Les den offisielle beskrivelsen

I 30 år har Communication Academy utdannet fagfolk innen markedsføring , kommunikasjon og reklame med sine etterutdanningskurs og post- master .

En arbeidsplass hvor hver dag studentene blir med i kommunikasjonsprofessorer .

Et treningssted og erfaring som frem til i dag har forberedt og satt inn i arbeidslivet over 4000 studenter på toppen av yrkene .

Et laboratorium av prosjekter designet for bedrifter.

Skolen som konkret forbereder alle kreative og strategiske yrker av kommunikasjon.

historie

Accademia di Comunicazione ble født i Milano den 7. november 1988 med det formål å skape et opplærings-, forsknings- og innovasjonsprosjekt innen overbevisende og visuell kommunikasjon (markedsføring, reklame, PR, grafisk design og all teknologi knyttet til disse områdene profesjonell).

Den 9. mai 2008 blir Akademiet et fundament.

Statens stiftelse Accademia di Comunicazione sprer kommunikasjonskulturen basert på etiske verdier, fremmer og implementerer opplæring i kunst og kommunikasjonssektoren, øker og støtter operatører og forskere på dette feltet.

Fondazione Accademia di Comunicazione har vedtatt en etisk adferdskodeks i henhold til artikkel 6 i lovdekret 231/01, som definerer settet av verdier som er anerkjent, akseptert og delt i utførelsen av aktiviteten.

Opplæringsprosjektet er basert på begrepet "bottega", som er "bottega" stedet der det meste av dagens yrkesverden har vokst - fra historiske fedre / mødre til siste generasjon.

Professjonene i Kommunikasjon (Strategisk, Creative) ble faktisk født på feltet, endret over tid som følge av endringer i markedet, selskaper og organisasjoner, sosiale verdier og forbrukerbehov.

Metodikken til verkstedet oppnår en god grunnleggende fagkultur, en mental form som er spesielt rettet mot kommunikasjon og evne til å gjøre, for å skape reelle faglige ferdigheter.

Arbeidene som Accademia-studentene innser i løpet av kursene består av kommunikasjonsprosjekter, markedsføringsstrategier, reklamekampanjer, grafiske prosjekter, nettsteder for offentlige organer, foreninger og ideelle organisasjoner og selskaper, skapt med veiledning og tilsyn av professorene i akademiet.

På slutten av kursene organiserer Accademia for hver student en internship i selskapet eller i byrået , hvor den praktiske opplevelsen startet under kurset avsluttes: studentene er nå i stand til å starte sin faglige karriere.

Andelen av de som kom inn i arbeidsverdenen var 100% .

Den intense utvekslingen og det løpende samarbeidet som knytter akademiet til kommunikasjonsmarkedet gjør det mulig for elevene å finne en tilstrekkelig innføring i arbeidsverdenen.

I tillegg har de tidligere studentene i akademiet opprettet en forening som er en konstant referanse for nye medlemmer. Associates hvert år tilbyr praktikplasser og arbeidsmuligheter til nyutdannede.

Fondazione Accademia di Comunicazione er en akkreditert institusjon for videre yrkesopplæring i henhold til regional lov av 6. august 2007 n. 19.

Kursene utsteder et kompetansesertifikat som bekrefter faglig egnethet i samsvar med EUs direktiver og forskrifter.

Programmer gitt i:
Italiensk

Denne skolen tilbyr også:


Accademia di Comunicazione

Det toårige postdiplomkurset i Markedsføring og Business Communication presenterer i dag et helt nytt system for å reagere effektivt på etterspørselen av kommunikasjonsma ... [+]

Det toårige postdiplomkurset i Markedsføring og Business Communication presenterer i dag et helt nytt system for å reagere effektivt på etterspørselen av kommunikasjonsmarkedet, der den digitale sektoren er den mest dynamiske og krever faglige ressurser med solid grunnleggende kunnskap og spesifikke tekniske ferdigheter.

Behovet for at selskaper skal ha fagfolk som vet hvordan de skal møte utfordringene ved digitalisering og globalisering, krever et pedagogisk tilbud som i størst mulig grad akselererer inngangen til ungdomsarbeidsverdenen med solide tekniske ferdigheter, med strategisk visjon og evne til å utnytte bidraget til de flere digitale kanalene som forbrukerne samhandler med, i stadig større sammenhenger, for å skape sammenhenger som gjør det mulig å nærme seg forbrukeren og forvalte omdømme, konsensus og suksess for selskapet / organisasjonen de jobber for.... [-]

Italia Milan
Oktober 2019
Italiensk
Heltid studier
2 år
Campus
Les mer på norsk
Accademia di Comunicazione

Når vi jobber med ord, har vi muligheten til å utforske verden med et instrument ved grensene mellom virkelighet og det imaginære. Når vi drømmer, hvor mange dimensjoner ... [+]

Når vi jobber med ord, har vi muligheten til å utforske verden med et instrument ved grensene mellom virkelighet og det imaginære. Når vi drømmer, hvor mange dimensjoner trenger vi inn? Vi fremkaller minner, vi ser bilder. Hvor kommer de fra? Å arbeide i reklameverdenen betyr at man får folk til å drømme, få folk til å fly til andre steder, andre verdener, andre dimensjoner. Hadde Ariosto ikke tenkt å gå til månen, ville menn ønske å gå dit? Det er dikteren som først forestiller seg en drøm som verden kan forelske seg i. Alle har alltid beundret månen, men Ariosto snakker først om å gå til månen og introduserer ideen om muligheten for å komme dit. Hvis han ikke hadde fortalt om ridderen som gjør denne fantastiske reisen, ville kanskje ingen virkelig ha ønsket å gjennomføre dette oppdraget, og kanskje ville vi aldri kommet på månen. Her skaper dikteren gjenstand for begjær, vårt menneskes underverk. Det som tilsynelatende er urealiserbart, umulig, uberettiget, blir plutselig en realitet. I strengt biologiske termer, hvem av oss ble opprettet for å fly? Fra Icarus ble ingen født i stand til å fly. Men flyr menneskeheten eller ikke? Menneskeheten flyr, og hvordan det flyr! Og det går også til månen! Fremskritt innen vitenskap kommer ofte fra drømmen og i forsøk på å oppnå det. Skrive for reklame, det vil si å være copywriter, er et yrke ukjent for de fleste. Allerede fra videregående skole, hvis du elsker å skrive med det kreative trykket som... [-]

Italia Milan
Oktober 2019
Italiensk
Heltid studier
2 år
Campus
Les mer på norsk
Accademia di Comunicazione

Det treårige kurset i Art Direction fra Accademia di Comunicazione , en av de første innen overbevisende kommunikasjon i Italia, ble grunnlagt i 1988 sammen med Akademiet ... [+]

Det treårige kurset i Art Direction fra Accademia di Comunicazione , en av de første innen overbevisende kommunikasjon i Italia, ble grunnlagt i 1988 sammen med Akademiet selv, med det formål å trene eksperter i reklamebilder. Faktisk er det kunstdirektørens oppgave å kommunisere gjennom valget av det ideelle bildet og de forskjellige realiseringsteknikkene som er tilgjengelige for ham. Kurset tar sikte på å overføre alle verktøyene som er nødvendige for å gi en solid kultur av bilder, både statiske og dynamiske, og evnen til å manipulere sin stemningsfulle og symbolske verdi. I tillegg må studentene få en sterk kapasitet til syntese og visuell oppfinnelse, for å oversette reklameloven i en original og konsekvent form med den delen som er skrevet av Copywriter som han arbeider med.... [-]

Italia Milan
Oktober 2019
Italiensk
Heltid studier
3 år
Campus
Les mer på norsk
Accademia di Comunicazione

Det treårige postdiplom-kurset i grafisk design av Accademia di Comunicazione , en av de første i Visual Communication-sektoren i Italia, har i dag en lang tradisjon og e ... [+]

Accademia di Comunicazione treårige grafiske Accademia di Comunicazione , en av de første innen visuell kommunikasjon i Italia, har i dag en lang tradisjon og et utstillingsvindu av prestisjefylte nasjonale og internasjonale priser tildelt studenter for sine prosjekter. I tillegg har kurset også fordelene ved å ha trent flere generasjoner grafiske designere umiddelbart verdsatt for kvaliteten på deres forberedelse og deres erfaring. Mange er nå eiere av sine egne profesjonelle studioer, og noen har lykkes med å etablere seg i utlandet.

Faktisk retter kurset, nesten utelukkende, på å skaffe seg et vell av praktiske erfaringer som gjør det mulig for deltakerne å skape blant annet en endelig presentasjonsportefølje. Arbeidsmarkedets muligheter, som arbeider både som frilans fagfolk og som samarbeidspartnere i byråer eller studier, må beslaglegges på den mest effektive måten. I denne forstand er presentasjonen av en god portefølje det første skrittet mot en profesjonell sti full av tilfredsstillelser. For dette formål kjennetegnes kurset av en betydelig tilstedeværelse av praktiske øvelser støttet av en mer klassisk undervisningsmetodikk, etter filosofien til "bottega" som et verktøy for rask profesjonell vekst, effektiv og rik på erfaringer i feltet.... [-]

Italia Milan
Oktober 2019
Italiensk
Heltid studier
3 år
Campus
Les mer på norsk
Address
Via Savona,112/A
20144 Milan, Lombardy, Italia