Associate of Science in Electronics and Computer Engineering Technology
Mt. San Antonio College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Los Angeles, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 362 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* i staten; Utenfor staten: $20 040,00
Introduksjon
Sertifikatprogrammet Electronics and Computer Engineering Technology (ECET) forbereder enkeltpersoner enten for innledende ansettelse eller for forbedring av eksisterende ferdigheter innen elektronikkfeltet eller for overføring til BS-programmer i elektronikkteknologi eller industriell teknologi som tilbys i CSU-systemet. Nødvendige kurs for sertifikatet - hvorav mange artikulerer direkte til deres ekvivalenter ved CSU-ene er de samme som for ECET AS-gradsprogrammet bortsett fra kravet om høyskoler for generell utdanning. I tillegg til å utsette studentene for kjerneemner som komponenter og kretser, inkluderer programmet kurs i avanserte områder, inkludert mikrokontrollere og grensesnitt, kommunikasjon og industrielle elektroniske kontroller. Nesten alle laboratorier har nytt, toppmoderne utstyr for å gi studentene praktiske læringsopplevelser av høy kvalitet.
Studenter som fullfører ECET-sertifikatprogrammet har rikelig med ferdigheter for å gjøre dem allsidige ansatte. Typiske jobbklassifiseringer på teknikernivå inkluderer feltservicetekniker, feltingeniør, dataservicetekniker, kundeservicetekniker, kommunikasjonstekniker, vedlikeholdstekniker og elektronikktekniker. Alle studenter som fullfører sertifikatprogrammet er automatisk kvalifisert til å motta, uten ytterligere eksamen, 4. klasses teknikerlisens fra National Association of Radio and Telecommunications Engineers (NARTE).
Galleri
Opptak
Læreplan
Denne graden krever fullføring av kurs i generell utdanning pluss følgende:
Påkrevde kurs
- ELEC 11 Tekniske applikasjoner i mikrodatamaskiner, 3 enheter
- ELEC 12 datasimulering og feilsøking, 2 enheter
- ELEC 50A elektroniske kretser - Likestrøm (DC), 4 enheter
- ELEC 50B elektroniske kretser (AC), 4 enheter
- ELEC 51 Halvlederenheter og kretser, 4 enheter
- ELEC 53 kommunikasjonssystemer, 4 enheter
- ELEC 54A industriell elektronikk, 4 enheter
- ELEC 54B industrielle elektroniske systemer, 3 enheter
- ELEC 55 Mikrobølgekommunikasjon, 4 enheter
- ELEC 56 digital elektronikk, 4 enheter
- ELEC 61 elektronisk montering og fabrikasjon, 3 enheter
- ELEC 74 mikrokontrollersystemer, 4 enheter
- TECH 60 Kunderelasjoner for teknikeren, 2 enheter
- Totalt antall enheter: 45
Anbefalte valgfag
- CISP 11 Programmering i Visual Basic, 3 enheter
- ELEC 62 avansert montering og omarbeiding av overflatemontering, 2 enheter
- ELEC 76 FCC Generell radiotelefonoperatørlisens forberedelse, 2 enheter
- ELEC 10 Introduksjon til mekatronikk, 2 enheter
- CNET 56 datanettverk, 4 enheter
Programresultat
Programmets læringsutbytte
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet, vil en student kunne:
- Bruk kunnskap om elektroniske prinsipper på områdene kommunikasjon, industriell elektronikk og mikrokontrollere.
- Demonstrere riktig bruk av elektronisk testutstyr og assosiere måleresultater med kretsatferd i laboratoriet.
- Bestem kvantitativt ukjente elektriske parametere fra gitte eller målte verdier og bruk disse resultatene til å vurdere eller feilsøke feil i krets- og systemdrift.
- Kommunisere, både muntlig og skriftlig, kunnskap om elektriske konsepter og deres anvendelse på observert atferd til kretser og systemer.
- I avanserte kurs, koble konsepter lært i introduksjonskurs til mer generelle prinsipper som gjelder i arbeidssammenheng.
Elevens læringsutbytte
*Studentenes læringsutbytte inkluderer generelle ferdigheter, kunnskaper eller applikasjoner som studentene forventes å demonstrere etter å ha fullført et kurs eller studieprogram. Disiplinfakultetet som er ansvarlig for et emne eller program utvikler disse resultatene, samt måler eller vurderer studentene for å avgjøre om resultatene blir oppfylt. Målet med å vurdere studentenes læringsutbytte er å bidra til å forbedre kursene, læreplanen, studentenes suksess og/eller instruksjonene våre. Elevens læringsutbytte på emnenivå trenger ikke å være omfattende, de kan fokusere på et bestemt aspekt av et emne, og målingene av disse vurderingene er ikke nødvendigvis en del av studentens karakterer i emnene. Husk at studentenes læringsutbytte ikke nødvendigvis representerer alt materialet og målene som skal læres i et kurs.