Postgraduate Degree i Coolhunting og Trends Research
LCI Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 semester
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Du kan drømme det, du kan gjøre det.
Coolhunting er disiplinen som omhandler å oppdage forbrukerens nåværende behov og forutse de som vil vises i fremtiden, gjennom kombinasjonen av sosiologi, markedsføring og design. Selv om trendforskning har sin opprinnelse i mote-sektoren, er det for øyeblikket et viktig verktøy som brukes av store multinasjonale selskaper til å oppdage nye forretningsmuligheter som gir nyskapning og verdiskaping. Suksessen til coolhunting-metoden har overskredet grensene for mote-sektoren, og i dag brukes den i nesten alle kommersielle sektorer: bil, masseforbruk, teknologi og tjenester. Ethvert selskap trenger å vite hva forbrukeren vil ønske seg i de kommende årene og tilby den til ham før konkurransen gjør det.
I en verden overbelastet med informasjon tilbyr trendprospektering et kompass for å velge de riktige, mindre reiste banene som kan føre til suksess for våre prosjekter. Studenten skal lære å bruke og administrere informasjon på riktig måte, for å forstå trenderkulturen og mekanismene som setter den i bruk, for å utvikle kritisk tenkning som lar deg forstå og analysere miljøet for å forestille seg og bygge futures.
Med et læreramme som består av fagfolk med stor erfaring innen sektoren, inkluderer studiet prosjekter og kontakter med sentrale aktører i sektoren i europeiske referansearmer i trening, oppdagelse og analyse av markedstrender: Barcelona, Madrid, Berlin og Paris. Kostnaden for flyreiser og overnatting er inkludert i kursets totale pris.
Teknisk informasjon
- Sertifisering: Postgraduate Degree i Coolhunting og Trends Research
- Studiepoeng: 30 studiepoeng
- Varighet: 1 semester
- Datoer: mars til juli
- Språk: Spansk
- Kurs type: På campus
professorene
- Regissører: Sofia Dias og Úrsula Uria
- Andrés Colmenares
- Gloria Jover
- Gastón Lisak
- Charo Mora
- Elisabetta Passini
- Mario Ruiz
Mål
- Trene fremtidige trendprospekteringspersoner som er i stand til å konseptualisere nye trendveiledninger for innovasjon og fremtidig konstruksjon, og hvem kan korrekt identifisere forbruker typologier og profiler.
- Opplæring i kunnskap om arbeidsteknikker og metoder for å være en nyttig profesjonell for bedrifter i sin kommersielle, sosiale og økonomiske fordel på en individualisert måte, å oppdage nye forbrukerinteresser og nye sosiale fenomener som bidrar til verdier og innovasjon.
- Å vite hvordan man håndterer store data, skaper sammenhenger mellom diffuse realiteter og inngangene vi mottar på daglig basis, og kan ekstrapolere dem som bevegelser eller trender og utvikle dem gjennom feltstudier.
Sysselsetting Exchange
Studenter som er innleid på et postgraduate program vil få tilgang til vår arbeidsbørs, laget for å lette deres inntreden i arbeidsverdenen. LCI Barcelona har bånd til en rekke bedrifter og institusjoner i designens verden, slik at studentene kan utføre arbeidserfaring i disse selskapene og praktisere de ferdigheter og kunnskaper de har oppnådd i en reell faglig sammenheng.
Karrieremuligheter
- Kul jeger
- Trendspotter
- Stylesearcher
- TrendBooker
- publisist
- Markedsanalytiker
- Brand manager
- Kunst direktør