Avansert kvalitetsledelse
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
9 dager
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Ved å delta på dette kurset vil du vite hvordan du sikrer at kvalitet er innebygd i produktene og tjenestene dine fra de første designstadiene av produkt- og tjenesteutviklingen.
Suksessen eller fiaskoen til kvalitetsstyringsprogrammet ditt vil i stor grad avhenge av menneskene i organisasjonen din.Dette kurset vil gi deg de nødvendige HR-ferdighetene og kunnskapene for å sikre at Quality Management-programmet ditt er vellykket.
Ved å delta på dette kurset vil du også forstå viktigheten av forsyningskjeden for suksessen til kvalitetsstyringsprogrammet ditt.Det hjelper deg med å forbedre engasjementet med forsyningskjeden din.
Du vil utvikle dine tekniske kvalitetsstyringsferdigheter ved å introdusere deg til kjerneverktøyene og teknikkene.
En effektiv måte å vurdere din kvalitetsstyringsinnsats på er å bli revidert.Dette kurset skisserer revisjonsprosessen og introduserer de viktigste kvalitetsprisene som mange organisasjoner bruker som et middel til egenrevisjon.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i arbeid.Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Design for kvalitet
- Design, innovasjon og forbedring
- Designkontroll og styring
- Standarder og spesifikasjoner
- Tjenestesektoren kvalitetsdesign
Kvalitetsledelse – HR-faktoren
- Mennesker og organisasjonsstruktur
- Teamarbeid for kvalitet
- Kommunikasjon for kvalitet
- Trening for kvalitet
Kvalitetsstyring i leverandørkjeden
- Innkjøpspraksis i kvalitetsledelse
- Kunde-leverandør relasjoner
- Fra kontrakt til partnerskap
- Innovasjon i forsyningskjeden
- Kjeden av gjensidig avhengighet
Utplassering av kvalitetsfunksjoner – House of Quality
- Å sette seg inn i kundenes behov
- QFD hovedtrinnene
- Inkorporere kundebehov i produkt- og prosessdefinisjon
- Implementering av QFD
Kvalitetsstyringsverktøy, systemer og teknikker
- Grunnleggende verktøy og teknikker
- Feilmodus, effekt og kritikalitetsanalyse (FMECA)
- Statistisk prosesskontroll (SPC)
- Forbedring av vedlikeholdsytelsen
Kvalitetsrevisjon, priser og implementering
- Kvalitetsrevisjoner
- Malcolm Baldrige, Deming-prisen og European Quality Awards
- Implementering av kvalitetsstyring
- Ledelse av endring
Kvalitetsledelse i tjenestesektoren
- Kvalitet i produktorganisasjoner vs serviceorganisasjoner
- Dimensjoner av kvalitet i tjenester
- Hvordan oppnå servicekvalitet
- Utmerket kundeservice og kundetilfredshet
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette kurset passer for:
- Driftsdirektører
- Leder vedlikehold og driftsledelse
- Ledende ledere, ledere, rådgivere og offiserer som ønsker å utvikle en grundig kunnskap om kvalitetsledelse.
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette kurset vil du:
- Sett pris på behovet for å innlemme kvalitet fra designstadiene.
- Forstå hvordan folk i organisasjonen din kan sette eller bryte kvalitetsmålene dine.
- Utvikle ferdighetene som trengs for å samarbeide med forsyningskjeden din for å oppnå kvalitet.
- Sett pris på kvalitetsverktøyene og teknikkene du har til rådighet.
- Forstå hvordan du kan nå dine kvalitetsmål gjennom bruk av revisjoner og kvalitetspriser.
- Undersøk vanskelighetene ved å bruke kvalitetsstander i tjenestelevering.
- Implementer en handlingsplan på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene du har tilegnet deg gjennom kurset.