Kurs i College of Medicine
Sulaiman Al-Rajhi Colleges
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Al Bukayriyah, Saudi-Arabia
Språk
Avestan
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Introduksjon
College of Medicine er forpliktet til å bruke et utdanningsprogram utviklet for å produsere kompetente leger som kan forstå og møte behovene til det saudiske samfunnet og helsetjenestelevering på et høyt nivå av faglig og medisinsk kunnskap og atferd, støttet med deres særegne praktiske ferdigheter. College of Medicine vil bidra til utviklingen av helsevesenet i regionen gjennom et miljøvennlig fokus på helsetjenester og aspekter av helserelatert forskning.
Våre mål er å:
Produsere kompetente leger med moderne medisinsk kunnskap og faglige og praktiske ferdigheter på høyt nivå som kan svare på samfunnets behov og ambisjoner.
Forbered deg på den fremtidige utvidelsen i helsevesenet og tjenestesektoren i Qassim ved å utvikle en spesialisert arbeidsstyrke som vil hjelpe til med drift, ledelse og bærekraft av disse anleggene og bidra til anvendt forskning knyttet til helsetjenester i regionen.
Hjelp nyutdannede til å fortsette sine studier etter oppgradering ved å tilby videreutdanningsprogrammer for medisinsk utdanning og spesialiserte kvalifiseringer etter utdannelse.
Formidle helsebevissthet og fremheve universitetets rolle i samfunnet.
Rådgi og gi medisinsk tjeneste til samfunnet i fagene representert av fakultetets medlemmer.
Sulaiman Al-Rajhi University har vedtatt problembasert læring (PBL) som sin viktigste utdanningsmetodikk for å gi global standardutdanning sine studenter PBL er en student-sentrert pedagogikk der studentene lærer om et emne gjennom opplevelsen av problemløsing. Studentene lærer både tenkestrategier og domenekunnskap. Målet med PBL er å hjelpe studentene med å utvikle fleksibel kunnskap, effektive problemløsningsevner, selvstyrt læring, effektive samarbeidsevner og iboende motivasjon. Problembasert læring er en stil med aktiv læring. PBL følger et konstruktivistisk perspektiv i læring da instruktørens rolle er å veilede og utfordre læringsprosessen i stedet for å gi kunnskap strengt. Fra dette perspektivet er tilbakemelding og refleksjon over læringsprosessen og gruppedynamikken viktige komponenter i PBL. Studentene anses å være aktive agenter som driver med sosial kunnskapskonstruksjon. PBL hjelper til med å skape mening og bygge personlige tolkninger av emnet basert på erfaringer og interaksjoner. PBL hjelper med å veilede studenten fra teori til praksis under reisen gjennom å løse problemet.