
Vitnemål i anvendt vitenskap (Associate of Applied Science) in
Associate of Applied Science in Computer Programming Sullivan County Community College

Introduksjon
Oversikt
SUNY Sullivan tilbyr to spor for å forberede fagfolk på å belønne karrierer innen informasjonssystemer og teknologi - Dataprogrammering og datastøtte.
Hvert spor er designet for å gi bakgrunnen som er nødvendig for umiddelbar ansettelse eller overføring til et fireårig program. Sporene inkluderer kurs i maskinvare og spesialisert programvare, programmering, logikk og problemløsing, applikasjonsferdigheter, databasestyring, systemanalyse og webdesign for å gi nyutdannede et mangfoldig ferdighetssett. En kjerne av liberale kunstklasser gir studenten den kommunikasjons- og kritiske tenkeevnen som kreves for karriereutvikling.
Studenter i dataprogrammering lærer å lage og dekonstruere algoritmene og koden bak moderne dataspråk. Fra og med pseudokoden som brukes i logikk og problemløsning, går studentene gjennom Visual Basic, Java og C ved å bruke en objektorientert programmeringsmetodikk (OOP).
Etter å ha fullført kravene til AAS-studiet Computer Programming, vil studentene kunne demonstrere forståelse for:
- Grunnleggende om dataarkitektur og organisering
- Datamaskinvare: komponenter, formål, relasjoner og integrasjon
- Dataprogramvare: bruk, design, installasjon, administrasjon, konfigurasjon, feilsøking og filhåndtering
- Operativsystemer
- Grunnleggende om algoritmer
- Matematiske ferdigheter anvendt på problemløsning og logikk
- Grunnleggende om Microsoft Visual Basic
- Grunnleggende om Microsoft Visual C
- Grunnleggende om Java
- Objektorientert programmeringsmetodikk
- Grunnleggende om datastrukturer
- Grunnleggende om databaseadministrasjon
- Grunnleggende om systemanalyse
- Grunnleggende om prosjektledelse
Chris Ried / Unsplash

Nyutdannede vil også være forberedt på å
- Skriv algoritmer for å løse problemer i den virkelige verden
- Opprett, rediger, vedlikehold og spørringsdatabaser ved å bruke strukturerte spørrespråk
- Arbeid effektivt i målrettede utviklingsteam
- Bruk objektorienterte programmeringsmetoder i systemutvikling
- Bruk livssyklusen for systemutvikling i prosjektledelse
- Produser skriftlig, muntlig og visuell kommunikasjon som tydelig uttrykker og dokumenterer ideene sine
- Bruk et grunnleggende fundament i naturvitenskap, teknologi, ingeniørvitenskap og matematikk for å løse problemer i den virkelige verden
- Opprett og vedlikehold websider og nettsteder
Undervisning

Generell utdanningskrav
Når studentene fortsetter etter videregående opplæring, forventes det at studentene skal beherske sitt valgfag, det være seg innen liberal arts, sciences, eller en av en rekke fagdisipliner. Imidlertid er det også et av de primære formålene med etter videregående opplæring å utvide en elevs perspektiv på verden. Dette innebærer eksponering for nye ideer, utfordringer til etablerte eller tidligere holdte synspunkter, og introduksjon til ukjente og spennende måter å se på og takle tanker på. Det er gjennom denne eksponeringen for en bredere generell utdanning at studentene etablerer ferdigheter som gir et grunnlag for videre studier og arbeid. Slike ferdigheter inkluderer kritisk tenkning, analyse av et argument, passende metodiske tilnærminger, mangfold i forståelse, inkorporering av teknologi og grunnleggende arbeidsvaner. Et slikt grunnlag gir også studenter et rammeverk som de bedre kan forstå og sette pris på sitt valgte studieretning.
Det var i denne ånden SUNY Board of Trustees godkjente et krav om generell utdanning i desember 1998. Dette kravet krever minst tretti (30) studiepoeng i forskjellige viktige faglige områder for alle studenter som skal uteksamineres fra en SUNY-institusjon med en baccalaureat-grad. For det formål har SUNY etablert følgende ti studentutbytter:
Læringsutbytte 1 | Matematikk |
Læringsutbytte 2 | Naturvitenskap |
Læringsutbytte 3 | Samfunnsfag |
Læringsutbytte 4 | Amerikansk historie |
Læringsutbytte 5 | Vestlig sivilisasjon |
Læringsutbytte 6 | Andre verdenssivilisasjoner |
Læringsutbytte 7 | humaniora |
Læringsutbytte 8 | Kunsten |
Læringsutbytte 9 | Fremmed språk |
Læringsutbytte 10 | Grunnleggende kommunikasjon |
I tillegg til disse, må vellykkede gradskandidater også demonstrere kompetanse på to områder:
Kritisk tenking (resonnement)
Informasjonshåndtering
Et student læringsutbytte i kritisk tenking er inkludert i hvert generell utdanningskurs som det gis kreditt for studentens læringsutbytte to til syv (2-7) og studentens læringsutbytte 10. Informasjonshåndtering blir undervist på tvers av pensum.
SUNY Generell utdanningskrav trådte først i kraft for alle studenter som begynte på studiene høsten 2000 eller senere. I 2010 endret SUNY Board of Trustees krav til generell utdanning, og i 2013 inkluderte ytterligere spesifikke anbefalinger for implementering av dem til fellesskapskollegier som er ment å lette sømløs studentoverføring til SUNY 4-årige institusjoner. SUNY Sullivan er opptatt av å hjelpe studentene sine med å oppfylle gjeldende krav til generell utdanning som er fastsatt av SUNY. Mot det slutten krever SUNY SULLIVAN at hver student som uteksaminerer en grad (Associate in Arts (AA)) eller en Associate in Science (AS) -grad, fullfører tretti studiepoeng i minimum syv av de ti områdene med generell utdanning og viser kompetanse i kritisk tenking og informasjonshåndtering. Når det gjelder praktisk anvendelse, krever denne policyen at hver mottaker av AA og AS skal ha demonstrert:
- Kunnskap og ferdigheter på to påkrevde områder, grunnleggende kommunikasjon og matematikk;
- Kunnskap og ferdigheter på fem av de følgende åtte områdene: Naturvitenskap, samfunnsvitenskap, amerikansk historie, vestlig sivilisasjon, andre verdenssivilisasjoner, humaniora, kunst og fremmedspråk; og
- Kompetanse på to påkrevde områder, kritisk tenking og informasjonshåndtering.
Opptak
Galleri
Virtuelt åpent hus
Virtuelt åpent hus er planlagt på tirsdager kl. 15.30 (USAs østlige standardtid)