Skoler & universiteter i Latvia

Topp universiteter Skoler i Latvia 2018

På denne siden kan du søke etter Universiteter og handelshøyskoler i Latvia. Du vil lett finne all informasjon om den øverste rangerte universiteter i Latvia. Klikk på "Les mer " for en detaljert beskrivelse av universitetet og en oversikt over studier som tilbys.

Finn universiteter i Latvia og bla gjennom sine programmer for å finne de som passer deg best. Få all informasjon om de ulike studietilbud i Latvia og sammenligne skolepenger og lengden på studiet. Du kan spare tid og kontakt universiteter i Latvia direkte: fylle ut "Request gratis informasjon " form, som vil sette deg i kontakt med inntakskontoret.

Start søket for din fremtidige utdannelse med en gang!

16 Resultater i Latvia

Latvia University of Life Sciences and Technologies

Latvia Jelgava September 2018

Utdanning, Vitenskap og Kultur senterLatvia University of Life Sciences and Technologies er det eneste høyere landbruksopplæringsstedet i Latvia, og har til formål å: fremme det intellektuelle potensialet for landsbygdsutvikling i landbruket; oppfordre unge til å skaffe seg høyere faglig og profesjonell utdanning; utvikle forskning; bidra til kulturutvikling; studere, vedlikeholde og perfeksjonere oppnådd erfaring fra det latviske folket og overlevere det til de kommende genera… [+] sjonene. Universitetet er multi-profilert. Foruten de tradisjonelle studiefeltene gir LLU også flere unike studieprogrammer knyttet til avansert landbruk, veterinærmedisin, matproduksjon, skogbruk og landskapsarkitektur. Universitetet ligger i Jelgava - en gammel kulturby som ligger bare 40 km fra hovedstaden i Latvia - Riga. Jelgava er anerkjent som en sann studentby.OppdragDen Latvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) Strategisk utviklingsplan 2015-2020, ble utviklet i løpet av 2015 og godkjent av LLU Senatet den 9. desember 2015. For å utføre sine funksjoner og gjennomføre sine mål og målsettinger, i Latvia University of Life Sciences and Technologies har utviklet tre aktivitetsprogrammer: 1. Studier 2. Vitenskap 3. Administrativ og økonomisk støtte til studier og forskningsarbeid Målet med Latvia University of Life Sciences and Technologies er å gi mulighet til å oppnå høyere akademisk og høyere profesjonell utdanning innen landbruk, veterinærmedisin, matteknologi, ingeniørfag, skogsvitenskap, samfunnsvitenskap, informasjonsteknologi og miljøledelse, samt å utvikle vitenskap og å opprettholde og utvikle det latviske intellektuelle potensialet og kulturen. Målene for LLU : 1. For å sikre studiekvaliteten som samsvarer med normer for et nasjonalt universitet, som vil tillate utdanning av konkurransespesialister for det lettiske og internasjonale arbeidsmarkedet. 2.To utvikle det vitenskapelige potensialet til å delta i internasjonal forskning, for å integrere den akademiske utdanningen og forskningen, hva vil sikre innføring av innovative, kunnskapsbaserte teknologier i den lettiske nasjonale økonomien, spesielt i Zemgale-regionen. 3. For å sikre bærekraftig utvikling for universitetet som en nasjonal utdanning, vitenskap og kulturinstitusjon:å styrke det juridiske grunnlaget;å forbedre organisasjonsstrukturen i samsvartil LLU målene; å utvikle samarbeid med institusjoner, akademisk utdanning og vitenskapsinstitusjoner i Latvia og utlandet, bedrifter og profesjonelle organisasjoner og regionale institusjoner i Zemgale;å håndtere LLU materialet og det tekniske grunnlaget effektivt.LLU oppdraget Å utvikle konkurransedyktig intellektuell kapital på grunnlag av ekspertise i forskning, bruk av forskningsresultater i økonomien, høy kvalitet på utdanning og effektiv ledelse av universitetet. LLU visjonen Latvia University of Life Sciences and Technologies er et av de ledende universitetene innen vitenskap og teknologi i Østersjøregionen, som spesialiserer seg på bærekraftig bruk av naturressurser som er rettet mot forbedring av livskvaliteten for samfunnet.faktaLatvia University of Life Sciences and Technologies ( LLU ) ble grunnlagt i 1939 og dets eldste fakultet er Landbruksfakultetet, grunnlagt i 1863, som har et nært samarbeid med mange universiteter i utlandet. LLU har vært en raskt voksende institusjon i perioden siden Latvia gjenvunnet sin uavhengighet.Det er 8 fakulteter på universitetet: Jordbruk, Veterinærmedisin, Ingeniørfag, Matsteknologi, Miljø og anlegg, Skog, Informasjonsteknologi, Økonomi og sosial utvikling.64 bachelor-, master- og doktorgradsprogrammer leveres av 313 forelesere og forskere for 4350 studenter i 2014/2015.Internasjonalt samarbeid er basert på mer enn 130 inngåtte samarbeidsavtaler med partnerinstitusjoner fra 27 europeiske land og 42 aktive bilaterale avtaler med høgskoler og forskningsinstitusjoner fra 19 land over hele verden.Universitetsmuseet ønsker velkommen til å se historien om Jelgava-palasset og historien til Latvia University of Life Sciences and Technologies utstillinger for Latvia University of Life Sciences and Technologies .Universitetets kulturmiljø er aktivt utformet og utforsket i tradisjonelle og unike arrangementer.Det er også et bredt spekter av sportsmuligheter tilgjengelig for universitetsstuderende og ansatte. [-]


Rezekne University of Applied Sciences

Latvia Rēzekne September 2018

Rezekne University of Applied Sciences (Rezekne Tehnoloģiju Akademija) er en av de raskt voksende universiteter i Latvia. Høyere utdanning i Rezekne, en av regionale byer i Latvia, forankret siden 1925. For nesten 100 år, Rezekne University of Applied Sciences var Alma mater for mange vellykkede ledere. Hver student ved Rezekne University of Applied Sciences er oppfylt som et individ. Alle studenter får personlig veiledning og professorer er lett tilnærmelig. Hvert år rundt… [+] 400 studenter melde og totalt mer enn 2000 studenter studerer i på vår campus. Størrelsen på universitet gir mulighet for tett samspill mellom elever og personell på alle stadier av studier. Mange internasjonale partnere og utvekslingsprogrammet elevene lage et flerkulturelt miljø i universitetet. Mer enn 200 Erasmus-studenter og akademikere deltok i bytte hvert år. På Rezekne University of Applied Sciences bygger du nettverk som vare en levetid. Moderne laboratorier og auditorium i nye og renoverte historiske bygninger er utstyrt med nyeste teknologi. Nært samarbeid med lokale og internasjonale selskaper gir mulighet for problembasert studier tilnærming. Studentens bachelor, master og doktorgradsavhandling løse reelle problemer og gjennomføre innovasjoner i virkeligheten. Web kontakter som er til disposisjon studentene etter endt utdanning. Alle studieprogram ved Universitetet har blitt tildelt av de internasjonale akkrediteringer. Den europeiske anerkjennelse etiketten er tildelt tilskudd av Rezekne University of Applied Sciences diplomer. Informasjonen på essensen av vellykket ferdige studier, nivå, kontekst, innhold og status til personen, som er nevnt i den opprinnelige av vitnemålet er inkludert i tillegg på vitnemålet. Dette er bevis på høy kvalitet i undervisning, forskning, internasjonalisering og bedrifts samhandling ved universitetet. [-]


Turiba University

Latvia Riga September 2018

Få praktisk kunnskap Verdsatt av arbeidsgivere Høyere utdanning er en integrert base i etableringen av den vellykkede karriere. Det åpner dørene for vekst, utvikling og suksess. I Turiba Universitetet kunnskap går hånd i hånd med praktiske ferdigheter - det er en kombinasjon, som er høyt verdsatt av arbeidsgivere ikke bare i Latvia, men også i verden. Turiba University har fått anerkjennelse av arbeidsgivere og rangert i den øverste plasseringen av de mest anerkjente universite… [+] ter. 99,61% av kandidatene er ansatt - det er den høyeste sysselsettingen blant latviske universiteter, dessuten er mer enn 80% studenter arbeider under studiene. Nyutdannede av Turiba Universitetet er konkurransedyktige og etterspurt i arbeidsmarkedet. Også internasjonal orientering, vellykket samarbeid med industri, samt organisert studiemiljø ved Universitetet er godkjent; studiemiljø er forbedret ved å ta hensyn til råd av felt fagfolk og ved å lære fra arbeidsgivere, nære samarbeidspartnere for Universitetet i studien utviklingsspørsmål. Turiba er praktisk orientert universitet, fordi praksisstudier utgjør 60% av tiden brukt på studier, mens teori - 40%. Forelesere er felt fagfolk med lang erfaring, som i tillegg til teorien gir et innblikk i en verden av aktuelle feltet. Alle kan få til sitt fagfelt hensiktsmessig, business-orientert utdanning og å utvikle seg som en kreativ leder. Faglig orientering av Turiba universitetet som lar elevene få arbeidserfaring allerede under studier i hvert studieår ved å tilby brede læretid muligheter serverer en basis av høy sysselsetting. Allerede under studier er det mulig å få reelle ferdigheter og erfaring som er nødvendig for arbeidet. Studier er ikke basert bare på de faglige materialer og teoretiske oppgaver; dermed studenter er mer konkurransedyktige på arbeidsmarkedet. Arbeidsgivere godkjenne praktisk erfaring, derfor når rekruttere unge mennesker, preferanser er gitt til de unge som har fått erfaring med en arbeidsgiver i utvalgte felt. Turiba er arbeidsmarkedsrettet universitet, og det er godkjent både av fremtidige studenter og arbeidsgivere. Ved å evaluere en potensiell arbeidstaker, er det også tatt hensyn til hvilket universitet han eller hun har uteksaminert, fordi det refererer til kunnskap og ferdigheter av den ansatte til å utføre en bestemt jobb. Det er viktig for arbeidsgiver å vite hvor mye tid og arbeid bør investeres i opplæring av en ny medarbeider. Jo mer erfaring og praktisk kunnskap unge har, bør jo mindre tid være investert av arbeidsgiver, og dermed høyere utdanningsinstitusjon og innholdet i studiet er viktig, samt tidligere erfaringer med studenter i den aktuelle institusjonen for høyere utdanning. Samarbeidet Arbeide med Arbeidsgiver Turiba Universitetet tar vare på en daglig basis for å forbedre forretningsmiljøet i Latvia og for å bidra til utvikling av de mest prospektive bransjer. For dette formålet Turiba fungerer sammen med arbeidsgiverne gi dem råd, opplæring og forskning. Arbeidsgivere, studenter og representanter for ulike assosiasjoner med kunnskap om de eksisterende markedstrender og krav blir jevnlig invitert til å delta i fakultets Councils, arbeidsgrupper og diskusjoner, og dermed ta del i utviklingen av nye læreplaner, godkjenning av temaer for oppgradering papirer og traineeprogrammer, samt i fellesskap søker etter svarene på hvordan du best kan forberede de nye spesialister og om hva som er nødvendig for forbedring av virksomheten miljøet. Forretnings forskning Den daglige virksomheten av pedagogisk personell er ikke bare forelese eller holde workshops og gir konsultasjoner til studenter. En viktig del av arbeidet til de veiledere ved Turiba University er å forbedre sine faglige kompetanse ved å publisere forskningsartikler, som arbeider med arbeidsgiverne og får involvert i arbeidsgrupper organisert med det formål å undersøke en bestemt sak av interesse, for å lette integreringen av innovasjoner i virksomheten og for å ta vare på den økonomiske oppgangen i landet. Anvendt forskning utviklet i samarbeid med bransjeeksperter og studenter vil være nyttig for hver arbeidsgiver å følge de sektor trender og planlegging av fremtidig utvikling av bedriften. Forskningen er utført i fire områder av vitenskapelig aktivitet. En stor del av forskningsprosjektene blir gjennomført i området bedriftsøkonomi, samt i satsingsområdet til den latviske staten - turisme. Fakultet for økonomi og administrasjon i samarbeid med Business Technology Institute utfører anvendt forskning på temaer av sentral betydning for utviklingen av næringslivet i Latvia og til forbedring av bedriftens effektivitet: Utviklingsmuligheter for SMB i et skiftende økonomiske miljø; Ledelse aktivitet av de latviske små og mellomstore bedrifter, sin evaluering i form av en økning i produktiviteten, og de endringene som kreves i regjeringens økonomiske politikk for å øke arbeidseffektivitet; Forretnings informasjonssystemer og databehandling. Lærerne og forskere i International Tourism fakultetet er utførende turisme forskningsprosjekter, inkludert internasjonale seg, noe som kan bli vurdert som et vesentlig bidrag til veksten i den latviske reiselivsnæringen. De viktigste forskningstema omfatter følgende: Latviske regionale turisme markeder, deres behov og tilstrekkelighet av produktene som tilbys til etterspørselen; Faglig beredskap av reiselivstjenester - nødvendige ferdigheter og kompetanse, deres evaluering; Studier på gjestfrihet av turisme gjenstander; Studier på stedet branding. Forskerne ved Institutt arbeider i området for kommunikasjon og veiledere til kommunikasjons Fakultet utføre forskning av massemediemarkedet i Latvia, samt interkulturell kommunikasjon på området samfunnsansvar i Latvia. Store forskningstema er som følger: Bevissthet dannelsen av nasjonal identitet etter restaureringen av Latvias uavhengighet: trender og faktorer; Inter-kulturelle aspekter av samfunnsansvar i Latvia; Kommunikasjon og perspektiver på begynnelsen av europeisk type menneskeheten; Konflikter i organisasjoner - muligheter for analyse og oppløsning. Eksperter i området av loven fra Business Technology Institute og Det juridiske fakultet er aktive i sitt område av aktivitet i å gi råd på spørsmål om virksomheten og konstitusjonelle rettigheter til både bedrifter og privatpersoner. De har deltatt i prosjekter som arbeider med juridiske spørsmål av nasjonal og transnasjonal omfang, for eksempel utvikling av endringer i rettsakter og levering av råd om folkerettslige spørsmål. Noen av de viktigste forskningstema omfatter: Impact of Western konstitusjonelle rettigheter kultur på dannelsen og utviklingen av konstitusjonelle rettighetene til Republikken Latvia; Problemer for opphavsrettslig vern i informasjonssamfunnet; Offentlige administrasjons reformer; Konstitusjonelle forvaltningsreformer; Utviklingstrekk i sosiologi av rettigheter. [-]


RISEBA

Kurs Latvia Riga September 2018

RISEBA er et universitet typen privat høyere utdanningsinstitusjon fullt akkreditert av departementet for utdanning og vitenskap i Republikken Latvia. Å være en av de første private høyere utdanningsinstitusjoner i Latviai dag RISEBA er blant 10 største høyere utdanningsinstitusjoner i Latvia (Både offentlige og private) med nesten 3000 studenter, inkludert 200 internasjonale studenter, Som går 19 studier på ulike nivåer og retningerog mer enn 8000 studenter. I løpet av d… [+] e siste to tiårene RISEBA har gått gjennom en betydelig transformasjon fra en liten ambisiøs handelshøyskole til universitetet som gir, i tillegg til business og ledelse programmer, studier i kommunikasjon, audiovisuelle medier kunst og arkitektur, og dermed trans institusjonen inn i "det sted hvor virksomheten oppfyller arts". RISEBA skiller seg ut fra de andre høyere utdanningsinstitusjoner som en som har klart internasjonalt fokus, og er preget av eksklusivitet av de studier som tilbys og variasjon av undervisningsspråk. RISEBA gir programmer som enten er unike i markedet eller ble først introdusert til markedet ved RISEBA. Det er en av de få institusjonene som tilbyr full studieprogrammene på tre språk - latviske, engelsk og russisk. RISEBA er spredt over fem områder: tre bygninger av RISEBA viktigste campus er lokalisert i Riga (Hovedstaden), er en regional gren basert på Daugavpils (Den nest største byen i Latvia). RISEBA Mission, visjon og verdier Siden starten i 1992 har RISEBA vært ledet av sin misjon "for å være en inngangsport til internasjonale karrierer" understreker at universitetet har som mål å forberede sine studenter og akademikere for internasjonale karrierer og understreker at det ikke betyr at studentene blir undervist "for eksport". Hovedideen bak oppdraget er at RISEBA ønsker å sørge for at sine studenter er konkurransedyktige i det internasjonale markedet, er kulturelt bevisst, kan arbeide i internasjonale team enten i hjemlandet eller i utlandet og kunne konkurrere i globale markeder. RISEBA ser sine kandidater som potensielle arbeidsgivere som vil bidra til latvisk, europeisk og global økonomisk vekst, er i stand til å arbeide i internasjonale selskaper i Latvia og i utlandet, er følsom og tolerant å kryss-kulturelle forskjeller, og er aktive bidragsytere av multinasjonale team. Å svare på endringer i det ytre miljø og forfølge nye muligheter RISEBA utvidet sin virksomhet til nye områder - kreative næringer, dvs. kommunikasjon, media og arkitektur, og i fremtiden ser på seg selv som «en økonomisk bærekraftig, internasjonalt anerkjent universitet av virksomheten, kunst og teknologi ". Veiledet av sin visjon RISEBA består av tre store faglige komponenter eller skoler: School of Business med bachelor, master og PhD-programmer, som dekker deler av virksomheten, ledelse og økonomi - School of Media og Kommunikasjon med bachelor- og masterprogrammer i kunst og kommunikasjon - School of Architecture and Design, som i dag tilbyr en Bachelor program i arkitektur. RISEBA er et tverrfaglig, flerkulturelle universitetet gir det globale arbeidsmarkedet med intelligente, kreative og selvstendig tenkende mennesker. RISEBA står for god utdanning, internasjonalt anerkjente grader, høy kvalitet av nyutdannede, fremragende forskning base og høyt kvalifiserte medarbeidere. Fem kjerneverdier er i hjertet av hva RISEBA gjør: Åpenhet: RISEBA er kjent for sin individuelle tilnærming til elevene. De ansatte er opptatt av å skape en studie vennlig miljø basert på tillit, respekt og lydhørhet. Samarbeid: RISEBA er aktivt involvert i lokal og internasjonal virksomhet miljø og fremmer faglig vekst av sine ansatte og studenter. Sammen med sine tidligere studenter og partnere, skaper institusjonen en utmerket akademisk og arbeidserfaring, som er en uunnværlig del av arbeidsprosessen. Livslang Læring: RISEBA fremmer livslang læring for elevene. Livslang læring bidrar til utvikling av Latvia og andre europeiske land som moderne kunnskapssamfunn med jevn økonomisk utvikling, flere arbeidsplasser og større sosial utjevning. Mangfold: RISEBA er en bro mellom Vest- og Øst-Europa, som hjelper elevene lage det første skrittet på veien til internasjonal karriere. RISEBA sikrer et flerkulturelt miljø ved å tilby ulike studieprogrammer, former for studier og opplæring i forskjellige språk. Etikk og samfunnsansvar: RISEBA tog sosialt ansvarlige ledere og gjør sitt ytterste for å hjelpe elevene å forstå hvilken rolle entreprenørskap i etablering og vedlikehold av høyt etisk praksis i det profesjonelle miljøet og samfunnet som helhet, samtidig sikre tilstrekkelig beskyttelse av miljøet i generasjoner framover. [-]


Moscow Art Theatre School

Sommerkurs Latvia Riga September 2018

Administrert av The ArtsLand Foundation, Inc.Etablert i USA 1992, er vi det eldste pågående internasjonale programmet på Moscow Art Theatre School . Vi lærer den oppdaterte versjonen av Stanislavsky-systemet. Alle våre lærere er fakultet medlemmer av Moscow Art Theatre School , skuespillere og regissører av Chekhov Moscow Art Theatre. I 25 somre lærte vi å handle til mer enn 800 studenter fra 23 land og bidro til å skape 2 joint-degree MFA i Acting Programs.Vi tenker på Stanis… [+] lavsky-systemet som grammatikk av moderne skuespill , og vi lærer ikke en bestemt stil eller en sjanger . I stedet prøver vi å hjelpe hver skuespiller å finne en vei til ham eller seg selv. Vi hjelper deg med å utvikle ditt eget system .I 2018, etter 25 vellykkede somre i USA, går programmet til Europa. Bli med på den intensive fire ukers sesjonen i Riga , hovedstaden i Latvia . Våre læreplaner inkluderer daglig Acting Technique (Stanislavsky og Michael Chekhov), og Scene Study (Chekhov, Gogol, Ostrovsky og moderne russisk drama), Movement Training , Voice Coaching og Theatre History Seminar .Alle klasser er undervist på engelsk. Når vi sier intensiv, mener vi seks dager i uken og morgen, dag og natt. Morgenklasser (9:00 - 12:00) er planlagt i grupper - handlerøvelser, bevegelse og stemme. Etter lunsjpause er det en Master Class for hele skolen (kl. 13.00-15.00). Resten av dagen er det scenerøvelser (15:30 - 19:30) - både fakultetet veiledet og uavhengig. Programmet kulminerer med Scene Study Showcase for inviterte publikum.AKTIV KLASSEStudentene vil konsentrere sitt arbeid på følgende områder:spesiell pusteteknikk;avslapningsøvelser og grunnleggende meditasjon;stadium bevissthet;fantasi og dristighet på scenen;emosjonelt minne og følelsesmessig bevissthet;partner og scene interaksjon;scene improvisasjon;kreative spill og scenefrihet;grunnleggende om psykoanalyse og tekstanalyse.BEVEGELSEVår bevegelsestrening er basert på Andrey Droznins lære. Det er en kombinasjon av tradisjonen med russisk psykologisk teater (Stanislavsky og Evgeni Vakhtangov) med de viktige funnene av russiske avantgarde-direktører i det 20. århundre (Meyerhold biomekanikk, Tairoffs elastisk trening, understreket plass til Les Kurbas, etc.)Programmet inneholder elementer av scene, sirkus og triks akrobatikk; lokomotoriske ferdigheter - turgåing, jogging, hopping, hinder, faller; scene kamp og slow-motion teknikk.DRAMA HISTORYHovedemner for denne klassen vil inkludere følgende:Stanislavskys personlighet i hans upubliserte dagbøker og brev. Hvordan kommer det nye teatret på plass.Stanislavsky-systemet: myte og virkelighet.Stanislavsky i sammenheng med russisk og verdens teater (Stanislavsky og Meyerhold, Stanislavsky og Brecht, Stanislavsky og moderne teater.)Amerika i livet til Moskva kunstteater.Utover mitt liv i kunst (Stanislavsky etter revolusjonen.)Forslag til lesing:Jean Benedetti. The Moscow Art Theatre Letters.Mikhail Bulgakov. Svart snø.Donald Rayfield. Anton Chekhov: Et livAnatoly Smeliansky. Er kamerat Bulgakov død?SCENE STUDYStudentene skal jobbe på noen av følgende skuespill:Anton Chekhov: Ivanov, The Cherry Orchard, Onkel Vanya, The Seagull, Three SistersAlexander Ostrovsky: Dagbok av en scoundrel, TalenterIvan Turgenev: Måned i landetSom forberedelse til sommerskolen anbefaler vi at du leser:Konstantin Stanislavsky. Mitt liv i kunst og en skuespiller forbereder.Michael Chekhov. Teknikk til å handle.Artikler av Evgeny Vakhtangov og Vasily Toporkov i Actors on ActingHvordan søkeTrinn ett - nåANSØKINGSPAKKERVi kontakter deg så snart vi mottar din søknadspakke.Fyll ut og send inn søknadsskjemaet.Send oss ​​ditt oppdaterte CV, nylige headshot og 2 referansebrev fra lærerne dine og / eller direktørene.Betal € 35 søknadsavgift her fra din PayPal-konto eller ved å bruke ditt debet- eller kredittkort.Trinn to - innen 1. mai 2018REGISTRERING PAKKERPåmeldingskontrakt og sikkerhetsdepositum forfaller innen 1. mai 2018.Fullfør påmeldingskontraktenBetal € 500 depositum (belastet mot undervisningen din.)Registreringen er begrenset. For å sikre din plass i programmet, vennligst søk tidlig.Trinn tre - innen 1. juni 2018PACK DERES VESKERDin balanse forfaller 1. juni 2018.Avslutt balansen din.Besøk vår FAQ-seksjon.Les alle bøkene på leselistenVennligst gjør dine reiseplaner på forhånd. Vi forventer at du kommer til Riga senest søndag 1. juli 2018. Avreisedato er søndag 29. juli 2018. For hjelp med reisearrangementer, vennligst kontakt oss.Undervisning og betalingerUndervisning for 2018-sesongen er € 1800 i fire uker. Alle betalinger skal gjøres i Euro.Første del av opplæringen, ditt SIKKERHETSFORSKRIVNING i beløpet av € 500, forfaller innen 1. mai 2018.Resterende skolebalanse forfaller 1. juni 2018.Vi tilbyr boliger med valg av enkeltrom og dobbeltrom belegg. Boliggebyret ditt skal inngå i den endelige betalingen på grunn av 1. juni 2018. Boligpriser for 2018 vil bli publisert her når de blir tilgjengelige.PassEt pass som er gyldig i minst seks måneder utover programmets sluttdato, med minst to tomme sider er nødvendig. Borgerne i USA, EU og mange andre land med gyldig pass trenger ikke å få visum for å komme inn i Latvia. Innbyggere fra andre land kan bli pålagt å få visum før ankomst. Vennligst kontakt oss for mer informasjon og besøk denne linken for referanse. [-]


University of Latvia

Latvia Riga September 2018

About The University of Latvia has been founded in 1919 and currently, with its more than 14 000 students, 13 faculties and over 20 research institutes and independent study centers, is one of the largest comprehensive and leading research universities in the Baltics. The University offers more than 130 state-accredited academic and professional study programs. At the University of Latvia, research is conducted in over 50 research fields which represent four main areas… [+] of inquiry: the humanities, natural sciences, social sciences. The University of Latvia pays great attention to the development of international collaboration. The University of Latvia devotes great attention to the development of international collaboration to promote its identity internationally and to strengthen the reputation of the University worldwide. To date, the University of Latvia has signed 136 bilateral agreements worldwide and more than 700 agreements with 368 institutions in 32 European countries within the ERASMUS+ program. Both incoming and outgoing exchange students use one of the available student mobility agreements: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, bilateral agreements, and agreements between countries. More information at www.university.lv/cooperation ERASMUS MUNDUS is a cooperation and mobility program in the field of higher education that aims to promote dialogue and understanding between people and cultures through cooperation with third countries. Partnerships between European and third-country higher education institutions include scholarships and fellowships for mobility at all academic levels (undergraduate, master’s, doctorate, postdoctoral and staff). The University of Latvia is currently a partner in 9 ERASMUS MUNDUS projects. QS World University Ranking This year, University of Latvia (UL) has risen by 50 places in one of the world’s most prestigious rankings of higher education institutions – QS World University Rankings, and now occupies 651th–700th place, according to the data released September 6. In 2015, UL was ranked 701th–800th. UL is the first and, so far, the only higher education institution in Latvia to be included in the ranking of this level, and the significantly improved position clearly shows that UL firmly stands among the world’s top 5% of universities. Quality management at the University of Latvia Due to the fact, that everyone has a different understanding of the quality subject, various definitions of this term have arisen over time. These definitions cover different fields – from the quality of products to organization management. Within the framework of the EU Phare Multi-Country Program’s in Higher Education project “Quality Assurance in Higher Education”, the Quality Assurance Manual for Higher Education was published. Authors of the Manual offer few conceptions of quality, which are most relevant to higher education, namely: 1) Quality as excellence – conception’s goal is to strive to be the best. 2) Quality as “fitness to purpose” – quality of something for a specific purpose. 3) Quality as transformation – while students’ goals and views are changing, the university is able to vary with them and achieve their needs, i.e. adapt. 4) Quality as a threshold - the university sets certain norms and criteria. Any unit that reaches or surpasses these norms and criteria is deemed of quality. 5) Quality as minimum standards - a broad definition of desired knowledge, skills and attitudes of graduates. 6) Quality as enhancement – the university should improve continuously. To ensure quality at every level of the organization, the university should establish appropriate quality management system. The priority of quality assurance in higher education is stated both by European legislation and practices (Bergen communiqué - Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area) and by Latvian state legislation. These documents emphasize the necessity of implementation of internal quality assurance system in the universities. Quality management and audit department are responsible for development and implementation of quality assurance system in the UL. [-]


Riga Graduate School Of Law

Latvia Riga September 2018

Riga Graduate School of Law (RGSL) ble grunnlagt i 1998. I dag er det en topplærerettskole som tilbyr bachelor, mastergrad og doktorgrad tverrfaglig studier i lov, næringsliv, økonomi, politikk, internasjonale relasjoner og diplomati. RGSL tilbyr juridisk utdanning på engelsk til studenter fra hele verden. Studerende på RGSL tilbyr en unik blanding av det globale og det lokale i den forstand at kvaliteten på undervisningen er på topp internasjonalt nivå, mens oppmerksomhet og omso… [+] rg gitt til studenter er veldig mye lokalt og individuelt. RGSL ligger i hjertet av Rigas jugendstildistrikt, midt i Østersjøen, og har som mål å gi en sterk akademisk utdanning innenfor konteksten til en stadig forandringsrik og sammenkoblet virkelighet. De to bachelorprogrammene, lansert i 2010, fokuserer på lov og næringsliv eller lov og diplomati. Mastergradsprogrammene fokuserer på lov og økonomi, europeisk og internasjonal rett, med spesialiserte grader i folkerett og menneskerettigheter, transborder kommersiell lov, og europeisk lov og politikk. På samme måte dekker doktorgradsprogrammet, lansert i 2013 og tilbys i samarbeid med Københavns Universitet, emner i flere fagområder, og kombinerer forskning, opplæring og andre praktiske aktiviteter for å fullføre doktorgradsforskning. RGSL-fakultetet representerer faglig fortreffelighet, men også praktisk erfaring. Våre innbyggere og gjestfakultetsmedlemmer er både akademikere og utøvere trukket fra ledende akademiske institusjoner over hele verden, fra EU og andre internasjonale institusjoner, samt fra store advokatfirmaer og internasjonale selskaper. RGSL er blitt et viktig senter for hosting av hendelser som fremmer akademisk og forskningsdiskurs innen rettssikkerhet, demokrati og menneskerettigheter. [-]


Hotel School Riga

Diplom Latvia Riga September 2018

Oppdag den fascinerende verden av hoteller med oss! "HOTEL SCHOOL" College hotellbransjen i Riga - En høyere utdanningsinstitusjon, som gjør det mulig å få en utdanning i gjestfrihet og ledelse. Vi tilbyr et bredt spekter av ulike nivåer av programmer som er lisensiert, akkreditert i Latvia, Storbritannia og USA, samt mulighet til å få to diplomer samtidig. Bli en profesjonell etterspurt over hele verden! En viktig del av læringen tar praksis - garanterer hver student mulighe… [+] t til å få erfaring i å lede lokale og utenlandske hoteller. Som et resultat, 68% av våre kandidater arbeider i den oppnådde yrke, 41% fortsetter å få en utdanning, hvorav 18% i utenlandske universiteter, for eksempel Hotel School diplom og verdsatt over hele verden! Få utdanning av internasjonalt nivå! HOTEL SCHOOL i Riga er akkreditert i Storbritannia et internasjonalt senter for utdanning BTEC (Centre Nummer: 90478), som tillater oss å undervise i Storbritannia på de utviklede opplæringsprogrammer. Velge ett av dem, våre kandidater får britisk BTEC diplom og faglige kvalifikasjoner i sektoren 3, 4 eller 5 nivå. Kvaliteten på undervisningen på HOTEL SCHOOL kontrollert av den største organisasjonen av eksamen i Storbritannia og i verden - Pearson Education Ltd, som har akademisk (Edexcel) og profesjonelle (BTEC, LCCI) testprogram og ervervet under trening av kunnskap og ferdigheter. Gjennom årene har tjent en uklanderlig rykte Pearson er ledende på det globale utdanningsmarkedet, anerkjent blant de ledende universiteter og arbeidsgivere. Hvert år mer enn 1 million studenter rundt om i verden velger en britisk utdanningsprogram BTEC. Nå får denne prestisjefylte mulig grad og i Latvia, etter å ha kommet for å studere ved Hotel School i Riga! Dykk ned i et virkelig internasjonalt miljø! Utdanning i HOTEL SCHOOL passerer i en virkelig internasjonal atmosfære, fordi 46% av våre studenter - utlendinger! Den viktigste undervisningsspråk - engelsk. Det er også mulig å begynne å lære russisk, med en gradvis overgang til engelsk. [-]


Ventspils University of Applied Sciences

Latvia Ventspils September 2018

Ventspils University of Applied Sciences - Utdanning for i morgen!Ventspils University of Applied Sciences (VeUAS) ble grunnlagt i 1997 som et selvstyrende statsuniversitet og vitenskapelig institusjon. Dens grunnleggende aktivitet er å utføre vitenskapelig forskning og å gjennomføre faglige og faglige studieprogrammer. VeUAS tilbyr å skaffe seg kunnskap i våre fakulteter for økonomi og ledelse, oversettelsesstudier og informasjonsteknologi som tilbyr 16 bachelor-, master… [+] - og PhD-studieprogrammer. For tiden er det ca. 900 heltidsstudenter (inkludert internasjonale studenter fra land som Spania, Frankrike, Tyskland, Litauen, Tyrkia, etc.), hvorav 80% er finansiert fra statsbudsjettet. Klikk her for mer informasjon! VeUAS har 129 ansatte, inkludert 67 medlemmer av fagpersonalet.Den 20. mai 2013 kjøpte VeUAS vitenskapelig institusjonsstatus (dvs. ble lagt til Vitenskapsregisteret), som viser at det har møtt alle statlige vedtatte kriteriene for et vitenskapelig organ, inkludert minst halvparten av det akademiske personalet har oppnådd en doktorgrad, universitetet publiserer forskningsdokumenter, den har vitenskapelig infrastruktur, etc.OppdragÅ utvikle og opprettholde kvalitativ og moderne videregående opplæring og vitenskapelig forskning, og gi god funksjonell samhandling av dem i sine fagområder - ledelse, anvendt lingvistikk, datavitenskap, informasjonsteknologi, ingeniørfag og radio astronomi.SynFortsetter å etablere VeUAS som en teknologi- og utviklingsorientert moderne høyskole for sine studenter og akademiske ansatte for å utvide sin virksomhet utover grensen til Latvia og bli en internasjonalt anerkjent høyere utdanningsinstitusjon i Østersjøen.Å gi et vesentlig bidrag til utviklingen av vitenskap i alle sine operasjonsområder og sikre konkurranseevnen til sine kandidater.Gjøre skritt mot å bli en høyere utdanningsinstitusjon på universitetsnivå og etter hvert få en offisiell universitetsstatus.Samarbeid med firmaer og Ventspils lokale myndighetVeUAS gir institusjonene og selskapene i Kurzeme-regionen og Ventspils byråd kvalifiserte medarbeidere, samt tilbyr livslang læring for alle.Ventspils lokale myndighet gir midler til å tiltrekke seg høyt kvalifisert fagpersonell og fagfolk på høyt nivå, stipend for doktorgradsstudenter, vitenskapelige og metodologiske publikasjoner, samfinansiering av ulike prosjekter, kulturarrangementer og idrettsaktiviteter for studenter. [-]


Latvian Academy of Sport Education

Latvia Riga September 2018

Latvian Academy of Sports Education (LASE) er en akademisk og profesjonell offentlig høyere utdanning og forskningsinstitusjon, etablert 6. september 1921, i samsvar med lov om høyere utdanning, LASE grunnlov og lover og forskrifter som regulerer aktivitetene. LASE er den eneste idrettslærerinstitusjonen i landet som garanterer enhet for studier og vitenskapelig forskning i idrettsvitenskap og helsevesen i sport i samsvar med den lettiske nasjonale utviklingsplanen 2014-2020, "V… [+] itenskap, teknologiutvikling og innovasjon Retningslinjer 2014-2020 "," Smarte spesialiseringsstrategier 2014-2020 "," Retningslinjer for utdanningssamarbeid for 2014-2020 "og" Retningslinjer for sportspolitikk 2014-2020 "for studenter å oppnå akademiske og vitenskapelige grader, yrkeskompetanse og fremme innovasjon innen idrettsvitenskap og helsevesenet i idrett. LASE er en vitenskapelig institusjon, 9. mai 2006, registrert i vitenskapelige instituttregister med nr. 172075. LASE-aktivitetsrapporter gjenspeiles på Akademis hjemmeside lspa.lv: Offentlige tilgjengelige årlige selvvurderingsrapporter. LASE-visjon: En internasjonalt gjenkjennelig og en av de ledende sportsuniversitetene i de baltiske landene, utdannelse av idretts- og helsepersonell innen sport, forsterkende LASE akademisk, vitenskapelig og finansielt potensial.LASE-oppdragÅ gi internasjonalt anerkjente kvalitetsstudier, utvikle nyskapende forskning innen idrettsvitenskap og helsevesen i sport, integrere den i studieprosessen, som sikrer utarbeidelse av konkurransespesialister, fremmer utviklingen av den lettiske staten og samfunnet, støtter den teknologiske utviklingen av den nasjonale økonomien. For å sikre LASEs bidrag som nasjonalt og internasjonalt viktig utdanning, vitenskap og idrettsuniversitet til en bærekraftig utvikling av sport og helsevesen i sporten. LASE primære mål er å gi studentene mulighet til å forfølge høyere faglig og høyere faglig utdanning og trening, utvikle sportsvitenskap og forskning i helsetjenester i idrett, for å utvikle kultur for å bevare det intellektuelle og fysiske potensialet som er nødvendig for Republikken Latvia (LR), fremme og sørge for en harmonisk utvikling av nasjonen90 års historieDen 6. september 2011 feiret det latviske akademiet for idrettsutdanning sitt 90-årsjubileum for latvisk høyere idrettsutdanning generelt og grunnlaget spesielt. Nødvendigheten for å etablere en spesiell utdanningsinstitusjon oppstod våren 1919 da den progressive pressen på den tiden bemerket at fysisk utdanning teoretiske problemstillinger og former for organisasjonen krever sine vitenskapelige grunnlag. Det latviske utdanningsdepartementet aksepterte dette samfunnets nødvendighet, og den 6. september 1921 besluttet ministerrådene å etablere det latviske institutt for kroppsøving (LFII). Student teoretisk utdanning ble startet i Riga, Nikolaja (nå: Valdemara) Street 1, og treningsøkter ble organisert i skolesteder og stadioner. Målet med instituttet var å trene lærere i fysisk utdanning, utarbeide teoretiske og praktiske spørsmål om fysisk opplæring, veiledning av fysisk utvikling og fysisk utdanning i landet. Den første lederen av instituttet var Rumpmuiža skolelærer Mārtiņš Krūze (Martin Kruze) . Instituttopplæringen varer i to år og involverte 1400 timer teoretisk og praktisk studiekurs. I spesialist ble det lagt vekt på praktisk trening, som utgjorde 65,3% av studievolumet. Til gjengjeld handlet gymnastikk og fysiske aktiviteter i forbindelse med gymnastikk. Denne vekten ble påvirket av det faktum at fysisk utdanning på den tiden ble kalt gymnastikk, men lærerne - gymnastikklærere. Den 3. november 1922 ble studieplanen som ble realisert ved instituttet, gjennomgått, og innført betingelsen om at studenten ved slutten av studiet skal ta en eksamen i hver av 21 studiefag. 15. november 1922 var doktor Dr. Jēkabs Dille instituttleder. I 1923 bestemte pedagogisk kommisjon eksamenskrav og innhold og godkjente dokumentet mottatt av kandidater av disse tider. De første eksamenskravene var i likhet med dagens krav, og en av de viktigste delene var å gjennomføre leksjoner for skolealder og forsvare sin valgte ledelsesaktivitet. De første avsluttende eksamenene ble avholdt fra 23. juli til 27. juli 1923, og 8. august samme år besluttet LFII-rådet, i samsvar med ministerrådets beslutning av 6. september 1921, å gi eller ikke gi opptak Diplom, gir eller ikke gir rett til å jobbe som lærer. LFII opphørte sin aktivitet i 1925, og i løpet av 5 år av sin levetid (1921-1925) ble 79 gymnastikklærere forberedt og sertifisert. Med tanke på betydningen av kroppsopplæring og behov for å ha lærere av kroppsopplæring på skolen, ble den 2. oktober 1926 åpnet i latvisk folkhøyskole institutt for kroppsøving (LTU FAI). På grunnlag av aktiviteten til LTU FAI organisasjonen ble den generelle karakteren av studier og krav fra det tidligere instituttet benyttet. Instituttet jobbet i henhold til planer og programmer, bekreftet av utdanningsdepartementet, studietiden var 3 år. Voldemārs Cekuls, inspektør for kroppsopplæring i utdanningsdepartementet ble utnevnt til å være leder av LTU FAI. I løpet av sin eksistensperiode (1929-1940) utarbeidet LTU FAI 189 spesialister av kroppsopplæring, hvorav 179 mottok diplomet, bekrefter eksamen fra instituttet, men 10 - om å ha deltatt i klasser som lyttere. LTU FAI avsluttet sitt arbeid i 1940, og hovedet Voldemārs Cekuls ble deportert fra Latvia 14. juni 1941. I perioden fra 1921 til 1940 ble instituttet uteksaminert av 267 lærere av kroppsopplæring.Det latviske statlige instituttet for fysisk kultur (LVFKI) startet sin virksomhet 1. januar 1946, ved LSSR People's Commissars Council-avgjørelse. Praktiske studier i LVFKI startet i januar 1946 i Riga, 6 Aspazija (deretter Padomju) Boulevard, hvor det ikke var behov for spesialrom og lokaler for studier. Situasjonen forbedret seg litt 21. oktober 1946, da flere lokaler ble tildelt i 3 Kaļķu street. Derimot fikk instituttet i 1951 lokaler i 10 Kalpaks (deretter Komunāru) Boulevard og 4 Vēstures Street. Infrastrukturforbedring fant sted i 1959 da LVFKI studie- og idrettsanlegg ble bygget i 333 Brīvības (deretter Lenina) Street. Som en integrert strukturell del av Sportsuniversitetet har det til enhver tid vært Sports Club (SKIF), som ble grunnlagt 4. oktober 1946, og gjennom alle årene av sin eksistens var dets ansatte organisatorer av student- og foreleseraktivitet. Alltid har våre studenter fått stor suksess på internasjonalt nivå, deltar og representerer Latvia og Universitetet i verden og europeiske konkurranser, samt på ulike nivå studentkonkurranser. I 1959 ble det bygget en 6-etasjers studiebygning. De prestisjefylte kvalifikasjonene, oppnådd ved Universitetet, og veksten i antall studenter knyttet til den, var grunnen til å bygge en annen bygning for studier og sport i 1982, og i 1986 - Athletic Arena. I 1989 fikk instituttets studenter ekstra forelesningsrom og kontorer. I 1994 ble lokalene til det vitenskapelige laboratoriet og et skytespill åpnet ved siden av stadion. Under sin eksistens frem til år 1992 hadde LVFKI utarbeidet 5522 spesialister med høyere utdanning og 151 - med spesialundervisning. Den 5. november 1991 fastslår utdanningsdepartementet i Republikken Latvia med ordren nr.459 at i fremtiden for bedre å reflektere status og profil for høyere utdanningsinstitusjon, blir navnet Latvian Academy of Sports Education (LASE) . Den første grunnloven i Akademiet ble godkjent i Det øverste råd i Republikken Latvia 10. mars 1992. For å utføre oppgaver angitt for det latviske akademiet for idrettsutdanning Pedagogisk fakultet jobbet i akademiet, og i perioden 1983-1991 også Fakultetet for trenere. Antall akademikere, sammenlignet med tallene 1946, har steget flere ganger: fra 2 studiegrupper i 1946 til 27 grupper ved begynnelsen av studieåret 2011/2012.Antall lærere har også økt kvantitativt og kvalitativt: 38 akademikere, inkludert 1 professor, 16 assisterende professorer, 7 seniorlærere, 14 forelesere og assistenter som jobbet der i akademisk år 1946/1947;I akademisk år 2011/2012 ble utdannelsesarbeid på akademiet levert av 78 akademiske medarbeidere, inkludert 18 professorer, 15 lektorer, 22 assisterende professorer, 14 forelesere, 9 assistenter, inkludert 42 akademiske medarbeidere med en vitenskapelig grad .Alle akademikandidater og vellykkede kandidater fikk høyere utdanning og ble opplært til å jobbe med svært forskjellige kvalifikasjoner, relevante for tidsperioden, for eksempel:Idrettslærer;Biologi lærere;Samfunnsvitenskapelige (helseutdanning) lærere;Anatomi og fysiologi lærere;Lærere av militær trening;Sports trener;Fysisk kultur (utdanning) lærere;Utdanning og idrett arbeidsledere;Aktiv turisme ledere;fysioterapeuter,Massører.LASE er den eneste høyere utdanningsinstitusjonen på latvisk, som koordinerer og driver forskning innen sport, samt utdanner sportsvitenskapsspesialister. Hittil har vitenskapelig aktivitet hovedsakelig blitt utført i akademiets avdelinger, men nå er det dannet flere vitenskapelige forskningsinstitutter med egne laboratorier, for eksempel idrettsvitenskapsinstituttet, rekreasjons- og miljøinstituttet, lærerutdanningsinstituttet, Institutt for bevegelse ergonomi. Som en tradisjon i mange år er årlig fakultet og studentforskningskonferanse, innenfor rammen av hvilken foreleser og studentundersøkelser godkjennes. Et logisk resultat av disse konferansene er en årlig utgave av Sports Science - LASE vitenskapelige artikler. Sport for nesten hver LASE-student har vært en integrert del av livet. Studenters aktive livsstil bestemmer både livskvalitet og faglig beredskap. Et videre mål for det latviske akademiet for idrettsutdanning er å gi en internasjonalt anerkjent studie av høy kvalitet, utvikle nyskapende forskning innen idrettsvitenskap og integrere den i studieprosessen, som sikrer opplæring av kompetente og konkurransedyktige ulike sportsspesialister for latvisk og internasjonalt arbeidsmarked. [-]


Transport and Telecommunication Institute

Latvia Riga Daugavpils September 2018

TSI Mission - en kombinasjon av tradisjoner klassiske universitet og teknologi innovasjon, forskning og kreativitet. Målet med TSI - en stabil etterspørsel etter våre kandidater i det internasjonale arbeidsmarkedet. Transport og telekommunikasjon Institute (Lat. Trans un sakaru institūts - TSI) - et moderne universitet med nesten et århundre med historie. TSI - etterfølgeren til den legendariske universitetet RCAII (Riga Red Banner Institute of Civil Aviation) og RAD (Riga… [+] Aviation Institute). TSI I sin nåværende form ble etablert i 1999. I dag TSI - unikt i Latvia en privat teknisk høyskole universitet type, hvor du kan få en høyere utdanning i latvisk, russisk og engelsk språk. Instituttet har mottatt i Latvia permanent akkreditering som høyere utdanningsinstitusjon. Med TSI andre offisielle dokumenter finner du her. I den nest største byen i Latvia, Daugavpils, siden 2003 hell fungerer Latgalian gren TSI. Instituttet tilbyr kurs i følgende områder: transport og logistikk, informatikk, elektronikk og telekommunikasjon, økonomi og ledelse, lufttransport. I juni 2013 har alle TSI øvingsfelt er akkreditert for en maksimal periode - seks år. TSI kan oppnå høyere faglig utdanning av de første og andre nivå, bachelor- og mastergrader, forberede og forsvare en avhandling. TSI er en mangeartet forskningsprosjekt. Ifølge resultatene av sakkyndig vurdering ved Institutt for Samferdsels, den eneste blant private universiteter, inkludert i listen over ledende vitenskapelige institusjoner som opererer i Latvia. Og også, i henhold til vurdering av "Latvijas Avize" 2014, Institutt for Samferdsels har oppnådd gode resultater, vant en hederlig 2. plass blant private universiteter i Latvia! Det totale antall avgangselever på instituttet - Mer enn 7500. Den nåværende antall studenter - Om 3000. TSI studenter fra Latvia, Russland, Kasakhstan, Usbekistan, Moldova, Ukraina, Aserbajdsjan, India, Storbritannia og andre land. Den mest populære blant utenlandske studenter trening områder: logistikk, informasjonsteknologi, luftfart. TSI - er en opplæring av høy kvalitet, en utmerket lærere, vitenskapelig og teknisk grunnlag som tilfredsstiller dagens krav, maksimal utformet læringsmiljø, og, selvfølgelig, et diplom anerkjent i de fleste land i verden. Strukturen av TSI Leaders Institute rektoratet Latgale gren Fakulteter Avdeling for informatikk og telekommunikasjon Fakultet for ledelse og økonomi Avdeling for Transport og Logistikk avdelinger Institutt for Software Systems Institutt for matematiske metoder og modellering Elektronikk og telekommunikasjon Institutt Transport og Logistikk avdeling The Department of Aviation Transport Institutt for økonomi, finans og ledelse Avdeling for humaniora laboratorium Laboratory of Applied Software Systems (LAS) Quality Management Laboratory Laboratory of Physics og elektriske maskiner Laboratorium for telekommunikasjon og elektrooptiske systemer elektronikk laboratorium Laboratory of Physics og elektriske maskiner Laboratory of Robotics og student forskningsprosjekter Laboratory design og prototyping Industrial Automation Laboratory Laboratory of embedded datasystemer og digital signalbehandling Electronic Systems Modeling Laboratory Laboratory grunnen radar Multimedia laboratorium Faglig og Professional Aviation Center (APAC) Center of telekommunikasjon, elektronikk og Robotics [-]


Riga Aeronautical Institute

Diplom Avansert Diplom Latvia Riga September 2018

TV-program "Flyplan" om Riga Aeronautical Institute (24.05.2013)CAO-konferansen " Opplæring av luftfartsspesialister - moderne teknologier og utviklingstrender " (19.07.2012) RAI Jubileum - 70 år (21.07.2012)Utflukt i Riga Aeronautical InstituteRiga Aeronautical Institute (RAI) er en av Lettlands eldste utdanningsinstitusjoner med rik erfaring og tradisjoner for opplæring av spesialister innen luftfart og transport.RAI, grunnlagt i 1942 som en opplæringsskole av luftfartsspesialister, er … [+] fra 1989 en høyskoleinstitusjon med mange års vellykket erfaring med arbeid på det internasjonale markedet for pedagogisk tjeneste.RAI i dag er:En terminløs akkreditert institusjon for høyere utdanning Lovende og in-demans transport og økonomiske yrker.Moderne læringsmetoder.Kvalifisert akademisk stab.Samarbeid med feltspesifikke utdanningsinstitusjoner og opplæringssentre.Kollektiv opplæring av kadetter av Nacionāla Aizsardzības Akadēmija.Grener i Latgale: Daugavpils, Rezekne.Nettverk av regionale rådgivende enheter.Mulighet til å skaffe seg et statseksamen fra Republikken Latvia, anerkjent av Russlands føderasjonsdepartement.Svært utviklet undervisning og metodisk og materiell og teknisk basis.Full av variert campus liv.Vi er sikre - vi går en veiRiga Aeronautical Institute (RAI) er en høyere utdanningsinstitusjon med rik erfaring og tradisjoner i å forberede spesialister innen transport sfærer som luft-, sjø- og veitransport. Studentene har store muligheter for leting av bedriftsøkonomi i tilsvarende felt, bedriftsledelse og leting av lufttransport og mottak av pilotfag. Omtrent 1500 studenter studerer i RAI, inkludert instituttets grener i Rezekne og Daugavpils. Bortsett fra latente studenter studerer studenter fra Litauen, Georgia, Kasakhstan, Moldova, Russland og Armenia i RAI. I løpet av sin eksistens har RAI utarbeidet mer enn 35000 spesialister med ulike kvalifikasjoner.Jeg uavhengighet og stabilitet i RAI tillater vårt institutt å jobbe med perspektiv. Programmene for høyere utdanning og kurs for profesjonell utdanning er lisensiert og akkreditert./>For å tilfredsstille krav til verdensøkonomi og korrespondanse med samfunnsoppfattelsen, jobber staben til en høyere utdanningsinstitusjon kontinuerlig med forbedring av allerede tilgjengelige utdanningsprogrammer og utvikling av nye. Den eksisterende utdanningsbasen som ligger på instituttlandet fylles på med en ny bygning med laboratorier, bibliotek og offisielt vandrerhjem. Godt utstyrte lokaler for å gi leksjoner, praktiske leksjoner og seminarer, kafé, medisinsk senter, treningssenter og svømmebasseng ligger i den gamle bygningen./>RAI representerer et eksempel på vellykket internasjonalt samarbeid. I ulike vitenskaps- og utdanningsinstitusjoner samarbeider ikke bare med lettiske høyere utdanningsinstitusjoner, men også med Moskva Humanity-Economics Institute, Institute of Northern Dakota (USA), International Academy of Aviation PANAM, senter for opplæring av luftfartsspesialister Lufthansa, St. Petersburg State University of Civil Aviation og andre./>S av aktiviteter av spesialister som er utdannet av oss, er symbolsk beskrevet av en logotype RAI - jordens jord som omsluttes av fuglens vinge, som viser at studenter som fugle av passasjer flyr til instituttet, mottar kunnskap og erfaring og forlater for deres arbeid steder i Latvia og andre land i Europa, Asia og Amerika. Logotype av RAI er et internasjonalt anerkjent varemerke./>RAI-fasiliteterAdvance-fasiliteter, moderne design og utstyr av klasserom, bibliotek, helseforbedring og medisinske sentre i samsvar med kravene i europeiske standarder, skaper et nytt forretningsmiljø, atmosfæren av koselig og komfort som det var spesielt preget av Akkrediteringsstyret.AT Controllers TreningsimulatorerGir praktisk opplæring av studenter og ATC og MSP spesialister.BibliotekHer kan du få nødvendig litteratur, jobbe på datamaskinen, sende faks, e-post, bruke Internett, lage en kopi. Kontortid: Forretningsdager 8: 45-17: 30.For ekstramural avdeling: mandag og lørdag - 8: 45-19: 30Tirsdag - Fredag ​​- 8:45 - 17:30Søndag - 8:45 til 16:00Datasenter/>Det er spesielle Commuter Training Cources Arbeidstid: Onsdag klokka 17.00.Engelsk Study Room/>Vi inviterer deg til engelskspråkkurs 2 ganger i uken.Møterom/>Dette er et sted for ledelse av senatsmøter, studentenes selvstyre, møter med utenlandske gjester.KonferanseromRAI-historien gjenspeiles i museumsutstillingen.Årlige aksjonærmøter, eksamensseremonier, høytidelige møter holdes i dette rommet.Laboratorium for fysikk, elektronikk/>Vi inviterer deg til kurs i reparasjon av moderne TV-apparater og videobåndopptakere. [-]


Baltic International Academy

Latvia Riga September 2018

20 år med ledelse i høyere utdanning !!! over 13.000 kandidater som arbeider nå over hele verden! Øster International Academy (opp til 2006 ble det kalt Baltic Russian Institute) er den største ikke-statlig høyere utdanning etablering i Baltikum og Øst-Europa (det ble etablert i 1992) utgjør 4.500 studenter, inkludert 450 utenlandske studenter fra 22 land over hele verden, som gjør flerkulturelt miljø i Academy, hvor underviser 200 forelesere, for hvorav 100 er leger av … [+] vitenskap og professorer. Omorganisering skjer under prosessen med utdanning i Baltic International Academy, som gir faglig og profesjonell høyere utdanning i samsvar med kravene i Den europeiske union i latviske økonomien felt. BIA ervervet internasjonal sakkyndig vurdering og fikk ingen sikt akkreditering. Baltic International Academy har filial grenen ikke bare i Riga, men også i andre latviske områder (Daugavpils, Liepaja, Rezekne, Jekabpils, Ventspils, Smiltene, Jelgava) The Academy under utdanning prosessen så vel som i løpet av konferanser og seminarer bruker videobridge konferansen, som forbinder BIA i Riga med sine regionale filial grener. Akademiet arrangerer jevnlig internasjonale student sommerskoler, kunstutstillinger, faglige seminarer, konferanser, runde bord, hvor aktivt samhandler studenter fra Akademiet og andre institusjoner for høyere utdanning, forelesere og utenlandske foredragsholdere, arbeidsgivere samt eksperter. BIA tilbyr studieprogram av 1 og 2. nivå av høyere faglig utdanning (varighet PROGRAM 2-2,5 og 4-4,5 år), faglig og profesjonell bachelor utdanningsprogram (varighet program 3-4,5), som vel som faglig og profesjonell mastergrad og doktorgrad programmer. Studier ved BIA har vært å realisere multilingually under programmet "Eurolingua" De russiske undervist grupper - 75% - i russisk + i latvisk og engelsk Den engelske undervist grupper - 75% - i engelsk + i russisk og latvisk Studenter kan studere engelsk, tysk, fransk, spansk, svensk, latvisk og russisk som fremmedspråk. BIA forberedende courses` sentrum Forberedende kurs (februar, oktober) Summer forberedende kurs (juni, august) BIA deltar i europeiske programmer og prosjekter: Utveksling studentenes programmet "ERASMUS" gi mulighet for studentene til å delta i utvekslingsprogrammer med partner europeiske universiteter fra og med andre studieår. Programmet «TEMPUS» gir mulighet til å delta i ulike europeiske prosjekter i samarbeid med høyere utdanningsinstitusjoner i landene - ikke-medlemmer av EU. European Training Foundation, ETF - elevene er i stand til å gjøre et internship innenfor tilskudd. Innenfor det europeiske sosialfondet studentene gjøre et internship i de latviske bedrifter og organisasjoner. BIA er medlem av organisasjonene som følger: EAIE - European Association for International Education; International Higher Education Academy of Sciences; Arbeidsgiverorganisasjonen i Latvia; Latviske Designers 'Society; LCCI - Latvian Chamber of Commerce; IAU - International Association of Universities. På studentenes disposisjon på BIA Laboratoriet på undersøkelse av små og mellomstore bedrifter Flerfaglig Research Centre Studentenes Self-regjeringen Studentenes Reklame og PR Agency The Art Gallery «Biart» Den Keramikk Studio The Drawing Studio De KVN lagene i Riga ende Liepaya De Sport lag: fotball, basketball, boksing, free-style wrestling Show-ballett "Natalie" Rabatter for studenter: Programmet "The BIA Family" (rabatter for familiemedlemmer fra 10% -25%); 40% - rabatt for A-studenter; Rabatter for alle studenter-idrettsutøvere og deltakere i BIA sosiale og kulturelle liv; Redusert studieavgift for funksjonshemmede studenter og foreldreløse (10% - 50%); en mulighet til å få statlige lån, studielån samt banklån; rabatter for nyutdannede fra BIA forberedende kurs; [-]


Liepaja University

Latvia Liepāja September 2018

Fakta og tall Liepaja University er akkreditert statlig høyere utdanningsinstitusjon, som implementerer studieprogram ved alle tre studie nivåer: grunnleggende studier, Master og Doktorgrad studier. Hvert år om 30 studieprogrammer blir gjennomført. Heltids- og deltidsstudier. Antall valgte undervisnings ansatte - 74, blant dem mer enn 64,8% - Leger of Sciences; 35,1% professorer og førsteamanuenser. Ca 2000 studenter. Liepu har sin egen nasjonalsang, våpenskjold, logo … [+] og en banner. Mer enn 20 tusen nyutdannede Noen historiske fakta: Jo høyere utdanningsinstitusjon ble grunnlagt i 1954 på grunnlag av Teacher Training Institute. Sitt opprinnelige navn - Liepaja Pedagogisk institutt. Den første campus - Baseina iela 9, Liepaja. For lange år den utdanningsinstitusjon tilbys utdanning i pedagogikk. Samtidig med lærer studieprogram et bredt spekter av ikke-pedagogiske studieprogrammer har blitt tilbudt siden 1990. I løpet av tiden navnet på den høyere utdanningsinstitusjon har endret seg mer enn en gang. På den 16 juli 2008 Liepāja Academy of Pedagogikk ble Liepaja University (Liepu). Mission Liepaja University er et symbol for utdanning, vitenskap og kultur i Liepaja og Kurzeme regionen som gir med konkurransedyktig, internasjonalt anerkjent variert utdanning. Den Liepu utvikler nyskapende forskning, sikrer bærekraftig samfunn utvikling, økonomisk kunnskapsutvikling i Latvia som et lovlig partner i EU. Studier Liepāja University er den største høyere utdanning etablering i Kurzeme, det implementerer studieprogram i seks felt av studier av de åtte områdene definert i Latvia. Grunnleggende studie profiler: Humanitær vitenskap og kunst Naturvitenskap, matematikk og IT Tjenester Samfunnsvitenskap og entreprenørskap Sosial velferd Lærerutdanning og pedagogikk Fakulteter Studien arbeid Liepu er organisert av: Fakultet for humaniora og kunst Avdeling for pedagogikk og sosialfag Fakultet for Ledelse og samfunnsvitenskap Fakultet for realfag og ingeniørutdanning Det humanistiske fakultet ble etablert i år 2000, etter restrukturering av eksisterende Academy fakultetene. Begynnelsen av fakultetet bør søkes i Fakultet for den latviske språk og litteratur, etablert i Liepu fundament år. Det utdanningsvitenskapelige fakultet ble startet i 2000 på grunnlag av førskolen og grunnopplæring fakultetet. Fakultet for Ledelse og sosialfag og Avdeling for realfag og ingeniørutdanning er det nyeste blant Liepu fakultetene (begge fakulteter stiftet i september fra 2013). Grunnleggende studier Baltic filologi og kultur Økonomi og organisasjon Kommunikasjon ledelse Informatikk Kultur ledelse utforming Europeisk språk og kulturkunnskap Informasjonsteknologi matematikk Mekatronikk Natur og fornybare energiressurser og engineering Ny mediekunst Photo art Fysikk Sosialt arbeid Logopedi Lærer Turisme og rekreasjon Høyere nivå studier Masterstudier Kunst Karriere konsulent Miljøteknologier Generelt lærer Informasjon teknologi Latvisk filologi Forfatterskap og kommunikasjon Management Sciences Master of pedagogiske fag i pedagogikk Ny mediekunst Sosialt arbeid Doktorgradsprogrammer E-studier teknologi og ledelse lingvistikk New Media Art Pedagogikk [-]


Riga Teacher Training and Educational Management Academy (RTTEMA)

Latvia Riga September 2018

Akademiets Filosofi Menneskelighet og demokrati; Internasjonalisering av studieprosessen og mobilitet; Søknad og bruk av moderne IT; Kreativitet; Integrering av akademiske disipliner og praksis; Deltakelse av studentene bedre studieprogrammer. Mission Oppgaven til RTTEMA er å tilby og gi livslang læring i akkrediterte studieprogram av akademiet og bidra vesentlig til det pedagogiske og kulturelle liv i Latvia - både sine regioner og Riga. Akademiets mål er å gi hver enkel… [+] t elev en mulighet til å skaffe seg profesjonell og faglig høyere utdanning innen områdene pedagogikk, psykologi, business og ledelse, samt motivasjon for yrkesliv og konstant selv-forbedring. Concept RTTEMA forbereder lærere som er i stand til å forberede elevene for livet og arbeidet i informasjonssamfunnet. De konseptuelle hjørnesteinene i RTTEMA studere prosessen er intelligens, kompetanse og ferdigheter. Hver studiet gjør at våre studenter til å utvikle de nødvendige faglige kompetanse. historie RTTEMA er et konseptuelt og teknisk moderne profesjonell institusjon for høyere utdanning (HEI) grunnlagt av staten. Det startet sitt arbeid i 1994 med 1273 studenter, og er nå en av de største høyere utdanningsinstitusjoner i Latvia i forhold til antall studenter. Uavhengig av sin unge alder, RTTEMA arvet tradisjonene til utdanningsinstitusjonene for lærere som kan dateres tilbake til 1946. RTTEMA ble grunnlagt i anledning sammenslåingen av to institusjoner: Riga Teachers 'Institute og Imanta Teachers' Institute. RTTEMA Fact File RTTEMA: er en statlig høyere utdanningsinstitusjon etablert i 1994; utdanner mer enn 3,5 tusen studenter i heltids- og deltidsstudier; sysselsetter 160 forelesere og docents; arrangerer internasjonale konferanser; publiserer vitenskapelige artikler; gjennomfører prosjekter for vitenskapelig forskning; forenkler student og lærer internasjonal mobilitet; er et aktivt medlem av internasjonale organisasjoner; organiserer gjesteforelesninger og mesterklasser av fremtredende fagfolk; tilbyr 25 studieprogram ved høgskolen, ungkarer, master sanddoktorgradsnivå; gir muligheter til å skaffe profesjonene av lærer, pedagogisk leder, personell, økonomi og kontorsjef, karriere rådgiver, handel og markedsføring og PR-ekspert, få utdanning i sfæren av psykologi. Visjon Vår Academy er et anerkjent universitet og internasjonalt senter for pedagogisk forskning, med en campus og forskningsmessig grunnlag, samt partnere i andre land. Strategi The Academy har skapt et gunstig miljø preget av humane verdier og relasjoner. Aktivitetene til våre ansatte er basert på kreativ, like i rettigheter, ansvarlig samarbeid og dialog. De strategiske målene for de kommende årene er: å oppmuntre akademiets videre utvikling av kreativt arbeid; å utføre forskning rettet mot utvikling og implementering av akademiets unnfangelsen og perfeksjon av den latviske utdanningssystemet; å gi høy kvalitet studier målbevisst forbedre den metodiske og tekniske bestemmelser i studien prosessen; å opprettholde regionalisme - gir nye muligheter for utdanning til innbyggerne i Latvia nær sitt bosted. Akademiets intellektuelt miljø Styret i Professorer i pedagogikk; Pedagogisk Scientific Institute; Kreativitet Scientific Institute; Child Language Research Center; Psychological Research Institute; Natur og arbeidsmiljøinstitutt; Flere metodiske sentre; Young Teachers 'Club; RTTEMA Centre for videreutdanning; Bibliotek med aksjer i 10 byer i Latvia. Akademiets Psykologisk Miljø Demokratisk og kreativ; Favoriseringen identiteten til hver enkelt; Rettet mot gjensidig samarbeid. Studentenes service og sosiale liv Studentene er gitt administrativ støtte på Internasjonalt kontor og sosial støtte på Studentenes Stortinget. Bortsett fra disse enhetene studentene ha en mulighet til å involvere seg i Følgende kulturelle tiltak: Blandakor "Fortius"; Kvinne Choir "Balta"; Kammerorkester "Gaudeamus Orchestra"; Storband; Idrett klubb; Folk Dance Group "Dejotprieks" (Joy of Dance). Det er også aktiviteter som tilbys til latviske utvekslingsstudenter via ESN (Erasmus Student Network) Riga. Academy fysiske miljø 3 bygninger - 1 i Riga, en i Cesis og en i Kuldiga; Studentenes kafé; 2 idrettshaller, et stadion; 2 datarom med Internett-tilgang; gradvis og jevnlig oppusset studie lokaler; Gi teknisk støtte (videokameraer, OHPs, projektorer, datamaskiner, mikroskoper etc. Det er en fri tilgang til pianoer, et digitalt orgel og et pipeorgel). [-]


Riga Business School

Latvia Riga September 2018

Etablert i 1991 i samarbeid med State University of New York i Buffalo, USA, og Universitetet i Ottawa, Canada, Riga Business School (RBS) er en internasjonalt anerkjent forvaltning-utdanningsinstitusjon innenfor Riga Technical University (RTU) og har mer enn 20 års erfaring i næringslivet utdanning. Riga Business School er den eneste skolen i Baltikum tilby Nord-amerikansk stil studier, både i undervisning standarder og i struktur, som inneholder intensive case-studier, gr… [+] uppearbeid og aktiv klasserommet engasjement. Fakultetet Professorer ved Riga Business School er forskere, konsulenter og tenkte ledere i alle deler av virksomheten. Fakultetet fra fem kontinenter utfordringer og oppfordrer studenter med en læreplan som gir kunnskap, kompetanse, frihet og lidenskap for undervisning. Fakultetet omfatter både internasjonale og lokale professorer, fra en rekke bakgrunner og med lang erfaring i bransjen. studenter Studenter ved Riga Business School er håndplukket av programmet direktører, derfor studenter ved RBS ikke er en av mengden. Alle her har en sterk personlighet og lærere og ansatte på skolen gjør sitt beste for å utvikle disse elevene inn ledere. RBS har en sterk, individuell tilnærming mot sine elever, derfor er det aldri mer enn 50 elever i en klasse. Og ca 10% av alle studenter er de skarpeste hodene fra hele verden: Aserbajdsjan, Brasil, Tyskland, India, Kasakhstan, Latvia, Norge, Russland, Hviterussland og USA. The Campus Riga Business School ligger i hjertet av Riga - en by som alltid har vært et knutepunkt for business. Se selv! Skolen ligger i nærheten av alt, med en travel sentrum alltid full av liv, ellers en student trenger den gamle delen av byen med vakre bygninger i jugendstil, flere butikker, barer, restauranter, teatre, konsertsaler og alt for å nyte sin eller hennes studier. Akkrediteringer og utmerkelser PRME initiativ. RBS er medlem av PRME (prinsipper for ansvarlige Management Education). Initiativet PRME oppmuntrer og muliggjør flytting av handelshøyskoler mot tilnærminger som oppfyller de nye behovene og forventningene til næringslivet og kravene til en ny generasjon av studenter med hensyn til bærekraft og god corporate statsborgerskap. CEEMAN award. RBS er den første staten institusjon for høyere utdanning i Latvia for å motta CEEMAN (Sentral- og Øst-Europa Management Development Association) IQA Akkreditering award. Vi forfulgt og fått denne akkreditering fordi det speiler våre forpliktelser til vekst, utvikling og streng kvalitetskontroll. Institusjonell akkreditering. Republikken Latvia departementet for utdanning og vitenskap har tildelt Riga Technical University full og ubegrenset akkreditering. Akkrediteringen ikke har en utløpsdato, og dermed reflekterer tilliten til departementet. Denne akkrediteringen sertifiserer Riga Technical University som en institusjon som kan gi høyere utdanning og tildeling statlig anerkjent grader i Latvia. Program akkreditering. RBS programmer har høyest mulig akkreditering tildelt i Latvia. Våre seks år akkreditering periode startet i 2013. Denne akkrediteringen bekrefter at våre lederprogrammer i samsvar med de høyeste akademikere standarder. Eduniversal rangering. RBS har blitt annonsert som den beste business utdanning i Latvia etter Eduniversal rangering. 3 Palms of Excellence award deles ut til skoler som er gode handelshøyskoler med internasjonal forsterkende påvirkning. Denne skolen tilbyr programmer i: Norsk Denne skolen tilbyr også: Executive MBA (1) Professional MBA (1) BBA (1) [-]