Global Business Dynamics MBA spesialisering sommerkurs
Maastricht, Nederland
VARIGHET
2 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Jun 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 3 995 / per course
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Global Business Dynamics - Expertise Track
MBA-ekspertisesporet (spesialisering) i Global Business Dynamics tilbyr en omfattende utforskning av kompleksiteten og strategiene involvert i internasjonal forretningsdrift. Sporet er designet for å utstyre studentene med den essensielle kunnskapen og ferdighetene for å navigere og lykkes på det globale markedet, og dekker nøkkelaspekter av internasjonal virksomhet, strategiske allianser og vanskelighetene med internasjonal handel, markedsføring og tjenesteledelse.
MBA-ekspertisesporet (spesialisering) i Global Business Dynamics tilbyr kurs om
- Internasjonal virksomhet og strategiske allianser
- Internasjonal Tjenester Handel, Markedsføring og Tjenesteledelse
Opptak
Læreplan
Internasjonal virksomhet og strategiske allianser
Dette kurset fokuserer på det grunnleggende om å drive virksomhet på tvers av internasjonale grenser. Du vil lære om de ulike faktorene som påvirker internasjonale forretningsbeslutninger, inkludert:
- økonomisk
- politisk
- kulturell
- juridiske miljøer
Den fordyper seg i strategiske allianser, joint ventures og partnerskap, og undersøker hvordan selskaper kan utnytte disse alliansene for å oppnå konkurransefortrinn og nå sine forretningsmål på global skala. Sentrale emner som dekkes inkluderer:
- internasjonale markedstilgangsstrategier
- tverrkulturell ledelse og forhandlinger
- risikostyring i internasjonal virksomhet
- juridiske og regulatoriske spørsmål i global virksomhet
- casestudier av vellykkede strategiske allianser
Internasjonal Tjenester Handel, Markedsføring og Tjenesteledelse
Dette kurset tar for seg de unike utfordringene og mulighetene knyttet til internasjonal handel med tjenester. Du vil utforske dynamikken i markedsføring og administrasjon av tjenester i en global kontekst, inkludert utvikling og implementering av strategier for tjenestelevering og kundehåndtering. Kurset dekker en rekke viktige emner for å forstå det globale tjenestemarkedet, for eksempel:
- art og egenskaper ved tjenester i internasjonal handel
- globale markedsføringsstrategier for tjenester
- servicekvalitetsstyring og kundetilfredshet
- administrere internasjonale tjenesteoperasjoner
- casestudier av vellykkede tjenestebedrifter i det globale markedet