
Kurs in
Strategisk markedsføring London Business Training & Consulting

Introduksjon
Oversikt
De ledende organisasjonene i verden anerkjenner og anerkjenner at markedsføringsstrategier kan gi et konkurransefortrinn. Når det er en markedssentrisk tilnærming til markedsføringsplanlegging, kan vi redefinere verdiene som fører til vellykkede strategiske markedsføringsplaner. Dette kurset fokuserer på å bringe innsikt til innovasjon og samtidig levere avkastning på investeringen for alle dine markedsføringsaktiviteter.
Kurset vil også inkludere et stedsbesøk til en organisasjon som er relevant for kurset, slik at delegatene kan utvikle en forståelse av hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil avsluttes med en oppsummering av de viktigste læringspunktene, etterfulgt av en handlingsplanleggingsøvelse med sikte på å anvende den ervervede kunnskapen og ferdighetene umiddelbart etter at du kommer tilbake i jobb. Støtte etter kurset er også tilgjengelig i forhold til implementeringen av handlingsplanen din, inntil seks (6) måneder etter kurset er fullført.
Dagsorden
Markeds strategi
- Definere markedsføringsmål
- Lage en markedsføringsstrategi
- Elementene i en markedsføringsplan
- Markedsføringsmodeller og kasusstudier
Markedsundersøkelser, analyse og innsikt
- Forstå primær- og sekundærforskning
- Teknologiske betraktninger i forskning
- Kvantitativ og kvalitativ forskning
- Trendanalyse og markedsoversikt
Demografi, forbrukerpsykologi og psykografi
- Atferdsøkonomi og markedsføring
- Holdninger, verdier og livsstil
- Markedsføringens psykologi
- Demografi og datainnsikt
Side besøk
- Industribesøk til relevant organisasjon.
- Et innblikk i bedriftens interne arbeid.
- En mulighet til å lære gjennom samhandling med praktiserende fagfolk.
Kursgjennomgang
- Oppsummering og oppsummering av sentrale læringsmål
- Handlingsplanlegging
Målgruppe
Dette kurset passer for:
- Medieplanleggere og markedsledere
- Account Managers og Brand Managers
- Markedssjefer
- Ledere for forretningsutvikling
Læringsutbytte
Etter å ha fullført dette kurset vil du kunne:
- Bruk analytiske verktøy for å avgrense organisasjonens markedsføringsstrategi og effektivitet.
- Veilede den organisatoriske markedsføringsstrategien som er fokusert på avkastning på investeringen.
- Bestem de beste markedsføringskanalene og metodene for å levere upåklagelige strategiske markedsføringskampanjer.
- Utvikle et praktisk perspektiv på moderne arbeidspraksis innen ditt felt.
- Implementer en handlingsplan på din arbeidsplass ved å bruke kunnskapen og ferdighetene du har tilegnet deg gjennom kurset.