Alternative Medicine College of Canada

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Collège des médecines douces du Québec ble etablert i Montreal i 1988 . Målet med høgskolen var å gi en god opplæring i alternativ medisin som ville fremme dialog mellom alternativ og konvensjonell medisin. AMCC oppnådde raskt at fjernundervisning ville være et flott asses for mange av sine studenter. I utgangspunktet College var for fransktalende bare, men engelskkurs ble tilbudt som starter i 2000.

Ideen om en pedagogisk struktur kom til liv i konsulentpraksis av to leger (hvorav en var homøopat), en naturopath og den faktiske høyskole direktøren, David Bentata, en akupunktør og anerkjent medlem av Collège des Médcins du Québec i 1988 (så kjent som Corporation professionnelle des médecins du Québec). På det tidspunktet var konsulentpraksis vert for praktikanter fra andre skoler. Etterspørselen var stor, i en sammenheng med å utvikle forskjellige, men komplementære tilnærminger.

Regjeringen i Quebec og Office des Professions du Québec hadde passert en regning (# 25) som gjør akupunktur under kontrollen av Corporation professionnelle des médecins du Québec. Dette skjedde på 1980-tallet, hvoretter akupunktørene av tiden gjennomgikk eksamener. I samme periode installerte Dolisos og Boiron laboratorier i Montreal. Det fører til den hidtil usete utviklingen av homøopatisk medisin, praktisert av utøvere som ikke er medisinske leger. Disse utøvere fulgte kurs i ulike skoler og laboratorier i Quebec med lidenskap. Stifteren og regissøren av høgskolen var en pioner i å fremme akupunktur allerede i 1979 og homøopati allerede i 1984.

På 1980-tallet eksisterte naturopati, men mye mer inkonsekvent; laboratoriene Robert et Fils var de første som leverte kvalitets naturlige produkter. Det var imidlertid ikke før slutten av 1990-tallet at en reell interesse for denne typen praksis manifesterte seg.

I begynnelsen, i 1988, tilbød høgskolen en flerbruksopplæring i sine konsulentlokaler, en helg i måneden i tre år. Lærerne husket deres ønske om å formidle kvalitetsvitenskapelig kunnskap som muliggjør en sann kommunikasjon og samarbeid med medisinske leger. Dette var en lovlig forfølgelse siden tre av de fire lærerne var involvert eller medlemmer av Collège des Médecins du Québec.

Fjernundervisning

Ideen om fjernundervisning kom når lærerne kjente problemer med å opprettholde et kvalitetsprogram mens de bare møtte studenter en helg i måneden. Med en slik begrenset møtetid kan vær, sykdom og ferier lett forstyrre en elevs fremgang. Fjernundervisning vil løse disse problemene. Håndbøker og skriftlige materialer ble lagt til alle kursene. Dette komplimenterte de praktiske verkstedene på høgskolen. Disse lærebøkene gir også et referansebibliotek for både studenter og lærere.

Raskt, fjernundervisning viste seg å tilby mange fordeler. Studentene kan klare sin tid uavhengig, dra nytte av fritid og uten bekymringer for reise. Workshops fullførte opplæringen.

Når fjernundervisning ble vist å lykkes, kunne høgskolen godta studenter fra alle fransktalende land. Høgskolen vokste vellykket i mange år, inkludert åpningsgren i Sveits.

I 1994 tilpasset akademiet læreplanen til internasjonale læringsstandarder. Hvert kurs gjennomgikk restrukturering, basert på en 45 eller 90 timers modell. Vi har også lagt til kurs i anatomi-fysiologi, som ble en forutsetning for trening.

Bli en Online College

I 1997 lanserte høgskolen sin første nettside og nettkurs. Disse fremskrittene forbedret læreropplevelsen til våre studenter. Kommunikasjon med veiledere var raskere, mer spontan og mer flytende. I 2000-2001 ble kurs oversatt til engelsk, og tiltrukket mange Anglophone studenter fra alle fem kontinenter.

I dag har høgskolen både fransk og engelsktalende studenter, ledet av et lag som alltid er tilgjengelig for dem.

Fundamentelle mål for våre programmer

Våre programmer tilfredsstiller tre hovedmål i alternativ medisin.

  • Utdanne: Lær sunn livsstil og livskvalitet
  • Forhindre: Lære å forebygge gjennom sunne livsstilsprogrammer. Disse er basert på vektkontroll, kostbalanse, korrigere ernæringsmessige mangler, avgiftning, revitalisering, trening, stresshåndtering, etc.
  • Heal: Terapeutiske løsninger tilbys ved hjelp av naturlige pleiemetoder.

Viktige ferdigheter til å utvikle

Fjernundervisning er beregnet for voksne. Det tar sikte på å bygge visse ferdigheter.

  • Autonomi: Evne til å fortsette å følge opp ny kunnskap i feltet gjennom utøverens karriere.
  • Kritisk tenkning: Analyse innen alternativ medisin.
  • Kreativitet: Å være åpen for å lære nye ferdigheter og ideer, og inkorporere dem i behandlingsplaner.
  • Tilpasningsevne: Delta i samfunnets forandring og fornyelse av sosiale verdier.
  • Kommunikasjon: God pedagogisk ferdighet.

Fordeler med fjernundervisning

Fjernundervisning lar deg studere hvor du vil, når du vil. Vi tilbyr undervisningsmaterialer og veiledere som vil glatte vei til kunnskap, uten hensyn til avstand. Veiledere vil hjelpe deg med å administrere din tid og gi deg større autonomi. Fjernundervisning er vedtatt av flere og flere skoler over hele verden for disse svært kjennetegn. Med denne formelen er antall timer på banen garantert. Ingen risiko for kansellering - av en eller annen grunn.

  • Du studerer i ditt eget tempo og til tider som fungerer for deg.
  • Du bestemmer din ukentlige arbeidsbelastning.
  • Du velger emner som interesserer deg. Fjernundervisning betyr at du ikke trenger å haste, du kan studere disse i dybden. Du drar nytte av kontakt og personlig oppfølging med en veileder som har medisinsk og naturopatisk opplæring.
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
  • Fransk

Se Kurs »

Programmer

Denne skolen tilbyr også:

Videoer

Bienvenue au site du CMDQ!