The Technological University of La Paz (La Universidad Tecnológica De La Paz)
Introduksjon
De teknologiske universitetene dukket opp i Mexico i 1991 som desentraliserte offentlige organismer fra statens regjeringer. Den pedagogiske modellen er basert på seks attributter, som rammer og veileder læreplanutvikling og dens anvendelse; som i koblingsfunksjonen.
KVALITET
Kvalitet forstått som:
Evalueringskulturen, både intern og ekstern. Der hvert av elementene knyttet til utdanningsprosessen blir undersøkt med jevne mellomrom: studieplaner og programmer, undervisningsmetoder, undervisningsmateriell, lærermedarbeidere, infrastruktur og utstyr, skoleprestasjoner og administrative prestasjoner, som må vurderes med kriterier nasjonalt og internasjonalt og med deltakelse av jevnaldrende gjennom kollegiale, objektive og gjennomsiktige evalueringer.
RELEVANS
Teknologiske universiteter er strukturert for å arbeide i kontinuerlig kommunikasjon og tilbakemelding med de sosiale og økonomiske miljøene. Styrken ligger i stor grad i dens evne til å knytte seg til den produktive sektoren, siden karrierenes instrumentering bestemmes i henhold til kravene til de produktive kjernene i miljøet. Orienteringen av studiene mot løsningen av sosioøkonomiske problemer utenfor murene sikrer, fra de tidlige stadiene av karrieren, en tilnærming til arbeidsmarkedet. For dette, fra det øyeblikket det ble opprettet, og for å sikre relevansen av utdanningsprogrammene, inviterer de teknologiske universitetene virksomhetsledere og offentlige tjenestemenn til å dele sine arbeidslinjer og delta i utarbeidelsen av forslag med passende profesjonelle profiler.
Steder
- México
Calzada El Camino Real, 23088, México