Keystone logo
Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Introduksjon

Witten / Herdecke University (UW / H) ble grunnlagt og stat anerkjent i 1983 og siden den gang har vært en pioner blant Tysklands høyere utdanningsinstitusjoner. Over en periode på 30 år, introduserte vi betydelige innovasjoner i forskning og undervisning. Som modell universitet vi står for dynamiske reformer av den tradisjonelle alma mater og jakten på et humanistisk pedagogisk konsept tilpasset utfordringene i vår moderne kunnskapssamfunn. I tilslutning til Humboldt pedagogiske idealer oppfatter vi oss selv som en gründer universitet og forsøker å integrere forskning og student utdanning, formidling av vitenskapelige tjenester, praktisk anvendelse og samfunnsansvar. Teoribasert og praksisrettet undervisning på UW / H er alltid forbundet med oppkjøpet av faglig, metodisk, sosiale og kulturelle kompetanse, verdiorientering og personlig vekst.

Witten forsker.

Forskning ved UW / H er tverrfaglig, svært forskjellige som metodikk, og fokuserer på godt definerte områder. Som et privat universitet med en moderat andel av statlige midler i budsjettet vårt, føler vi oss forpliktet til å bidra med noe til samfunnet i retur for midlene vi mottar. En måte å gjøre dette er å skape innovative forskningsresultater. Virkelige problemer krever tverrfaglig forskning. Samfunnsrelevans våre utvalgte forskningsområder er like viktig i denne sammenheng som gjennomsiktig og generelt forståelig publisering av forskningsresultater.

Tallrike UW / H prosjekter er tredjepartsfinansiert. Over 40 søknader for tredjeparts midlene var vellykket i 2010 alene. Våre forskere samarbeider med anerkjente nasjonale og internasjonale partnere. Alle UW / H Fakulteter bestrebe seg på å møte nye og tidligere uutforskede forskningsområder og dermed utløse en betydelig utvikling.

Witten utdanner.

Utdanning er mye mer enn trening for jobben. I tillegg til faglig kompetanse og ferdigheter, vi formidle også metoder og strategier som gjør at våre studenter for resten av livet for å takle komplekse og permanent endrede krav i moderne kunnskapssamfunnet, enten som generalister med spesialisering kompetanse eller som spesialister med en bred generell basis av kunnskap. I tråd med Witten didaktikk, er problemorientert student utdanning, state-of-the-art og nært til praksis. Personlig vekst er en annen av våre kjerne mål.

Tverrfaglig - udisiplinert

Etter Humboldt pedagogiske konsepter, UW / H studenter studerer i små grupper med en utmerket lærertetthet og tilstrekkelig tid og rom til å oppdage sine talenter og potensialer og danne sine egne meninger. Studentene oppfordres til å tenke i større sammenhenger og ta sosialt ansvar i og utenfor et valgt disiplin. De økonomiske, økologiske og sosiale utfordringer i fremtiden vil absolutt ikke respektere grensene for akademiske disipliner.

Witten - grunnleggende.

Grunnleggende studier er et kjerneelement i Witten / Herdecke identitet. De fremme out-of-the-box tenkning. De legemliggjøre universitetets styrende idé og legge til rette for læringsprosesser utover faglig kompetanse. Her kan studenter takle spørsmål som vi ikke har klare svar, eller som det kan være noe svar i det hele tatt. Utdanning må langvarig refleksjon og en endring av perspektiv, må fremmedgjøring og avstand fra seg selv og verden. Fundamentale studier tilby denne muligheten til å si stopp. De utgjør en udisiplinert eller bremses tilnærming til et vell av perspektiver mellom refleksjon, kommunikasjon og kunst. Grunnleggende studier er den moderne etterfølger av gamle skoler av kunsten liv og studia humanitatis. Blant de tyske universitetene de UW / H grunnleggende studier er det eldste og mest sofistikerte modell som integrerer faglige problemstillinger og spørsmål knyttet til samfunnet, kunst, sosial rettferdighet, bekymring for ens personlige fremtid, politikk, psykologi, filosofi og historie, og vurderer deres relevans for et individs holdning, handlinger og livsførsel. I en stadig mer kompleks, raskt skiftende og usikre verden, potensielle leger, entreprenører, ledere, politikere eller konsulenter trenger metodiske, sosiale, etiske og kulturelle kompetanse så mye som faglig kompetanse.

Witten blir involvert.

Rollen til høyere utdanning i samfunnet gjennomgikk radikale endringer de siste årene. Forskning og undervisning er fortsatt kjernevirksomheten ved universiteter. Men i dag er vi forvente mer. Samfunnsengasjement som "tredje oppgave" i tillegg til forskning og student utdanning har alltid vært en del av UW / H identitet. Ved opprettelsen seremoni av Witten / Herdecke University, Alfred Herrhausen snakket om "esprit engasjere, en dedikert ånd skal utvikles og benyttes for fremme av vårt samfunn". Denne ånden er en viktig del av vår filosofi og legger lik vekt på samfunnsansvar, student utdanning og generering av innovative forskningsresultater.

Helt fra starten Witten / Herdecke Universitetet antatt samfunnsansvar i mange former og på ulike nivåer. Witten / Herdecke University er i en kontinuerlig livlig utveksling med samfunnet: med Witten innbyggere, det lokale og regionale næringslivet, sosiale og kulturelle institusjoner, selv internasjonale organisasjoner, bedrifter og stiftelser. I lys av vår alder og et forholdsvis lite antall 1.300 registrerte studenter og 400 ansatte, har vi produsert en imponerende rekke sosiale, kulturelle, kommersielle og ikke-kommersielle tiltak.

Witten fungerer.

Til tross for Bologna reformer, økende økonomiske begrensninger for universiteter og nye studieprogrammene for tidligere ikke-akademiske yrker, Witten / Herdecke University tilbyr fortsatt friheten til studier som er teoribasert og nært til praksis, etisk og estetisk, rask eller avslappet, dissident og ubetinget, tverrfaglig og udisiplinert. Og hvis Harvard University President Drew G. Faust er rett i sin tro på at universitetskulturen er i hovedsak udisiplinert og at dette bør være utgangspunktet for fremtidige universiteter, så vi synes godt posisjonert ved UW / H.

Følgelig Witten / Herdecke Universitetet forstår seg selv som en ubetinget udisiplinert universitet i den forstand forkynt av Drew og Derrida, og som et sted for kritisk tenkning. Witten gjør en forskjell, Witten fungerer: forskning, undervisning og i samfunnet. I - og på grensesnittene - helse, økonomi og kultur.

Detaljert informasjon

> Detaljert informasjon om Witten / Herdecke University og vårt internasjonale program.

Steder

  • Witten

    Witten Herdecke University, Alfred-Herrhausen-Straße 50, 58448 , Witten

    Programmer

      Institusjonen tilbyr også:

      Spørsmål