Økonomisk regnskap Essentials
London Business Training & Consulting
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 uke
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Dette kurset forklarer det grunnleggende om regnskap og hvordan de brukes til å lage regnskap.
Kurset vil også inkludere et stedsbesøk til en organisasjon som er relevant for kurset, slik at delegatene kan utvikle en forståelse av hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i jobb. Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Grunnleggende om regnskap
- Regnskapskonsepter
- Trinn i regnskapssyklusen
- Målene for finansiell rapportering
- Standarder for finansiell rapportering
Resultatregnskapet
- Måling av inntekt
- Typer kostnader og utgifter
- De mange nivåene av profitt
- Opex og Capex
Balansen
- Bestanddeler i balansen
- Den grunnleggende regnskapsligningen
- Viktigheten av arbeidskapital
- Øvelse – lag et sett med kontoer
Side besøk
- Industribesøk til relevant organisasjon.
- Et innblikk i bedriftens interne arbeid.
- En mulighet til å lære gjennom samhandling med praktiserende fagfolk.
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette kurset passer for:
- Nye regnskapsmedarbeidere som trenger å forstå økonomiregnskapsfunksjonen helhetlig.
- Regnskapsmedarbeidere uten formelle kvalifikasjoner.
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette kurset vil du forstå:
- Koblingene mellom regnskapsprinsipper og utarbeidelse av regnskap.
- Definisjoner av innholdet og funksjonene til de to hovedregnskapene.
- Hvordan utarbeide et sett med regnskap fra bunnen av.
- Et praktisk perspektiv på moderne arbeidspraksis innen ditt felt.
- Hvordan implementere en handlingsplan på arbeidsplassen din ved å bruke kunnskapen og ferdighetene som er tilegnet gjennom kurset.