Keystone logo
Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Introduksjon

Trinity College Dublin tar fatt på et ambisiøst prosjekt for å utvide utdannings- og forskningsaktiviteter på tre av skolene sine: Schools of Engineering, Natural Sciences og Computer Science & Statistics. I erkjennelse av betydningen for menneskeheten i å møte utfordringen med bærekraftig teknologisk utvikling, utføres utvidelsen av de tre skolene som en enkelt strategisk aktivitet innen området "Engineering, Environment, and Emerging Technologies", eller E3.

E3-visjonen muliggjør:

  • Opprettelsen av et spesialbygd, tverrfaglig støperi for levering av innovasjoner innen forskning og undervisning innen Schools of Engineering, Natural Science and Computer Science and Statistics.
  • En fremtidssikret utdanning for nyutdannede som vil gjøre samfunnet i stand til å leve på denne planeten på en måte som er bærekraftig og rettferdig.
  • Underbyggingen av infrastruktur- og bemanningsbehovene til disse utvidede skolene for å sikre at deres produksjon er verdensledende.
  • En økning i antall STEM-studenter innen Trinity med over en tredjedel på 10 år.

Med E3 fremmer Trinity visjonen om et samfunn der gjensidig avhengighet mellom teknologisk innovasjon og vår naturlige kapital fremskyndes av verdensledende forskning, utdanning og entreprenørskap.

E3 vil plassere Irland i forkant av forskningsfelt innen vitenskap, teknologi, ingeniørfag og matematikk (STEM-fagene), som er avgjørende for fremtidig økonomisk konkurransekraft. Det vil utdanne ingeniører og forskere for sysselsetting i eksisterende og ny teknologisektor, utstyre dem med ferdigheter og egenskaper for å lede i etableringen av nye virksomheter, og plassere Irland i en lederrolle globalt for kvaliteten på kandidater i STEM-fagene.

Oppdrag

E3 tar sikte på å utvikle kunnskap, teknologier og evner til å designe og aktivt forme planetens naturressurser, gjennom sin unike integrasjon av ingeniørfag, naturvitenskap og informatikk.

Syn

Å styrke gjensidig avhengighet mellom teknologisk innovasjon og våre naturkapitalaksjer, gjennom verdensledende forskning, utdanning og entreprenørskap.

verdier

Fremsyn, innovasjon, tverrfaglig, globalt ansvar og fortreffelighet

utdanning

Trinity College er et av verdens ledende universiteter som en konsekvens av sin lange historie om jakten på dyktighet innen undervisning og forskning. Den fortsetter å bygge på sine tradisjonelle styrker mens den tilpasser seg et stadig skiftende miljø. Når vår forståelse vokser, vet vi bedre hvilke effekter, både positive og negative, som vår livsstil har på verden rundt oss. Utfordringer rundt helse, automatisering, kunstig intelligens, klimaendringer, energi, vann og mat er iboende globale, tverrfaglige og komplekse. Spesialistenes rolle i å forstå og utforme utviklingen i disse områdene blir stadig viktigere. I økende grad vil imidlertid menneskeheten kreve spesialister som kan kontekstualisere sin kunnskap i bredere kretser, og som effektivt og effektivt kan samarbeide med eksperter fra andre fagområder.

I den nye Martin Naughton vil E3 Learning Foundry E3 studenter lære i et fysisk og intellektuelt miljø i verdensklasse, der de får fullmakt til å bli voktere av sitt eget lærings- og læringsmiljø. Fra de tidligste dagene til eksamen, vil E3-studenter trekke på erfaringene og styrken til Trinity College som et senter for fremragende kompetanse innen undervisning og forskning. Deres utvikling vil være et referansepunkt internasjonalt for beste praksis innen vitenskapelig og teknologisk utdanning. Samarbeid og partnerskap vil være sentralt i den pedagogiske tilnærmingen. Studentene skal jobbe med studenter fra andre fagfelt, med fagpersonell, teknisk og forskningspersonell og med industri og eksterne byråer. Disse interaksjonene vil bli tilrettelagt gjennom prosjektarbeid og praksisplasser. Den utfordringsorienterte E3-forskningsoppdraget vil bli gjenspeilet i E3s pedagogiske opplevelse. Studentlæring, spesielt prosjektbasert læring, vil bli kontekstualisert til de samfunnsutfordringene som tas opp i forskning. Studentene vil få muligheter til å engasjere seg i tverrfaglig arbeid - i kjernen, valgfri og samfunnsfag, støttet av og støttende forskere på tvers av de grunnskoler. De vil bli bemyndiget og assistert til å utvikle den dype tekniske kunnskapen knyttet til deres valgte disipliner, og med tverrgående ferdigheter som kreves for å takle store skala problemer - kommunikasjon, (tverrfaglig) teamarbeid og ledelse. E3-studenter vil være lidenskapelige, motiverte og nysgjerrige og vil forvente å utfordre og bli utfordret av sine læringserfaringer.

E3-kandidater på tvers av alle dens fagdisipliner vil dele en opplevelse av å ha lært og jobbet i et tverrfaglig miljø, blitt utdannet av verdensledende eksperter innen deres spesialisering og dratt nytte av klassens beste pedagogikk. E3-kandidater vil være fleksible, tilpasningsdyktige og kreative individer som gir dyp disiplinær kunnskap og problemløsningskompetanse til ethvert problem de blir presentert for. De vil være svært ettertraktede av urfolk og multinasjonale selskaper i Irland og vil være utstyrt og klare til å jobbe i en internasjonal sammenheng hvis det er deres valgte rute.

E3-kandidater vil:

  • Ha sterk teknisk kompetanse i det valgte fagområdet
  • Vær komfortabel og erfaren i team, med spesialister fra andre fagfelt, om dårlig definerte og tverrfaglige utfordringer
  • Vær dyktige kommunikatorer på tvers av en rekke plattformer og til varierende publikum
  • Ha en evne til å tenke på flere nivåer av detaljer og abstraksjon
  • Vær komfortabel i både praktiske og teoretiske sammenhenger
  • Kunne ta informerte og etiske beslutninger som balanserer tekniske, sosiale og miljømessige hensyn
  • Kunne konfrontere begrensningene i egen kunnskap og håndtere disse begrensningene gjennom samarbeid og livslang læring

Steder

  • Dublin

    E3 Trinity College Dublin Dublin 2 Ireland, , Dublin

Spørsmål