
Vitnemål i anvendt vitenskap (Associate of Applied Science) in
Associate of Applied Science in Computer Simulation and Gaming Milwaukee Area Technical College

Introduksjon
Forbered deg på en karriere innen animasjon og spill, samt oppnå ferdigheter som kan overføres til andre bransjer som dataprogrammering, multimediautvikling og filmproduksjon. Studentene har muligheter til å fokusere på spilldesign eller programmering.
Testere, designere og produsenter er etterspurt ettersom bruken av denne teknologien øker raskt. Nye spill er kontinuerlig i produksjon, og datasimuleringer brukes som utdannings- og treningsverktøy i skoler og bedrifter.
Du kan få Unity Developer tekniske diplom på vei til å fullføre denne tilknyttede graden.
Ytterligere programdetaljer: Dette tverrfaglige programmet er designet for å skape et arbeidslignende miljø mens du lærer planlegging, design, utvikling og testing av produkter. Få ferdigheter i kommende teknologier, objektorienterte programmeringskonsepter, dataprogramvarespråk, kreativ design, modellering, teamarbeid og problemanalyse. Du vil planlegge, lage, produsere og teste simuleringer og spill mens du forstår markedsapplikasjoner, brukerforgreninger og testkrav.
Læreplan
Kurs | Kursnavn | Studiepoeng |
CSG-110 | Introduksjon til datasimulering og spill ^ | 3 |
CSG-114 | Introduksjon til spillutvikling/programmering ^ (eller) CSG-131 Introduksjon til spilldesign | 3 |
CSG-115 | CSG-produksjon ^ | 3 |
CSG-117 | Spilllogikk og problemløsning ^ | 3 |
ENG-195 | Skriftlig kommunikasjon (eller) ENG-201 Engelsk 1 ‡ | 3 |
CSG-118 | Game Engine Scripting ‡ ^ | 3 |
CSG-120 | Interaktiv skjermproduksjon 1 ^ | 1 |
CSG-127 | Smidig prosjektledelse | 3 |
CSG-128 | Middels spillutviklingsprogrammering ‡ (eller) CSG-133 Intermediate Game Design ‡ | 3 |
CSG-129 | CSG-arkitektur ‡ | 2 |
CSG-130 | CSG Design ‡ | 3 |
ENG-197 | Teknisk rapportering (eller) et hvilket som helst 200-nivå ENG-kurs | 3 |
CSG-179 | CSG API-programmering ‡ ^ | 4 |
CSG-181 | CSG Collaborative Lab ‡ | 4 |
CSG-185 | Datastrukturer for spillutviklere ‡ (eller) CSG-138 Advanced Game Design ‡ | 3 |
MATH-107 | Høyskolematematikk ‡ ^ (eller) Et hvilket som helst 200-nivå MATH-kurs | 3 |
PSYCH-199 | Psykologi av menneskelige relasjoner (eller) Et hvilket som helst 200-nivå PSYCH-kurs | 3 |
ANIM-160 | Animasjonsportefølje ‡ | 2 |
CSG-119 | Designe interaktive skjermer ‡ ^ | 3 |
CSG-132 | Kunstig intelligens ‡ | 3 |
CSG-180 | Multimedia Collaborative Lab ‡ | 3 |
SOCSCI-197 | Contemporary American Society (eller) ethvert SOCSCI-kurs på 200 nivåer | 3 |
Totale studiepoeng | 64 |
‡ Forutsetning påkrevd.
^ Teller mot å oppnå Unity Developer tekniske diplom.
Kravene til studieplanen kan endres.
Dette Associate in Applied Science-programmet vil overføres til en eller flere fireårige institusjoner.
Nåværende MATC-studenter bør konsultere sin akademiske programplan for spesifikke læreplankrav.
Programresultater
- Opprett en animert ressurs for et produkt
- Bygg eiendeler som er egnet for eksport og/eller gjengivelse til målplattformer
- Bruk grunnleggende kunstneriske konsepter på 3D-miljøet
- Implementere ferdigheter i prosjektledelse
Karriereutsikter
Denne graden er rettet mot å forbedre tekniske ferdigheter og forberede studentene på et bredt spekter av jobber innen raskt skiftende teknologifelt. Bruken av denne teknologien er allment akseptert og øker raskt; for eksempel brukes spill som pedagogiske verktøy for opplæring av piloter, soldater og kirurger, og i skoler og bedrifter.
Mulige karrierer
- Spilldesigner
- Spillprogrammerer
- Produsent
- Apputvikler
- Prosjektleder
Opptakskrav
- Demonstrasjon av grunnleggende datakunnskaper innen OS, tekstbehandling og internett
- Fullføring av CSG-100 Pre-Entry Evaluation