Kommersiell lisens pilotkurs
St.Thomas Flight Centre
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Saint Thomas, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 24 955 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduksjon
Innhenting av en pilot tillatelsen består av to deler:
In-flight trening hjelper deg å lære og forstå ytelsen til flyet. Initial flytrening utføres dual, med en instruktør, før du har nådd et kompetansenivå som gjør at du kan øve solo. Hvor lang tid det tar deg å nå dette stadiet vil avhenge av din evne og hyppighet av trening.
Ground skoleklasser forberede deg til skriftlig eksamen. Klassene er anbefalt for alle potensielle piloter. Kursmateriell forenkler flygeteori og forklarer emner så forskjellige som fly struktur, motor operasjoner, og hvordan du skal tolke meteorologiske forhold. Andre integrerte deler av programmet omfatter tolking kanadiske luft lov og utvikle navigasjonsferdigheter.
Second Karriere trening er spesielt utviklet for å hjelpe oppsagte Ontarians delta i langsiktig trening for en ny jobb, og kan være tilgjengelig for piloter som har en privatflygersertifikat.
Enten du ønsker å fly recreationally eller bli en kommersiell pilot, er St. Thomas Flight Centre stor nok til å tjene deg og liten nok til å bry seg!
Commercial Pilot Licence
ALDER
Må være 18 år for utstedelse av lisensen
Medical Fitness
Søkeren må ha en kategori 1 medisinsk
Erfaring
Søkeren må ha et privatflygersertifikat En kandidat skal ha gjennomført minimum 200 timer flygetid i fly, hvorav minst 100 timer skal være fartøysjef tid, inkludert 20 timer langrenn fartøysjefen flytid kandidaten skal ha 65 timer med kommersiell pilot flytrening med et minimum av:
(A) 35 timer elevtid flygetid inkludert
- (i) 5 timer langrenn
- (Ii) 5 timer per natt, inkludert minimum 2 timer navigasjonsflyging
- (Iii) 20 timer instrumentflyge tid
(B) 30 timer solo flygetid inkludert
- (I) 25 timer solo flygetid vekt på forbedring av generelle ferdigheter som flyr til søkeren som skal omfatte et flyging til et punkt på minimum 300 nautiske mils radius fra utgangspunktet, og skal omfatte minst 3 landinger på annet enn at avgangspunkter
- (Ii) 5 timer solo flytid natten.
Kunnskap
- Søkeren må få ikke mindre enn 60% av Transport Canada eksamen (CPAER)
- Kandidaten skal ha 40 timer bakke skole og 100 timer flygetid før skriftlig eksamen
Ferdighet
- Søkeren må bestå en prøveflyging med en pilot sensor
- Søkeren må ha gjennomført 150 timer flygetrening før opptak til prøveflyging
Privilegier
Innehaveren av en Commercial Pilot Licence kan (a) utøve privilegiene til et privatflygersertifikat (b) utøve privilegiene til en VFR OTT rating (c), mens engasjert i å tilby en kommersiell lufttrafikk fungere som fartøysjef
Priser
- Instruktør $ 65 / time
- Cessna 152 $ 128 / time
Opptak
Læreplan
Skoleklasser forbereder deg til skriftlig eksamen. Klasser anbefales for alle potensielle piloter. Kursmateriellet forenkler teorien om flyging og forklarer så forskjellige temaer som flystruktur, motoroperasjoner og hvordan man tolker meteorologiske forhold. Andre integrerte deler av programmet inkluderer tolking av kanadisk luftlov og utvikling av navigasjonsferdigheter. Second Career-trening er spesielt utviklet for å hjelpe permitterte ontarianere med å delta i langsiktig opplæring for en ny jobb, og kan være tilgjengelig for piloter som har en privat pilotlisens. Enten du ønsker å fly for rekreasjon eller bli en kommersiell pilot, er St. Thomas Flight Center stort nok til å betjene deg og lite nok til å bry seg!
Ferdighet
- Søker må bestå en flyprøve med en pilotsensor
- Søker må ha gjennomført 150 timers flytrening før opptak til flyprøve
Kunnskap
- Søker må oppnå ikke mindre enn 60% på Transport Canada-eksamen (CPAER)
- Søker skal ha fullført 40 timer bakkeskole og 100 timer flytid før skriftlig eksamen
Galleri
Karrieremuligheter
Privilegier
Innehaveren av et kommersiell pilotsertifikat kan (a) utøve privilegiene til et privatpilotsertifikat (b) utøve rettighetene til en VFR OTT-rettighet (c) mens han er engasjert i å yte kommersiell lufttjeneste som fartøysjef.