Diplom i gjestfrihet
LaSalle College Vancouver
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Vancouver, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Skape minneverdige opplevelser
Dagens arbeidsgivere er på utkikk etter utdannede teammedlemmer som bringer lidenskap, engasjement, et stødfast arbeidsmessig og knivskarpt tilpasningsevne. For å gjøre det i restaurantbransjen må du elske å jobbe med et smil på ansiktet ditt, engasjere seg med besøkende og nyte en teaterlignende atmosfære. Du må være glad og positiv mens du er produktiv når du arbeider med både ansatte og offentligheten. Det er ikke en lett bedrift, men LaSalle College Vancouver viser elevene hvordan de skal trives i en spennende industri med høyt nivå, praktisk opplæring.
Kursmål
Pensum for gjestfriheten
Innkjøp, budsjettering, planlegging og kostnadskontroll kunngjør studentene om markedets krav til å drive mat og drikkevarevirksomhet. Front-end management problemer som spisestue prosedyrer, menystyring og human resources management utvide studentens evne til å fremme effektiv kommunikasjon med nøkkelpersonell. Studentene er også grunnet i markedsføring, økonomistyring og kjøkkenledelse ferdigheter kritisk for å drive en bedrift i gjestfrihet og kulinariske næringer. I løpet av det fjerde og siste kvartalet kombinerer studentene alle de kritiske ferdighetene de har oppnådd i programmet for å utvikle en komplett forretningsplan for en 100-seterestaurant. De begynner deretter på en eksternship i bransjen for å få ekte verdensopplevelse.
Oversikt
Dette programmet består av 60 studiepoeng over 4 kvartaler.
Kursliste
- Konsepter og teorier om kulinariske teknikker
- Sanitæranlegg og sikkerhet
- Grunnlag for klassiske teknikker
- Administrering av menyen
- Innkjøp og produktidentifikasjon
- Garde Manger
- praksis
- Planlegging og styringskostnader
- Verdenskjøkken
- Ledelse, Tilsyn
- Mat og drikke
- hjørnestein
- Ernæring
- Markedsføring for gjestfrihetsbransjen
- Catering og bankettoperasjoner
- Gjestfrihet og Human Resources Management
- Finansiell ledelse for gjestfrihetsbransjen
- Ledelse og organisasjonsutvikling
Arbeid
Gjestfriheten
Karrieremuligheter
Alumni eier eller administrerer cateringfirmaer, luksushoteller og kafeer, blant annet på Cactus Club, Fairmont Pacific Rim, Nightingale Restaurant og JW Marriott Parq Vancouver, blant mange andre. Nyutdannede er forberedt på å komme inn på restaurantvirksomheten i ledende stillinger på høyere nivå. Mange var ansatt i servicenæringen og tok Diploma-programmet som en måte å utfordre seg på, forbedre kunstverket og øke sine sysselsettingsalternativer.
legitimasjon
Diplom
Dette programmet er godkjent av registratoren av departementet for opplæringsinstitusjoner (PTIB) fra departementet for høyere utdanning, ferdigheter
Detaljene
- Praktisk trening av eksperter fra industrien
- Industri internships for å få ekte verden opplevelse
- Programmet krever et kulinarisk sett
- Innovativ instruksjon i et toppmoderne miljø
- Programmet består av 60 studiepoeng over fire kvartaler
- Graduerende studenter får et Diploma
Hospitality and Restaurant Business Management Diploma programmet begynner med en introduksjon til grunnleggende kulinariske dyktighet og teknikker i grunnleggende matlaging. Studentene undersøker de ulike aspektene av gjestfrihetsopplæring og ulike karrieremuligheter før de går videre til både praktiske og teoretiske ferdigheter i bedriftsledelse som spisesalprosedyrer, human resource management, budsjettering og kostnadskontroll.
Nyutdannede Lær
- Markedsføring, økonomi og kjøkkenbehandling.
- Konsepter og teorier om kulinariske teknikker og mat og drikkevareforvaltning.
- Gjestfrihet og ledelse, ledelse og organisasjonsutvikling.
- Demonstrere en bevissthet om tverrkulturelle, moralske, etiske og miljømessige problemer i gjestfrihetsbransjen.
- Utforsk og kritisk analyser prinsippene og praksisene som påvirker dagens problemer som påvirker den globale gjestfrihetsbransjen.
- Skille mellom de mange roller og ansvar som en leder har i et utvalg av gjestfrihetsmiljøer.
- Implementere operative salgs- og markedsføringsbegrep i gjestfrihetsorganisasjoner.
- Forbered, vedlikeholde, analysere og utnytte økonomiske dokumenter og data relatert til gjestfrihetsorganisasjoner.
- Lag en forretningsplan for et matbutikk eller et bedriftsfirma.
Hvem skal søke?
Studerende direkte ut av videregående skole, eller modne studenter som er klare for en karriereendring eller å bygge på evnen de har.
- Kreativer som liker å spise ute
- Er ivrig etter å lære restaurantforvaltning
- De som verdsetter sammenslåing av forretningsmessige og menneskelige ferdigheter
Ideelle studenter
Hvem skal søke?
Studerende direkte ut av videregående skole, eller modne studenter som er klare for en karriereendring eller å bygge på evnen de har.
- Kreativer som liker å spise ute
- Er ivrig etter å lære restaurantforvaltning
- De som verdsetter sammenslåing av forretningsmessige og menneskelige ferdigheter
Læreplan
Oversikt
Dette programmet består av 60 studiepoeng over 4 kvartaler.
Kursliste
- Konsepter og teorier om kulinariske teknikker
- Sanitæranlegg og sikkerhet
- Grunnlag for klassiske teknikker
- Administrering av menyen
- Innkjøp og produktidentifikasjon
- Garde Manger
- praksis
- Planlegging og styringskostnader
- Verdenskjøkken
- Ledelse, tilsyn og karriereutvikling
- Mat og drikke
- hjørnestein
- Ernæring
- Markedsføring for gjestfrihetsbransjen
- Catering og bankettoperasjoner
- Gjestfrihet og Human Resources Management
- Finansiell ledelse for gjestfrihetsbransjen
- Ledelse og organisasjonsutvikling
legitimasjon
Diplom
Dette programmet har blitt godkjent av registratoren for Private Training Institutions Branch (PTIB) i Ministry of Advanced Education, Skills & Training.
Detaljene
- Praktisk trening av eksperter fra industrien
- Industri internships for å få ekte verden opplevelse
- Programmet krever et kulinarisk sett
- Innovativ instruksjon i et toppmoderne miljø
- Programmet består av 60 studiepoeng over fire kvartaler
- Graduerende studenter får et Diploma
Hospitality and Restaurant Business Management Diploma programmet begynner med en introduksjon til grunnleggende kulinariske dyktighet og teknikker i grunnleggende matlaging. Studentene undersøker de ulike aspektene av gjestfrihetsopplæring og ulike karrieremuligheter før de går videre til både praktiske og teoretiske ferdigheter i bedriftsledelse som spisesalprosedyrer, human resource management, budsjettering og kostnadskontroll.
Nyutdannede Lær
- Markedsføring, økonomi og kjøkkenledelse.
- Konsepter og teorier om kulinariske teknikker og mat og drikkevareforvaltning.
- Gjestfrihet og personalforvaltning, ledelse og organisasjonsutvikling.
- Vis bevissthet om tverrkulturelle, moralske, etiske og miljømessige spørsmål i gjestfrihetsbransjen.
- Utforsk og kritisk analyser prinsippene og praksisene som påvirker dagens problemer som påvirker den globale gjestfrihetsbransjen.
- Skille mellom de mange roller og ansvar som en leder har i et utvalg av gjestfrihetsmiljøer.
- Implementere operative salgs- og markedsføringsbegrep i gjestfrihetsorganisasjoner.
- Forbered, vedlikeholde, analysere og utnytte økonomiske dokumenter og data relatert til gjestfrihetsorganisasjoner.
- Lag en forretningsplan for et matbutikk eller et bedriftsfirma.
Programresultat
Kursmål
Læreplanen for diplomprogrammet Hospitality & Restaurant Business Management begynner med en introduksjon til de grunnleggende kulinariske ferdighetene og teknikkene som brukes i grunnleggende matlaging. Studentene utforsker deretter de forskjellige dimensjonene til kulinarisk, for eksempel rollen som kulinarisk utdanning og forskjellige karrieremuligheter, før de går videre til både praktiske og teoretiske ferdigheter på forretningsarenaen.
Innkjøp, budsjettering, planlegging og kostnadskontrollkunnskap informerer studentene om markedskravene for å drive en mat- og drikkevirksomhet. Front-end ledelsesspørsmål som prosedyrer for spisestuer, ledelse etter meny og personaladministrasjon utvider studentens evne til å fremme effektiv kommunikasjon med nøkkelpersoner. Studentene er også forankret i markedsførings-, økonomistyrings- og kjøkkenhåndteringsferdigheter som er kritiske for å drive en virksomhet i gjestfrihets- og kulinariske næringer. I løpet av fjerde og siste kvartal av programmet kombinerer studentene alle de kritiske ferdighetene de har tilegnet seg i programmet for å utvikle en komplett forretningsplan for en restaurant med minst 100 sitteplasser. De tar deretter fatt på et eksternt arbeid i bransjen for å få erfaring fra den virkelige verden.
Karrieremuligheter
Arbeid
Diplomprogrammet Hospitality & Restaurant Business Management er et forsvarlig valg for de som har en lidenskap for kulinariske og gjestfrihetsindustrier. Uansett om karrieremålet ditt er å eie eller administrere en restaurant, eller hvis du ønsker å jobbe med cateringfirmaer, hoteller og kafeer, forbereder programmet deg på å søke en rekke arbeidsmuligheter på inngangsnivå etter eksamen. Programmet passer også til enkeltpersoner som for tiden er ansatt i servicebransjen som ønsker å utfordre seg selv og utvide sysselsettingsmulighetene. Etter vellykket gjennomføring av programmet er kandidatene forberedt på å søke stillinger på inngangsnivå i arbeidsstyrken med en godt avrundet portefølje som kan legge grunnlaget for nybegynnelse i matlagingskunsten.
Karrieremuligheter
Alumni eier eller administrerer cateringfirmaer, luksushoteller og kafeer, blant annet på Cactus Club, Fairmont Pacific Rim, Nightingale Restaurant og JW Marriott Parq Vancouver, blant mange andre. Nyutdannede er forberedt på å komme inn på restaurantvirksomheten i ledende stillinger på høyere nivå. Mange var ansatt i servicenæringen og tok Diploma-programmet som en måte å utfordre seg på, forbedre kunstverket og øke sine sysselsettingsalternativer.