Elizabeth Galloway Academy Of Fashion

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Velkommen til Elizabeth Galloway Academy Of Fashion Design

Våre nasjonalt akkrediterte kurs gir studentene mulighet til å utvikle praktiske, yrkesmessige, kreative og kommersielle ferdigheter. Vi streber etter å produsere en kaliber av designutøver som kan jobbe effektivt i moteindustrien.
Vi tar sikte på å utstyre enkeltpersoner med ferdighetene og den praktiske erfaringen de trenger for å håndtere hele kreative prosessen med mote - fra konsept til forbruker. Personlig oppmerksomhet til individuelle studenter sikrer vekst og originalitet. Vi streber etter å produsere reflekterende designutøvere som er klare til å komme inn i moteindustrien med den største kompetansen og tilliten.

Vår misjonserklæring

Vi tar sikte på å utstyre enkeltpersoner med ferdighetene og den praktiske erfaringen de trenger for å håndtere hele kreative prosessen med mote - fra konsept til forbruker. Personlig oppmerksomhet til individuelle studenter sikrer vekst og originalitet. Vi streber etter å produsere reflekterende designutøvere som er klare til å komme inn i moteindustrien med den største kompetansen og tilliten.

Mål og visjon

Vårt mål er å styrke elever gjennom trening og kompetanseutvikling, slik at de blir økonomisk selvstendige og overfører sine ferdigheter til andre. Institusjonens grunnlegger, Elizabeth, innså at moteindustrien trengte utdannede og godt trente personer til å opprettholde de høye kravene til moteindustrien, både lokalt og internasjonalt. Akademiet ble etablert i 1996 for å møte dette behovet. Elizabeth er lidenskapelig om å utdanne studenter og sørge for at de er utstyrt med de nødvendige ferdighetene for å gi verdiskapning til lokal næring, og også for å gjøre sitt merke internasjonalt. I tillegg anerkjenner akademiet og fremmer betydningen av faglige kompetanser, noe som kan gi en sterkere stemme til motedesignere blant andre fagfolk.

Nasjonal akkreditering

  • Institutt for høyere utdanning og opplæring (DHET)
  • Rådet for høyere utdanning (CHE)
  • Sørafrikanske kvalifikasjonsmyndighet (SAQA)

Fra konsept til forbruker

Vår oppgave, visjon og mål er vakkert oppsummert i uttrykket: fra konsept til forbruker. Etter omhyggelig vurdering godkjente akademiens grunnleggere og styremedlemmer oppdraget, som ligger til grunn for planlegging og utvikling av læringsprogrammet. Egnede ressurser ¬ (intellektuell, leseferdighet, økonomisk og yrkesrettet støtte i forbindelse med en velfungerende institusjonell infrastruktur) har blitt implementert for å sikre vellykket levering av våre kurs. Gjennom intern og ekstern kvalitetssikring kan vi regelmessig vurdere og gjennomgå institusjonens oppdrag og mål.

Konseptet med kontinuerlig læring er en integrert del av oppdraget. Vårt mål er å gjøre det mulig for kandidater å jobbe i den stadig skiftende lokale og internasjonale moteindustrien gjennom observasjon, oppdagelse, kontinuerlig læring, selvvaluering og selvrefleksjon. Ved å utvikle disse ferdighetene vil kandidatene forhåpentligvis kunne konseptualisere sine egne banebrytende design og levere dem til industrien og forbrukerne.

Institusjonen arbeider videre for å produsere en kaliber av en designer som er klar til å gå inn i moteindustrien med ferdighet og tillit til emnet. Ved å gi studentene mulighet til å utvikle praktiske, yrkesmessige, kreative og kommersielle ferdigheter, håper vårt program å produsere nyutdannede som er i stand til å jobbe effektivt i bransjen og utmerke seg som fremtidens motedesignere.

Undervisnings- og læringsstrategier

Siden midten av 90-tallet har Elizabeth Galloway Academy Of Fashion Design trent individer som ønsker å komme inn i moteindustrien eller bli mote-designentreprenører. Praktisk erfaring spiller en viktig rolle i våre programmer, da det sikrer at studentene får bransjespesifikk kunnskap *. Videre skaper en vekt på teoretisk refleksjon innsikt og forståelse, som gjør det mulig for lærere å tilpasse sine undervisningsstrategier tilsvarende.

Senere har institusjonen begynt å fokusere på å utvikle elevers selvtillit slik at de klarer å takle den krevende, raske motebutikken. For å støtte denne nye arbeidsformen har vi tatt med flere ressurser - for eksempel et bibliotek med internettilgang og bruk av Worth Global Style Network (WGSN), samt en heltidsbibliotekar som tilbyr forskningsstøtte. Samtidig har personalkroppen vokst og eksisterende ansatte er oppfordret til å videreføre studiene.

Vår undervisnings- og læringsstrategi støttes av ideen om at undervisning og læring skal være gjensidig. Tilretteleggerne har som mål å gi læring og undervisning som er relevant og heuristisk. Elevene læres en praktisk ferdighet, så blir de veiledet til hvorfor, hvordan, når og hvor å søke det. Elevene utfordres gjennom en kort, oppgave eller et spørsmål for å nå et bestemt utfall. De er da pålagt å fullføre utfordringen gjennom selvretning, utforskning og veiledning fra en tilrettelegger. Oppgaver er utformet for å fremme kreativ læring, oppmuntre bærbare ferdigheter og godkjenne informerte og relevante valg. Evaluering av resultatene gjennom vurdering og selvrefleksjon bidrar til den generelle forberedelsen til arbeidet i bransjen.

Næringslivserfaring spiller en viktig rolle for å sikre at trening ikke skjer i vakuum. Den teoretiske, praktiske komponenten og eksperimentelle komponentene spiller like viktige roller i vår lærings- og læringsstrategi.

* Ginns et al. (Som nevnt i Norton, 2009) rapporterer at praktisk erfaring spiller en viktig rolle i læring og undervisning, men er ikke tilstrekkelig, da det resulterer i å oppnå bare det første (og mest grunnleggende) nivået i Blooms Taxonomy of Learning - kunnskap . Winkler (som nevnt i Norton, 2009) er enig med Ginns et al (som nevnt i Norton, 2009), da hun rapporterer betydningen av teoretisk refleksjon i å skape innsikt og forståelse, noe som gjør det mulig for lærere å lage forskjellige konseptuelle lenker i deres undervisning og læringsstrategier og studenter for å integrere kunnskapen. Det er også ansett som viktig av Oblinger og Rush (1997) da de rapporterer at når samfunn og økonomier endrer seg, er det viktig å sikre at høyere utdanning er tilpasset disse nye behovene og utfordringene.

Steder

Cape Town

Address
26 Techno Road, Techno Park, Stellenbosch
7600 Cape Town, Western Cape, Sør-Afrika