Avansert offentlig sektorstrategi og lederskap
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 8 225
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Dette kurset vil gi innsikt og forståelse for å skape og planlegge leveringen av enormt utfordrende politikk for offentlig sektor. Den analyserer de mange, og ofte motstridende strategiske prioriteringene innen offentlig sektor, og hvordan man kan komme til et kompromiss, slik at en helhetlig og sammenhengende politikk kan skapes og gjennomføres. Vi diskuterer de grunnleggende kravene til en strukturert, strategisk planleggingsprosess. Det er imidlertid viktig å huske at strategisk planlegging finner sted i en bredere politisk kontekst, som ofte er i konstant forandring, og underlagt en mengde interesser og påvirkninger, så slik strategiskaping kan ikke gjennomføres isolert. Forståelse, verdsettelse og konsultasjon av interessenter er avgjørende for et vellykket resultat av en politikk, slik at vi vurderer i dybden hvordan vi kan oppnå dette. En policy kan imidlertid ikke implementeres uten ressurser som må vurderes, evalueres og tilpasses kravene for å oppnå de nødvendige resultatene, som vi studerer i dette kurset.
Dette kurset gir også dyp innsikt i de komplekse og sammenhengende faktorene som hjelper eller hindrer vellykket implementering av offentlig sektors politikk. Det store flertallet av offentlig sektors politikk gir ikke de tiltenkte resultatene. De går ofte over budsjettet; er usedvanlig sent ute; har utilsiktede konsekvenser; ikke oppnå ønsket servicenivå; er irrelevante; er ikke ønsket eller bare suser ut. Kurset gir forståelse for hvordan og hvorfor offentlig sektors strategi kan fungere. Den gir verktøy, teknikker og maler for å forstå behov og krav, og deretter administrere påvirkninger og interesser, for å sikre vellykkede politiske resultater. Den fokuserer på hvordan man oppretter, implementerer, evaluerer og justerer politikk etter hvert som den skrider frem. Vi analyserer nøkkelfaktorene som kreves for vellykket implementering på globalt, nasjonalt og lokalt nivå. Risikoer og kriser er alltid tilstede på den politiske arenaen, og vi diskuterer hvordan vi skal analysere, forutse, evaluere og reagere på disse og andre spesifikke kriser som kan oppstå til enhver tid og sikre at de ikke avviker fra å levere de kvalitetstjenestene som forventes og kreves.
Dette kurset tar fatt på de grunnleggende grunnleggende aspektene ved lederskap i din karriere Pathway . Sett over kurset ved å bruke en kombinasjon av diskusjonsdebatter, case-studier, forskning og fordypningsøkter, vil du utforske erfaringsmessig hvordan du kan fremstå mer fullstendig som leder og utnytte arbeidsstyrken til å transformere.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i arbeid. Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Strategisk visjon og planlegging
- Strategiske prioriteringer: sette meningsfulle mål
- Den strategiske planleggingsprosessen
- Inkorporere komplekse påvirkninger og interesser i å lage strategi
- Intern analyse
Politikk og offentlig sektor
- Forutse og svare på skiftende regjeringer og politikere
- Tjenestemenn som jobber direkte med folkevalgte
- Justere og løse konflikt mellom politiske mål, motstridende krav og uforenlige prioriteringer.
- Opprettholde kontinuitet i tjenestestandarder
Interessentidentifikasjon, analyse, justering og engasjement
- Identifiser alle interessenter og overvåk endringer innenfor og mellom dem
- Bygge relasjoner med interessenter på riktig måte
- Hvordan håndtere konkurrerende og motstridende interesser og mål
- Formuler en omfattende plan for å involvere, motivere, engasjere og overvåke alle interessenter, spesielt når de endrer seg.
Ressursvurdering og tildeling
- Vurdering av dagens tilgjengelige ressurser
- Strukturert evaluering av ressursgruppene som kreves
- Tildeling av ressurser effektivt
- Få mest mulig ut av hver ressurs
Offentlig sektorpolitikk – Planlegging og strategisk gjennomgang
- Omfattende analyse av svikt i offentlig sektor
- Teknikker for strategisk suksess
- Hvordan vellykket politikk oppnår ønskede resultater
- Globale, nasjonale og lokale påvirkninger
Implementering av offentlig sektors strategi
- Nøkkelfaktorer for vellykket implementering
- Tilpassing til endringer i lederskap
- Prosjektledelse og kapasitetsutvikling
- Overvåking, måling, testing og omjustering av resultater mot mål.
Offentlig krise og strategisk risikostyring
- Risikostyringssyklusen
- Identifisere og vurdere kilder til risiko
- Mulige beslutninger som kan tas for å håndtere risiko
- Krisereaksjon, kontroll og respons
Overvinne strategiske utfordringer i offentlig sektor
- Eksterne utfordringer
- Interne utfordringer
- Store omstruktureringer kontra inkrementelle justeringer
- Endring er normen, ikke unntaket
Ledelse – Jakten på fortreffelighet
- Fortreffelighet i ledelse
- Oppdrag å være best
- Håndtere endring ved å heve standarder
- Lederbord Sammenlignende analyse
Viktige lederegenskaper
- Lederegenskaper og egenskaper
- Hva gjør gode ledere
- Psykologisk tankesett for ledere
- Leder med rasjon, logikk og følelser
Beslutningsferdigheter
- Beslutningsprosessen
- Hvordan dyktig overtale
- Teamledede tilnærminger til beslutningstaking
- Strukturert kritisk tenkning
Håndtere interessentenes forventninger
- Prinsipper for å engasjere interessenter
- Justere fra Grasrot til styrerom
- Mobilisering av interessentstøtte
- Administrere forventninger
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Læringsutbytte
Etter fullført kurs vil du ha:
- Analysert nøkkelfaktorene som fører til suksess for offentlig sektor og ikke profittplanlegging og vet hvordan de skal brukes.
- En helhetlig forståelse av politikkens rolle og innflytelse i planlegging og justering av strategisk politikk.
- Identifiserte alle interessentene og setter pris på viktigheten av en systematisk tilnærming til konsultasjon, engasjement og kommunikasjon.
- Fastslått ressursene som eksisterer i dag, de som kreves og hvordan man kan øke den totale ressurskapasiteten og -kapasiteten.
- Utviklet en prosess for å lage og utvikle en vellykket offentlig sektor eller ikke-for-profit politikkplan innenfor den stadig mer innflytelsesrike globale konteksten.
- En omfattende forståelse av nøkkelkravene for å implementere offentlig sektors politikk effektivt, som effektivt fører til ønsket resultatnivå og tjenestenivå, tilpasset etter hvert som det skrider frem der det er nødvendig.
- Identifiserte alle risikokilder og evaluerte dem for å bestemme hvordan de skulle håndteres. Du vil vite hvordan du skal reagere når en risiko blir en krise.
- Verktøyene, teknikkene og selvtilliten for å overvinne det enorme spekteret og dybden av utfordringer som står overfor offentlig sektor og ikke-kommersielle organisasjoner.
- Utførlig forstått lederskapsprinsipper og anvende dem.
- Utforsket lederstilene og det psykologiske grunnlaget som ligger til grunn for godt lederskap.
- Anvendte beslutningsprosesser på høyt nivå for å levere robuste lederstrategier.
- Utviklet en handlingsplan som skal implementeres på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene som er tilegnet gjennom kurset.
Målgruppe
Dette kurset passer for et bredt spekter av fagfolk, men vil være av reell verdi for erfarne eller nye eller ambisiøse:
- Faste sekretærer, statssekretærer og alle embetsmenn.
- C-Suite-offiserer og styreledere for ideelle organisasjoner og veldedige organisasjoner.
- Senioroffiserer i offentlig sektor som jobber direkte med å lede politikere.
- Valgte og utnevnt beslutningstakere, ledere og planleggere i regjeringer, offentlige etater og ideelle organisasjoner.
- Byrådsmedlemmer, ordførere, byledere, administratorer og planleggere.
- Senioroffiserer som jobber med offentlige tjenester for å oppnå bredere fellesskapsresultater, for eksempel folkehelse og velvære, økonomisk utvikling og samfunnsforhold.
- Politimestere, brannsjefer og deres ansatte.
- Skolestyremedlemmer, administratorer og ansatte.
- Styremedlemmer og selskapssekretærer.
- Ikke-utøvende styremedlemmer
- Styremedlemmer, nestledere og seniorledere.
- Avdelingsledere
- Transformasjonsledere
- Endre ledere
- CSR og Sustainability Ledere og ansatte.
- Risk Managers og fagfolk.
- Samfunnsrelasjoner ledere og ledere.
- Helse, sikkerhet og miljø ledere og offiserer.
- Juridiske og compliance-ledere og fagfolk.
- Ledere og ansatte som ønsker å utvikle ansvarlig strategisk praksis.
- Ledere og ansatte som er opptatt av å påvirke eller implementere organisasjonsstrategier.
- De som ønsker å utnytte og gripe alle strategiske muligheter for sine organisasjoner.
- De som ønsker å fremme den strategiske suksessen til sin organisasjon.