Accademia di Comunicazione

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

I 30 år har Communication Academy utdannet fagfolk innen markedsføring , kommunikasjon og reklame med sine etterutdanningskurs og post- master .

En arbeidsplass hvor hver dag studentene blir med i kommunikasjonsprofessorer .

Et treningssted og erfaring som frem til i dag har forberedt og satt inn i arbeidslivet over 4000 studenter på toppen av yrkene .

Et laboratorium av prosjekter designet for bedrifter.

Skolen som konkret forbereder alle kreative og strategiske yrker av kommunikasjon.

historie

Accademia di Comunicazione ble født i Milano den 7. november 1988 med det formål å skape et opplærings-, forsknings- og innovasjonsprosjekt innen overbevisende og visuell kommunikasjon (markedsføring, reklame, PR, grafisk design og all teknologi knyttet til disse områdene profesjonell).

Den 9. mai 2008 blir Akademiet et fundament.

Statens stiftelse Accademia di Comunicazione sprer kommunikasjonskulturen basert på etiske verdier, fremmer og implementerer opplæring i kunst og kommunikasjonssektoren, øker og støtter operatører og forskere på dette feltet.

Fondazione Accademia di Comunicazione har vedtatt en etisk adferdskodeks i henhold til artikkel 6 i lovdekret 231/01, som definerer settet av verdier som er anerkjent, akseptert og delt i utførelsen av aktiviteten.

Opplæringsprosjektet er basert på begrepet "bottega", som er "bottega" stedet der det meste av dagens yrkesverden har vokst - fra historiske fedre / mødre til siste generasjon.

Professjonene i Kommunikasjon (Strategisk, Creative) ble faktisk født på feltet, endret over tid som følge av endringer i markedet, selskaper og organisasjoner, sosiale verdier og forbrukerbehov.

Metodikken til verkstedet oppnår en god grunnleggende fagkultur, en mental form som er spesielt rettet mot kommunikasjon og evne til å gjøre, for å skape reelle faglige ferdigheter.

Arbeidene som Accademia-studentene innser i løpet av kursene består av kommunikasjonsprosjekter, markedsføringsstrategier, reklamekampanjer, grafiske prosjekter, nettsteder for offentlige organer, foreninger og ideelle organisasjoner og selskaper, skapt med veiledning og tilsyn av professorene i akademiet.

På slutten av kursene organiserer Accademia for hver student en internship i selskapet eller i byrået , hvor den praktiske opplevelsen startet under kurset avsluttes: studentene er nå i stand til å starte sin faglige karriere.

Andelen av de som kom inn i arbeidsverdenen var 100% .

Den intense utvekslingen og det løpende samarbeidet som knytter akademiet til kommunikasjonsmarkedet gjør det mulig for elevene å finne en tilstrekkelig innføring i arbeidsverdenen.

I tillegg har de tidligere studentene i akademiet opprettet en forening som er en konstant referanse for nye medlemmer. Associates hvert år tilbyr praktikplasser og arbeidsmuligheter til nyutdannede.

Fondazione Accademia di Comunicazione er en akkreditert institusjon for videre yrkesopplæring i henhold til regional lov av 6. august 2007 n. 19.

Kursene utsteder et kompetansesertifikat som bekrefter faglig egnethet i samsvar med EUs direktiver og forskrifter.

Steder

Milan

Address
Via Savona,112/A
20144 Milan, Lombardia, Italia