante områder innen markedsføring;
- Gi fremtidige kandidater en operasjonell visjon om de ulike aspektene ved markedsføring, evne til å utvikle markedsanalyseinstrumenter, fremme spredning og tilnærming til ulike markeder – nasjonalt og internasjonalt – alltid med sikte på å skape verdi for kunden og en kontinuerlig forbedring av organisatorisk effektivitet;
- Innpode studentene en kritisk mening, initiativånd og teamarbeid, ledelses- og analyseverktøy som er i stand til å utvikle anvendelsen av lønnsomme og kreative løsninger;
- Gi studentene mulighet til å utfylle læreplanen sin med internasjonale undervisningserfaringer under de ulike Erasmus internasjonale mobilitetspartnerskap;
- Gi en erfaring i arbeidsmarkedet innenfor rammen av en læreplanpraktikk som vil tillate praktisk anvendelse av de lærte konseptene.
Interne initiativer
- ISCAP Markedsføringsdager;
- Konferanser, seminarer og workshops;
- Læreplanlagt praksisprogram.
Profesjonelle utganger
Graden i markedsføring ved ISCAP har blitt sterkt ønsket velkommen av arbeidsmarkedet gjennom hele dets eksistens. Markedsføringsutdannede fra ISCAP vil kunne utføre funksjoner innen følgende områder:
Markedsledelse, produktledelse, merkevareledelse, operasjonell ledelse, kundehåndtering, kommersiell ledelse, event- og kommunikasjonsledelse, medieplanlegging og markedsundersøkelser.
Disse kompetansene gjør det mulig å utføre direktørstillinger innen markedsføring eller salgsretning; produkt-, merkevare-, markedskommunikasjons- eller handelsmarkedsføringssjef; markedsundersøkelseskoordinator og markedskonsulent.
Det skal bemerkes at kandidater i markedsføring fra ISCAP har fulgt profesjonelle veier for fortreffelighet i ulike organisasjoner, som: Cisco Systems UK, National Gallery UK, Edigma, Sonae, Ad Click, Bazooka, Banif, Porto Editora, Unicer, Volvo, Nissan , CTT, CP, CIN, University of Porto, Francisco Sá Carneiro Airport, Sogrape, OLX, Parfois, QSP, Yves Rocher, Philips (Spania), Nestlé, Adereço, BPI, Millennium BCP, blant andre.
Regime
Dagtid (9205) og etterarbeid (8005)