Offentlig sektors strategi og ledelse
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Ved å delta på dette kurset vil du være i stand til å lykkes med å lede offentlige tjenester for å oppnå fremragende service og fellesskapsmål.
Dette kurset tar fatt på de grunnleggende grunnleggende aspektene ved lederskap i din karriere Pathway . Sett over kurset ved å bruke en kombinasjon av diskusjonsdebatter, case-studier, forskning og fordypningsøkter, vil du utforske erfaringsmessig hvordan du kan fremstå mer fullstendig som leder og utnytte arbeidsstyrken til å transformere.
Kurset vil også inkludere stedsbesøk til organisasjoner som er relevante for kurset, slik at delegatene kan utvikle en forståelse av hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i jobb. Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Offentlig finansstrategi
- Finansiering av strategiske prioriteringer
- Inntektsresiliens
- Forvalte reserver
- Kriser og beredskapsplanlegging
Offentlig strategisk planlegging
- Den strategiske planleggingssyklusen
- Den politiske syklusen og dens innvirkning på strategi
- Gjennomgå og oppdater
- Inkrementelle justeringer vs større omstrukturering
Offentlig sektor – ledende strategisk endring
- Driverne for endring
- Bygge og få støtte
- Prosjektledelse
- Endringsledelse
Side besøk
- Industribesøk til relevant organisasjon.
- Et innblikk i bedriftens interne arbeid.
- En mulighet til å lære gjennom samhandling med praktiserende fagfolk.
Ledelse – Jakten på fortreffelighet
- Fortreffelighet i ledelse
- Oppdrag å være best
- Håndtere endring ved å heve standarder
- Lederbord Sammenlignende analyse
Viktige lederegenskaper
- Lederegenskaper og egenskaper
- Hva gjør gode ledere
- Psykologisk tankesett for ledere
- Leder med rasjon, logikk og følelser
Beslutningsferdigheter
- Beslutningsprosessen
- Hvordan dyktig overtale
- Teamledede tilnærminger til beslutningstaking
- Strukturert kritisk tenkning
Side besøk
- Industribesøk til relevant organisasjon.
- Et innblikk i bedriftens interne arbeid.
- En mulighet til å lære gjennom samhandling med praktiserende fagfolk.
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette kurset passer for:
- Styremedlemmer og underdirektører, og alle andre ledende ansatte i offentlig sektor som har ansvar for å nå myndighetens strategiske mål og kan sette av ressursene for å nå disse.
- Direktører og avdelingsledere.
- Seniorledere og høyytelsesledere.
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette kurset vil du kunne:
- 'step-up' for å lede hele tjenesten.
- Definer tjenesteresultater.
- Forstå ansvaret til tjenestelederen "ende-til-ende".
- Forstå ledelsesprinsipper grundig og anvende dem.
- Utforsk lederstilene og det psykologiske grunnlaget som ligger til grunn for godt lederskap.
- Bruk beslutningsprosesser på høyt nivå for å levere robuste lederstrategier. Utvikle et praktisk perspektiv på moderne arbeidspraksis i ditt felt.
- Implementer en handlingsplan på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene du har tilegnet deg gjennom kurset.