Diplom i spillkunst
LaSalle College Vancouver
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Vancouver, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Theory Bak Gaming
Studenter i Game Art and Design Diploma-programmet bygger rock-solid ferdigheter i design, nivå design, game scripting, skriftlig kommunikasjon, samt 2D og 3D kunst. Studentene lærer å skrive profesjonell designdokumentasjon, designspill, spillsystemer, spillmekanikk og nivåmiljøer, samt bruke kunnskap til å skape sine egne interaktive opplevelser. Studentene har også mulighet til å utvikle profesjonell kvalitetsproduksjonsarbeid som skal vises i et porteføljeprosjekt.
Kursmål
Nyutdannede vil demonstrere:
- Anvendelsen av lærte konsepter fra grunnlagsnivå designkurs: Spilldesign prinsipper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyping, spillsystem design, nivå design, brukergrensesnitt design, design for business krav, samt skripting og kunst.
- Anvendt teknisk kunnskap om skripting, designverktøy og programvare i samsvar med gjeldende industristandarder.
- praktisk forståelse og anvendelse av prinsippene for spilldesign, systemdesign, nivådesign, brukergrensesnittdesign, brukeropplevelsesdesign, plattformspesifikk design og frittstående spilldesign.
- profesjonalitet gjennom prosessen med å konseptualisere, planlegge, gjennomføre og levere kvalitetsspilldesignprosjekter som vil lede mot capstone-prosjektet og selvfremmende pakken i samsvar med gjeldende industristandarder.
- kunnskap om ledelses- og utviklingsaspekter av spillproduksjonsrørledningen og demonstrere kunnskap om planlegging, budsjettering, spesifikasjoner, begrensninger, omfang, samarbeid, problemløsing og tidsfrister som går ut på å lage et markedsklar spill.
- evne til å jobbe med teambaserte spillutviklingsprosjekter.
Oversikt
Dette programmet består av 105 studiepoeng over 7 vilkår, 1540 timer.
Kursliste
Term 1
- Digital Imaging
- Historie av spill
- Introduksjon til spilldesign
- Introduksjon til Scripting
- Mini Spill og Prototyping
Term 2
- Gratis å spille spilldesign
- Spilldesign
- Introduksjon til nivådesign
- scripting
- UI | UX Design
Term 3
- Grunnleggende 3D-konsepter
- Portefølje I
- Avansert skripting
- Nivådesign
- Game Design for Business
Term 4
- Forproduksjon og prosjektledelse
- Spilldesign for plattformer
- Spillforskning og kritisk analyse
- Avansert spilldesign
- valgfag
Term 5
- Produksjonslag I
- Seniorprosjekt
- Kritisk spilldesign
- valgfag
Term 6
- Produksjonslag II
- Capstone Project
- Valgfag x 2
Term 7
- Postproduksjon
- Final Capstone Project
- Portefølje II
- valgfag
Arbeid
Nyutdannede har trening og ferdigheter som er nødvendige for å søke designstillinger i videospillindustrien som spilldesigner, spilldesigner, systemdesigner, nivådesigner, oppdragsskripter, gratis-til-spill prototype designer, gratis å spille produksjonsdesigner, gratis -til-play live-ops designer, assisterende produsent og tester.
Karrieremuligheter
Nyutdannede får trening som er nødvendig for å søke designposisjoner i videospillindustrien i slike etterspørselsstillinger som spilldesigner, gameplay designer, systemdesigner, nivådesigner, oppdragsskripter, fri-til-spill-prototypedesigner, gratis å spille produksjonsdesigner, gratis-til-spill-live-designer, assisterende produsent og tester.
legitimasjon
Diplom
Dette programmet er godkjent av registratoren av departementet for opplæringsinstitusjoner (PTIB) fra departementet for høyere utdanning, ferdigheter
Detaljene
- Forbereder studentene til å jobbe i spill, film, TV og videre
- Programmet består av 105 studiepoeng over syv termer
- Praktisk trening fra industrieksperter
- Bygg en portefølje for å vise frem arbeid
- Innovativ instruksjon i et toppmoderne miljø
- Graduerende studenter får et Diploma
Nyutdannede Lær
- Å bruke konsepter fra grunnlagsnivå designkurs: spilldesign prinsipper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyping og alle aspekter av gaming design.
- Teknisk kunnskap om skripting, designverktøy og programvare i samsvar med gjeldende industristandarder.
- Profesjonalitet gjennom å konseptualisere, planlegge, gjennomføre og levere kvalitetsspilldesignprosjekter som leder mot capstone-prosjektet og selvfremmende pakken.
- Evne til å jobbe med teambaserte spillutviklingsprosjekter og tidsfrister som går inn i å lage et markedsklar spill.
I dette Diploma-programmet får studentene kunnskap om ledelses- og utviklingsaspekter av spillproduksjon og demonstrere kunnskap om planlegging, budsjettering, spesifikasjoner, begrensninger, omfang, samarbeid og problemløsing.
Hvem skal søke?
Studenter direkte ut av videregående skole, eller modne studenter som er klare for en karriereendring eller å bygge på ferdighetene de har.
- Detail-orienterte reklamer, med et ønske om å ta sin fantasi til den store skjermen
- Interessert i design, tegning, teknologi
- Er ivrig etter å lære nye ferdigheter knyttet til programmering og design
- Datamaskin kunnskapsrik og kjent med ulike programmer
- De som verdsetter samle kreative bestrebelser med praktiske applikasjoner for en spennende karriere
Ideelle studenter
Hvem skal søke?
Studenter direkte ut av videregående skole, eller modne studenter som er klare for en karriereendring eller å bygge på ferdighetene de har.
- Detail-orienterte reklamer, med et ønske om å ta sin fantasi til den store skjermen
- Interessert i design, tegning, teknologi
- Er ivrig etter å lære nye ferdigheter knyttet til programmering og design
- Datamaskin kunnskapsrik og kjent med ulike programmer
- De som verdsetter sammenslåing av kreative bestrebelser med praktiske applikasjoner for en spennende karriere
Læreplan
Oversikt
Dette programmet består av 105 studiepoeng over 7 vilkår, 1540 timer.
Kursliste
Term 1
- Digital Imaging
- Historie av spill
- Introduksjon til spilldesign
- Introduksjon til Scripting
- Minispill og prototyper
Term 2
- Gratis å spille spilldesign
- Spilldesign
- Introduksjon til nivådesign
- scripting
- UI | UX Design
Term 3
- Grunnleggende 3D-konsepter
- Portefølje I
- Avansert skripting
- Nivådesign
- Game Design for Business
Term 4
- Forproduksjon og prosjektledelse
- Spilldesign for plattformer
- Spillforskning og kritisk analyse
- Avansert spilldesign
- valgfag
Term 5
- Produksjonslag I
- Seniorprosjekt
- Kritisk spilldesign
- valgfag
Term 6
- Produksjonslag II
- Capstone Project
- Valgfag x 2
Term 7
- Postproduksjon
- Final Capstone Project
- Portefølje II
- valgfag
legitimasjon
Diplom
Dette programmet har blitt godkjent av registratoren for Private Training Institutions Branch (PTIB) i Ministry of Advanced Education, Skills & Training.
Detaljene
- Forbereder elevene til å jobbe med spill, film, TV og videre
- Programmet består av 105 studiepoeng over syv semester
- Praktisk trening fra industrieksperter
- Bygg en portefølje for å vise frem arbeid
- Innovativ instruksjon i et toppmoderne miljø
- Graduerende studenter får et Diploma
Nyutdannede Lær
- Å bruke konsepter fra design-kurs på grunnlagsnivå: spilldesignprinsipper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyping og alle aspekter ved spilldesign.
- Teknisk kunnskap om skripting, designverktøy og programvare i samsvar med gjeldende industristandarder.
- Profesjonalitet gjennom å konseptualisere, planlegge, gjennomføre og levere kvalitetsspilldesignprosjekter som leder mot capstone-prosjektet og selvfremmende pakken.
- Evne til å jobbe med teambaserte spillutviklingsprosjekter og tidsfrister som går inn i å lage et markedsklar spill.
I dette Diploma-programmet får studentene kunnskap om ledelses- og utviklingsaspekter av spillproduksjon og demonstrere kunnskap om planlegging, budsjettering, spesifikasjoner, begrensninger, omfang, samarbeid og problemløsing.
Programresultat
Kursmål
Nyutdannede vil demonstrere:
- anvendelse av innlærte konsepter fra designkurs på grunnnivå: Spilldesignprinsipper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyping, spillsystemdesign, nivådesign, brukergrensesnittdesign, design for forretningskrav, samt scripting og kunst.
- Anvendt teknisk kunnskap om skripting, designverktøy og programvare i samsvar med gjeldende industristandarder.
- praktisk forståelse og anvendelse av prinsippene for spilldesign, systemdesign, nivådesign, brukergrensesnittdesign, brukeropplevelsesdesign, plattformspesifikk design og frittstående spilldesign.
- profesjonalitet gjennom prosessen med å konseptualisere, planlegge, utføre og levere kvalitetsspilldesignprosjekter som vil lede mot kapteinprosjektet og egenfremmende pakke i samsvar med gjeldende industristandarder.
- kunnskap om de ledelsesmessige og utviklingsmessige aspektene ved spillproduksjonsrørledningen og demonstrere kunnskap om planlegging, budsjettering, spesifikasjoner, begrensninger, omfang, teamarbeid, problemløsning og tidsfrister for å lage et markedsklart spill.
- evne til å jobbe med teambaserte spillutviklingsprosjekter.
Karrieremuligheter
Arbeid
Nyutdannede har trening og ferdigheter som er nødvendige for å søke designstillinger i videospillindustrien som spilldesigner, spilldesigner, systemdesigner, nivådesigner, oppdragsskripter, gratis-til-spill prototype designer, gratis å spille produksjonsdesigner, gratis -til-play live-ops designer, assisterende produsent og tester.
Karrieremuligheter
Nyutdannede får den opplæringen som er nødvendig for å søke designstillinger i videospillindustrien i slike etterspurte stillinger som spilldesigner, spilldesigner, systemdesigner, nivådesigner, misjonsskriver, prototypedesigner som er gratis å spille, gratis å spille produksjonsdesigner, gratis å spille live-ops designer, assisterende produsent og tester.